Andet multimedie
bentjuul 3670
Open Source DTP: Scribus til Windows?
Fra : Ukendt

Dato : 01-12-06 16:18

Jeg har ledt forgæves efter en nyhedsgruppe for DTP; findes den ikke mere?

Har kigget lidt på Scribus, da Indesign og andre er overkill for mit
vedkommende (prisen). Som alle Open Source-projekter, er sproget meget
indforstået og virvarret af filer i download-sekstioen umuligt at finde ud
af for hvide mennesker.

Scribus downloads ses her:
http://www.scribus.net/modules.php?op=modload&name=Downloads&file=index

Jeg kan ikke se at der findes en Windows-version til download, men i FAQ'en
står der bl.a.:

"Will Scribus run on Windows 98SE or Windows ME?

The current version of Scribus will not run properly on either. The memory
managment and graphics code really requires Windows 2000 or newer".

Er der nogen der kender programmet, eller bare kan hjælpe mig med at finde
den rette fil at downloade?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Villy Erichsen

Dato : 01-12-06 21:11

In article <17vtvm95sqzby$.14a6g11n6tz0x.dlg@40tude.net>, Kurt Hansen
wrote:

> Jeg har ledt forgæves efter en nyhedsgruppe for DTP; findes den ikke mere?

Har aldrig set den - men der engelsksprogede grupper f.eks.

> [...]
> vedkommende (prisen). Som alle Open Source-projekter, er sproget meget
> indforstået og virvarret af filer i download-sekstioen umuligt at finde ud

Start her istedet.

http://docs.scribus.net/

I nav. baren til venstre er der Windows vejledning og link til korrekt
download.

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen