Billige "hundelygter"
Fra : pwh

Dato : 30-11-06 16:06

Harald Nyborg har nogle refleksbånd med dioder i
til en billig penge, jeg har selv lige fået 2 sæt hjem.
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=1393&n=10

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 30-11-06 16:59

> Harald Nyborg har nogle refleksbånd med dioder i
> til en billig penge, jeg har selv lige fået 2 sæt hjem.
> http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=1393&n=10

Dem har Alta (findes vist kun i Jylland ) også.
Vi købte for nyligt nogen billige diodelygter til hundenes halsbånd, men de
henholdsvis gik ud og faldt fra hinanden, når hundene havde dem på. Kan
være, at halsbåndet er bedre.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : pwh

Dato : 30-11-06 17:05

> [...]
> men de henholdsvis gik ud og faldt fra hinanden, når hundene havde
> dem på. Kan være, at halsbåndet er bedre.

Jeg har også prøvet de der diodelygter, de faldt også fra hinanden.
Dem jeg linker til er ikke et disideret halsbånd, det er vist mere
beregnet på at man selv tager det omkring armen.
Det var for kort til at nå omkring mine hundes hals, det passer nok
til hunde på 5-30 kg, jeg har sat deres fast med isolerbånd på
deres normale halsbånd, holdbarheden kender jeg ikke endnu.

/Jens

Fra : Iben Holst

Dato : 30-11-06 18:13

> [...]

Det er dem vi bruger til både os selv og hunden. De er gode.

> Det var for kort til at nå omkring mine hundes hals, det passer nok
> til hunde på 5-30 kg,

Du skal bare hægte 2 sammen i velcroen. Det gjorde vi ved de første
reflekser vi satte på vores hund, fordi een ikke kunne nå.
Én (fra ovenstående link) kan lige nå rundt om hans hals, men den
må heller ikke være mindre....

Iben

Fra : C.H

Dato : 30-11-06 17:17

> Harald Nyborg har nogle refleksbånd med dioder i
> til en billig penge, jeg har selv lige fået 2 sæt hjem.
> http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=1393&n=10
>
> /Jens

Perfekt - vi har et hyr med at finde på noget til Cassius - vi bor langt
pokker i vold ude på landet med meget langt til den nærmeste gadebelysning,
så en lille grå schæferhvalp forsvinder meget let ude på marken
Og går vi ved vejen, er det jo mægtig rart at bilister ikke kun kan se
mennesker...

Jeg tror, jeg indkøber et lille lager - du ved, et til bilen et til hjemmet,
og så et til at erstatte det, vi enten ødelægger eller glemmer et eller
andet sted

Vi har forsøgt os med de små LED-lamper, men jeg synes ærligt talt det er
noget juks med sådan en hængende... Hunden ligner bogstaveligt talt en
ambulance med udrykning, hvis han bliver udstyret med både rød og hvid
lampe... Bevæger han sig ligner han et smukt pyntet juletræ i modvind.....

Så jeg takker for tippet!!

CH