Billeder af bebsen....
Fra : Renate Jacobsen

Dato : 30-11-06 11:59

Hejsa Alle sammen,

Så er Nuka, den frækkert faldet lidt til hos os. Han er 10 uger i dag og har
været her i 14 dage.
Han er lige begyndt på BARF i denne uge og nyder det i fulde drag. Han har
fået sild og kylling (og naturligvis grønt- og indvoldsmix) hidtil, og der
kommer ikke megen variation indtil videre. Ko og gris må vente lidt.

Billeder kan ses her:
http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=18250

Har endnu ikke fået dem lagt på min egen hjemmeside....
--
Mvh. Renate
____________________________

Fra : jopa

Dato : 30-11-06 12:06

Renate Jacobsen skriblede bla:
> Billeder kan ses her:
> http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=18250

Læker lækker lækker
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Renate Jacobsen

Dato : 30-11-06 12:43

"jopa" <admin@jnixenspam.dk> skrev i en meddelelse
> Renate Jacobsen skriblede bla:
>>
> Læker lækker lækker
> --
> Mvh. John
> www.jp-web.dk

Ja ik'?

/Renate

Fra : Eva

Dato : 30-11-06 12:11

"Renate Jacobsen" <post@renate.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=18250
>
> Har endnu ikke fået dem lagt på min egen hjemmeside....

Nej, hvor er han dejlig!

Samojeden er i mine øjne en af de smukkeste hunde overhovedet - og en lille
hvalpebamse er da slet ikke til at stå for.

Tillykke med ham og må han hærge dig mange, mange år fremover!

mvh Eva

Fra : Renate Jacobsen

Dato : 30-11-06 12:46

"Eva" <safeni@gfnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> lille hvalpebamse er da slet ikke til at stå for.
>
> Tillykke med ham og må han hærge dig mange, mange år fremover!

Hej Eva,

Samojeder *er* meget smukke. Hvalpene er som regel meget bamsede, men ham
her er egentlig ret korthåret. Slet ikke en uldtot som Nanoq...

Tak ...

/Renate

Fra : pwh

Dato : 30-11-06 12:23

Renate Jacobsen wrote:
> [...]
> Han har fået sild og kylling (og naturligvis grønt- og indvoldsmix)
> hidtil, og der kommer ikke megen variation indtil videre. Ko og gris

Nej hvor ar han dejlig, man kan ligefrem se hvor blød han er
at rører ved, tilykke med ham
Også godt at hører at der er en Barfer mere i gruppen,
jeg kommer med i klubben om 2-3 uger

/Jens

Fra : jopa

Dato : 30-11-06 12:32

pwh skriblede bla:
> Også godt at hører at der er en Barfer mere i gruppen,
> jeg kommer med i klubben om 2-3 uger

Gaaaaaab
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 30-11-06 12:48

> Gaaaaaab

Lige en lille detalje John.
Når det nu irrerterer dig at der skal komme dumme bemærkninger
hvergang talen falder på Schæfere.
Kunne det så ikke også tænkes at vi er ved at værer
træt af dine bemærkninger angående Barf.
kom med noget seriøst imod det, eller bland dig udenom.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 30-11-06 13:05

pwh skriblede bla:
> [...]
> træt af dine bemærkninger angående Barf.
> kom med noget seriøst imod det, eller bland dig udenom.

Ha ha der ramte jeg et bløt barf punkt
Selvfølgelig skal i have noget modspil og det vil i også gerne.
Husk på at Milo trods sin "krumme" ryg også er en slags barfer

Dine hundes udseende har jeg vist næsten aldrig kommenteret ud over deres
glatte olierede pels.
Milo må gerne svines til i almindelighed det kan han godt klare.
Det var blot eksemplet hvor jeg foreslog en ny at anskaffe sig en schæfer og
hvor det så gik op i hat og briller jeg var lidt mopset over.
Eller når man altid fremkommer med schæferens store problemer med sygdomme,
hvor jeg undrer mig over hvor lidt man hører om sygdomme hos schæferen
herinde.
Der er trods alt en del schæferfolk der skriver herinde men stort set aldrig
om sygdomme.

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 30-11-06 15:36

> Ha ha der ramte jeg et bløt barf punkt

Ikke specielt, jeg undrede mig bare over at der kun skulle tages
hensyn til dine indlæg.

> Selvfølgelig skal i have noget modspil og det vil i også gerne.

Hellere end gerne.
Men hvad kan gaaaab bruges til ???

> [...]
> Det var blot eksemplet hvor jeg foreslog en ny at anskaffe sig en
> schæfer og hvor det så gik op i hat og briller jeg var lidt mopset

Det var også ok, og jeg lovede at respekterer det i fremtiden.
Men det gælder åbenbart kun den ene vej, så føler jeg mig ikke
bundet af mit løfte til dig længere.

> [...]
> hos schæferen herinde.
> Der er trods alt en del schæferfolk der skriver herinde men stort set

Jeg orker ikke at tage den diskussion igen, jeg kom sidst med dokumetation
fra Schæferklubbens hjemmeside, det havde du svært ved at forholde dig til.

Kom du med noget dokumetation der beviser at tørkost er bedre end Barf,
så tager vi den derfra, gaaaab er en tand for useriøst.
Vi har fattet at du ikke gider at Barfe, fred værer med det.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 30-11-06 16:02

pwh skriblede bla:

> Kom du med noget dokumetation der beviser at tørkost er bedre end
> Barf, så tager vi den derfra, gaaaab er en tand for useriøst.
> Vi har fattet at du ikke gider at Barfe, fred værer med det.

Gaaaab du bliver ved
Der findes ingen dokumentation der beviser noget som helst og jeg syntes
Barf er fint jeg gider blot ikke.
Men ligesom postulatet om at schæfere er mere sygdomsramte end andre racer
hvilket jo er usandt da der stort set kun er omtale af sygdomme hos alle
andre racer herinde
Så må i finde jer i at andre måske også kan gaaaabe over den evindelige
snakken om Barf.
Det er jo ikke et angreb personligt som andre bruger
Det føles sgu snart som om man er ryger i blandt hellige ikke rygere
Jeg gaber også over den evindelige ikke ryger kampagne der kører uafbrudt.
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 30-11-06 16:21

> Gaaaab du bliver ved
> Der findes ingen dokumentation der beviser noget som helst og jeg
> syntes Barf er fint jeg gider blot ikke.

Fair nok, hvor mange gange endnu gider du gentage det før du også
begynder at kede dig selv med det udsagn.
Start en saglig debat omkring det, så skal der nok værer et par stykker
der giver der mere modspil end du vil bryde dig om.

> [...]
> sygdomme hos alle andre racer herinde
> Så må i finde jer i at andre måske også kan gaaaabe over den

Du er mig bekendt den eneste der gaber højlydt, gider man ikke
deltage i Barfsnakken er det da bare at holde sin kæft, såre simpelt.
Men fodring af hunde er altså et ret vigtigt emne, så at brokke sig over
at vi diskuterer Barf og udveklser erfaringer, det kan du ikke tillade dig.

> Det er jo ikke et angreb personligt som andre bruger

Er du da blevet angrebet personligt ligefrem ???
Jeg tror nærmere at du er nærtagene når snakken falder på schæferes
måske mindre heldige sider, det er ikke et personligt angreb.

> Det føles sgu snart som om man er ryger i blandt hellige ikke rygere

Hmmm.. villle du bryde dig om at blive kaldt hellig fordi du bruger tørfoder.
Men det er helt ok for dig at gører det overfor en minoritet som altså
vælger at fodrer på en måde de mener er mere korrekt.
At du måske føler at du fodrer på en dårligere måde med tørkost
kan vel ikke lægges barferne til last, du kan jo bare begynde selv.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 30-11-06 16:44

pwh skriblede bla:

> [...]
> Start en saglig debat omkring det, så skal der nok værer et par
> stykker der giver der mere modspil end du vil bryde dig om.

Eller endnu bedre start en tråd der hedder "Barf" så kan alle dem der har
interesse i dette bruge denne tråd til udveksling af ideer, madopskrifter
osv.
Denne tråd kunne jo være interessant for barfere.
Som det er nu optræder det i for mange tråde efter min mening.
Bare et forslag fra en der syntes der er for mange tråde der ender ud i Barf

Går ud fra at du vil indrømme at emnet bliver berørt temmelig ofte, eller ?

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 30-11-06 16:58

> [...]
> madopskrifter osv.
> Denne tråd kunne jo være interessant for barfere.

De kører også med jævne mellemrum.

> Som det er nu optræder det i for mange tråde efter min mening.
> Bare et forslag fra en der syntes der er for mange tråde der ender ud
> i Barf

Ok, vi må gerne værer OT så længe vi ikke snakker barf,
kunne du ikke lige opstille sådan et regelsæt på skrift.
Er der noget galt i at jeg bemærker at en ny skribent Barfer,
havde det været en Schæfer Renate havde købt havde du nok heller
ikke begrænset dig, Barf interrerserer mig altså, og jeg suger pt alt til mig.

> Går ud fra at du vil indrømme at emnet bliver berørt temmelig ofte,
> eller ?

Jo lige for tiden er det da oppe og vende en del, og "skylden" er da
nok til dels min. Men jeg er jo en af dem der skriver meget her i gruppen,
så når jeg melder ud at jeg vil Barfe følger der self en del indlæg med.
Eller skal vi også til at brokke os over at der er blevet skrevet meget om
Leynas Oy, du er altså ikke ordstyrer her i gruppen John.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 30-11-06 17:11

pwh skriblede bla:
> du er altså ikke ordstyrer her i gruppen
Fandens også
Troede lige jeg kom med et godt råd.
Jeg skal nok lade være med at kommentere barfpladderet en anden gang.
Skal se om jeg kan lave et filter der sortere alt fra der omhandler barf så
jeg ikke skal gaaabe så meget

--
Mvh. John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 30-11-06 17:21

> Fandens også
> Troede lige jeg kom med et godt råd.

Det gør du også tit

> Jeg skal nok lade være med at kommentere barfpladderet en anden gang.
> Skal se om jeg kan lave et filter der sortere alt fra der omhandler
> barf så jeg ikke skal gaaabe så meget

Du må meget gerne kommenterer, men en tand mere seriøst
ville jeg værer glad for

Jeg tror vi får lokket dig med på vognen hen af vejen,
nu skal du bare værer stædig som en HyæneKamel
Du har garanteret allerede undersøgt hvad du kan få gratis i området,
jeg fik feks selv et stor pose kødfulde ben gratis fra en hjemmeslagter igår.
Det er jo bare affald for dem, men genialt som hundefoder

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 30-11-06 18:59

On Thu, 30 Nov 2006 17:11:01 +0100, "jopa" <admin@jnixenspam.dk>
wrote:

>Skal se om jeg kan lave et filter der sortere alt fra der omhandler barf så
>jeg ikke skal gaaabe så meget

Hold bae op med at sidde dér og gabe, John! Barf foderet er til
HUNDENE. Du får det IKKE!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : jopa

Dato : 30-11-06 19:08

Leyna skriblede bla:
> Hold bae op med at sidde dér og gabe, John! Barf foderet er til
> HUNDENE. Du får det IKKE!
Gaaaaaaaaaaaaaaab
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 30-11-06 19:24

> Gaaaaaaaaaaaaaaab

Der er stadig lukket for foderet

/Jens (som skal æde et par kotteletter nu)

Fra : Leyna

Dato : 30-11-06 22:11

On Thu, 30 Nov 2006 19:07:47 +0100, "jopa" <admin@jnixenspam.dk>
wrote:

>Leyna skriblede bla:
>Gaaaaaaaaaaaaaaab

Luk den skuffe, eller jeg putter noget grimt (som Oy har lagt på
gulvet) i den!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : jopa

Dato : 30-11-06 22:17

Leyna skriblede bla:

> Luk den skuffe, eller jeg putter noget grimt (som Oy har lagt på
> gulvet) i den!
Gaaaaab
Hvordan går det med renligheden ?
Den må vel lære det hurtigere når den har de store til at vise hvordan ?
--
Mvh. John
www.john.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 01-12-06 06:32

On Thu, 30 Nov 2006 22:17:03 +0100, "jopa" <admin@jnixenspam.dk>
wrote:

>Leyna skriblede bla:

>Gaaaaab
>Hvordan går det med renligheden ?

Jeg synes jo det går rigtig godt sådan i forhold til hvad jeg husker
med Vaks. Oy kan ikke finde ud af at styre tisseriet. Han viser ingen
bare ikke at få ham ud. Høm-høm'erne går det bedre med. Det er stort
set kun om natten han lægger visitkort, og da sover jeg jo og kan
derfor ikke se hvornår han begynder at lede efter "et godt sted".

Der kan osse smutte en enkelt eller to på gulvet, hvis jeg ikke lige
er opmærksom. Det lille kryb kan ligge og snorkboble lige ved mine
fødder, for så at snige sig væk i et par sekunder og så komme tilbage
og sove videre... men så ligger der alligevel en "kage" et sted på
gulvet. MØGHUND! *GG*

>Den må vel lære det hurtigere når den har de store til at vise hvordan ?

Det synes jeg ikke rigtigt har haft nogen indflydelse, men jeg har
bemærket at det med at gå tur ikke er nær så sjovt hvis ikke "far" er
med. Han virker lidt usikker, hvis det kun er ham og mig, eller hvis
det, udover mig, kun er Onkel Hans han kan se. Onkel Hans er nemlig en
mavesur gammel mand, der ikke bryder sig synderligt om småbørn!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : jopa

Dato : 01-12-06 10:52

Leyna skriblede bla:

> [...]
> det, udover mig, kun er Onkel Hans han kan se. Onkel Hans er nemlig en
> mavesur gammel mand, der ikke bryder sig synderligt om småbørn!

Mange siger jo at man skal købe ny hund før den gamle dør så den gamle kan
hjælpe med opdragelsen.
Kunne bare se billedet af 3 hunde der stod og pissede over kors.
Det gør vi mænd gerne når vi er samlet.
Det er sådan en mandeting du ved

--
Mvh. John
www.john.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 01-12-06 11:29

On Fri, 1 Dec 2006 10:51:42 +0100, "jopa" <admin@jnixenspam.dk> wrote:

>Mange siger jo at man skal købe ny hund før den gamle dør så den gamle kan
>hjælpe med opdragelsen.

Mine hunde er jo ikke mere end 4 år, så gamle kan man vel næppe kalde
dem endnu.

>Kunne bare se billedet af 3 hunde der stod og pissede over kors.
>Det gør vi mænd gerne når vi er samlet.
>Det er sådan en mandeting du ved

Jojo, men lige som din tøsedreng af en hyænekamel, så sidder Oy altså
osse ned og tisser... endnu.

Iøvrigt kommer de vist aldrig til at gøre noget over kors, for uanset
hvad, så SKAL Vaks nok få det sidste strint! Det er nemlig HAM der er
Hunden!!!

--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Leyna

Dato : 30-11-06 18:58

On Thu, 30 Nov 2006 16:58:23 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Eller skal vi også til at brokke os over at der er blevet skrevet meget om
>Leynas Oy, du er altså ikke ordstyrer her i gruppen John.

Nænæ. Det er jo noget heeeelt andet, du!
Seriøst, Jens... jeg kan altså godt følge John et langt stykke hen ad
vejen. Du opfører dig lidt som en hellig ex-ryger og du er ikke engang
begyndt at barfe endnu.
Johns forslag om at starte en barf tråd er altså ikke helt hen i
vejret. Og så håber jeg ikke at jeg har trådt nogen af jer over
tæerne.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 30-11-06 19:33

> Nænæ. Det er jo noget heeeelt andet, du!

Hvorfor det ???

> Seriøst, Jens... jeg kan altså godt følge John et langt stykke hen ad
> vejen. Du opfører dig lidt som en hellig ex-ryger og du er ikke engang
> begyndt at barfe endnu.

Den var en anelse under bæltestedet,
det havde jeg ikke forventet fra din side.
At jeg er blevet optaget af emnet er der vel intet galt i,
sådan er jeg altså indrettet hvis jeg bliver grebet af noget.
Jeg har efter bedste overbevisning ikke været efter nogen der vil
fortsætte med tørkost, men tværtimod da anbefalet Olivers som tørkost.

Den der var et slag i ansigtet Leyna,
den mener jeg ikke at jeg havde fortjent.

> Johns forslag om at starte en barf tråd er altså ikke helt hen i
> vejret. Og så håber jeg ikke at jeg har trådt nogen af jer over
> tæerne.

Øhh.. jeg har da startet et par stykker, eller er vi nu blevet
så firkantede her i gruppen at man ikke kan bevæge sig ud
over topic, så burde du måske selv have stoppet.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 30-11-06 22:17

On Thu, 30 Nov 2006 19:33:09 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Hvorfor det ???

Det var for sjov, Jens!

>Jeg har efter bedste overbevisning ikke været efter nogen der vil
>fortsætte med tørkost, men tværtimod da anbefalet Olivers som tørkost.

Nej det har du ikke, men du opfordrer klart andre til at følge dit
eksempel hvad kost angår. Det var mere dér jeg ville hen.
Men jeg kender jo selv det med at blive vildt optaget af et emne, så
jeg står lidt med en fod i hver lejr...

>Den der var et slag i ansigtet Leyna,
>den mener jeg ikke at jeg havde fortjent.

Sådan var det ikke ment. Jeg forsøgte egentlig at gyde lidt olie på
vandene, men det mislykkedes åbenbart helt og aldeles. Det beklager
jeg da.

>Øhh.. jeg har da startet et par stykker, eller er vi nu blevet
>så firkantede her i gruppen at man ikke kan bevæge sig ud
>over topic, så burde du måske selv have stoppet.

Okay, godt ord igen.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 01-12-06 00:17

Leyna wrote:
> [...]

Jeg bryds mig bare ikke om at finde en kniv i min ryg,
specielt når jeg da har gjort en vis indsats mht dine hvalpe.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 01-12-06 06:24

On Fri, 1 Dec 2006 00:16:59 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Jeg bryds mig bare ikke om at finde en kniv i min ryg,
>specielt når jeg da har gjort en vis indsats mht dine hvalpe.

Hvis du har fundet en, er det i hvert fald ikke mig der har placeret
den dér. Jeg mene bestemt at jeg har henvendt mig i et pænt sprog, og
på en måde så jeg ikke fornærmede nogen. For mig at se har du taget
det meget personlig og som et reelt angreb, og så følsom synes jeg
sørme ikke du plejer at være.

Jeg tager den gerne i en privat mail, hvis du ønsker det, men vil
gerne slå fast her (så alle andre osse kan være med), at selvom jeg
godt kan være enig med John i at din begejstring over at barfe ind
imellem går en smule over gevind, så mener jeg ikke at jeg har
fornærmet dig personligt.

Jeg synes selv at denne gruppe er rigtig hyggelig, og at vi tit og
ofte kommer OT bidrager kun til dette imo men det er jo ikke sikkert
at alle derfor er enige med mig, og derfor gør det så heller ikke mig
noget, hvis nogen ind imellem giver mig en over snuden, fordi jeg ikke
altid er så go' til at holde mig til emnet.

Jeg angreb dig IKKE, men prøvede efter bedste evne på en venlig måde,
at få dig til at vende billedet og se situationen udefra, for når man
er voldsomt optaget af noget, så kan man godt blive en smule blind for
hvordan andre måske ser tingene. Dette er HELLER IKKE et angreb, men
blot en konstatering af at vi allesammen er forskellige, og derfor ser
tingene fra forskellige synsvinkler... og nu håber jeg så sandelig at
jeg har fået udtrykt mig så pænt, at du ikke endnu engang ser det som
et snigløb.

Jeg er taknemmelig for den hjælp jeg får her i gruppen, og jeg synes
det er dejligt at vi osse kan hjælpe hinanden lidt privat, men derfra
og så til at være 100% enige med dem der virkelig har hjulpet og
støttet mig er der da et stykke vej. Man behøver ikke at være enige,
men hvis blot man respekterer andres mening, så er man sg* nået et
godt stykke af vejen.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 01-12-06 07:35

> [...]
> på en måde så jeg ikke fornærmede nogen. For mig at se har du taget
> det meget personlig og som et reelt angreb, og så følsom synes jeg

Jeg følte det som at der gik lidt for meget Jantelov i den i dit indlæg.
Bemærkningen "og du er ikke engang begyndt at barfe endnu"
følte jeg som et slag i ansigtet fra din side.

Skulle jeg måske begynde og komme med bemærkninger af samme skuffe,
som feks at dit Barfgrundlag sikkert for 99,99 % vedkommende bygger
på hvad Marie har fortalt dig.

> Jeg tager den gerne i en privat mail, hvis du ønsker det,

Det ønsker jeg ikke, det er bedre at gruppen åbent ser hvad
folk står for.

> [...]
> godt kan være enig med John i at din begejstring over at barfe ind
> imellem går en smule over gevind, så mener jeg ikke at jeg har

Du har på ingen måde fornærmet mig, men skuffet mig.
Du har jo også en anden indgangsvinkel til Barf end mig,
du skiftede pgr sygdom, jeg gør det af overbevisning.
Så i bund og grund er vi helt forskellige på det punkt,
du Barfer af nød, jeg vil gører det af lyst.
Så self brænder du nok ikke for ideen på samme måde som
så mange andre Barfere gør, men derfor behøver du ikke nedgører mig.

> [...]
> tingene fra forskellige synsvinkler... og nu håber jeg så sandelig at
> jeg har fået udtrykt mig så pænt, at du ikke endnu engang ser det som

Snigløb og snigløb, det ved jeg snart ikke.
Lad mig sige det på den måde, jeg er blevet en erfaring rigere mht dig,
det kan du så tolke som du vil. Men loyalitet betyder ALT for mig.
Og er jeg en gang blevet skuffet på det punkt, jamen så skal der
meget til før jeg tør stole på vedkommende igen, sådan er jeg altså.

> [...]
> støttet mig er der da et stykke vej. Man behøver ikke at være enige,
> men hvis blot man respekterer andres mening, så er man sg* nået et

Du behøver skam ikke at værer enig med mig altid, det ville da
værer trist. Men uopforordret at støtte John i hans tåbelige
kritik af min Barfbegejstring var altså at overskride min grænse.
Så har du lært det mht mig, om du så kan bruge det til noget
ved jeg så ikke.

Der har da feks også kørt nogle angreb på dig mht de hvalpe
som du har lagt hanhund til.
Der har det da kriblet i mine fingre for at fyrer noget negativt af,
men ud fra det jeg regnede med at du stod for holdt
jeg pænt min kæft, det gør jeg nok ikke en anden gang.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 01-12-06 11:02

pwh skriblede bla:

Så skulle jeg da føle mig personligt angrebet masser af gange.
Herregud vi kan altid blive stødt når vi brænder for noget, og jeg VED at
Leyna ikke er personlig i sine indlæg.
Måske i Kattegruppen hvad ved jeg

> [...]
> Så self brænder du nok ikke for ideen på samme måde som
> så mange andre Barfere gør, men derfor behøver du ikke nedgører mig.

Jens nu er det dig der er sart som du har sagt til mig
I har sgu godt af lidt modspil i den barfdebat
Hvorfor skal vi være seriøse netop når det drejer sig om barf ?

> [...]
> kritik af min Barfbegejstring var altså at overskride min grænse.
> Så har du lært det mht mig, om du så kan bruge det til noget

Øhm jeg gabte såmænd blot fordi jeg var ved at få barf på hjernen.
Ligesom mange måske ind i mellem gaber lidt over den lidt inforståede snak
vi har om Milo

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 01-12-06 11:23

> Så skulle jeg da føle mig personligt angrebet masser af gange.
> Herregud vi kan altid blive stødt når vi brænder for noget, og jeg
> VED at Leyna ikke er personlig i sine indlæg.
> Måske i Kattegruppen hvad ved jeg

Det er for mig et spørgsmål om ikke at falde hinanden i ryggen,
Leyna's dårlige undskyldning med at ville gyde olie på vandene
giver jeg intet for. Vi to var jo kommet til forståelse, så det var da
nærmere at smide benzin på bålet.

> Jens nu er det dig der er sart som du har sagt til mig
> I har sgu godt af lidt modspil i den barfdebat

Jamen har jeg ikke flere gange bedt dig om at komme med noget
brugbart i Barfdebatten, det har du som jeg husker det kun evnet 1 gang.

> Hvorfor skal vi være seriøse netop når det drejer sig om barf ?

Hvem siger vi skal det, det har jeg da aldrig gjort.
Mig bekendt har jeg da pjattet en del med det selv.

> Øhm jeg gabte såmænd blot fordi jeg var ved at få barf på hjernen.

Havde du husket en smiley havde jeg måske også ladet dit
gaaab passerer, endnu en gang.
Men når Renate i sin egen tråd begynder at snakke Barf seriøst med mig,
så må jeg da mene at vi skal have lov til det uden dumme bemærkninger.

> Ligesom mange måske ind i mellem gaber lidt over den lidt inforståede
> snak vi har om Milo

Ikke en fair sammenligning.
Indforstået Milopladder er der nok ikke ret mange der kan bruge til ret meget,
til gengæld har jeg da bemærket en stor interesse i Barf fra mange læsere.

Fodring, træning, opdragelse er altså nogle af de vigtige punkter i en hunds liv,
og altså meget relevant at skrive om i en hundegruppe.
At pjatte omkring en enkelt hund som mange måske ikke kender, det er ikke relevant.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 01-12-06 11:31

pwh skriblede bla:
> At pjatte omkring en enkelt hund som mange måske ikke kender, det er
> ikke relevant.
Det ved jeg da ikke. Uden bla sådan noget useriøsitet var gruppen nok
forlængst blevet for langhåret til mig da
Jeg skriver da i flere grupper, men der skal man som regel vogte over sine
ord og tænke grundigt inden man trykker på send.
Det er det gode ved denne gruppe at der behøver man ikke at være så formel
og bliver hurtigt tilgivet.

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 01-12-06 11:36

> Det ved jeg da ikke. Uden bla sådan noget useriøsitet var gruppen nok
> forlængst blevet for langhåret til mig da

Enig.
Men du er vel også enig med mig i at snak om foder er af størrer
almen interesse for gruppen, end pjat omkring en enkelt hund er.

Når snakken falder på træning keder jeg mig da også, men så lader
jeg da bare værer med at læse indlæggene, såre simpelt.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 01-12-06 11:47

pwh skriblede bla:

> Når snakken falder på træning keder jeg mig da også, men så lader
> jeg da bare værer med at læse indlæggene, såre simpelt.

Der må gerne og helst være plads til pjat også for min skyld.
Er der nogen der er blevet angrebet personligt så er det vist mig.

Jeg er forsøgt smidt ud af gruppen.
Jeg er blevet truet med besøg af aktivister
Jeg er blevet truet med stening af min hund

Jeg er her endnu
Alt det blot fordi jeg siger min mening.
Men nu har jeg jo også en dræberhund til at beskytte mig så det preller af

Bare jeg nu ikke får Barfligaen på nakken også
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 01-12-06 12:35

On Fri, 1 Dec 2006 11:47:18 +0100, "jopa" <admin@jnixenspam.dk> wrote:

>Bare jeg nu ikke får Barfligaen på nakken også

Nu er jeg vist den der bor nærmest dig, så jeg sender sg* min
Dræberhvalp efter dig!

Bliver du ikke bange?
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Leyna

Dato : 01-12-06 12:32

On Fri, 1 Dec 2006 11:36:29 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Enig.
>Men du er vel også enig med mig i at snak om foder er af størrer
>almen interesse for gruppen, end pjat omkring en enkelt hund er.

Hmmmm... You've got a point there.

>Når snakken falder på træning keder jeg mig da også, men så lader
>jeg da bare værer med at læse indlæggene, såre simpelt.

Plejer de ikke osse at være rimelig ON topic? Vi er vist et par
stykker herinde (mig selv incl.) der ikke altid er så gode til at
holde os til emnet!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 01-12-06 12:50

> Plejer de ikke osse at være rimelig ON topic?

Aner det ikke, jeg følger ikke de tråde.

> Vi er vist et par
> stykker herinde (mig selv incl.) der ikke altid er så gode til at
> holde os til emnet!

Næh, det hedder at vi udvider emnet

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 01-12-06 12:30

On Fri, 1 Dec 2006 11:31:28 +0100, "jopa" <admin@jnixenspam.dk> wrote:

>Det er det gode ved denne gruppe at der behøver man ikke at være så formel
>og bliver hurtigt tilgivet.

Forhåbentligt!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 01-12-06 12:51

> Forhåbentligt!

Livet er for kort til at bærer nag

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 01-12-06 22:42

On Fri, 1 Dec 2006 12:50:52 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Livet er for kort til at bærer nag

100% enig! :D
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Leyna

Dato : 01-12-06 11:25

On Fri, 1 Dec 2006 07:35:09 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Jeg følte det som at der gik lidt for meget Jantelov i den i dit indlæg.
>Bemærkningen "og du er ikke engang begyndt at barfe endnu"
>følte jeg som et slag i ansigtet fra din side.

Årh herregud! Ja, det er sg* et problem at man ikke kan høre
tonefaldet når man skriver.
Jeg kan godt "høre" hvordan den _kan_ komme til at lyde, men det var
altså ikke sådan den "lød" da den blev sendt afsted.
Håber du vil tage mit ord for gode varer, og stikker dig så en
uforbeholden undskyldning... mest for at der ikke var "lyd" på.

>Skulle jeg måske begynde og komme med bemærkninger af samme skuffe,
>som feks at dit Barfgrundlag sikkert for 99,99 % vedkommende bygger
>på hvad Marie har fortalt dig.

Det må du faktisk gerne, for det er vist ikke meget galt. Marie er i
den forbindelse min Guru.

>Det ønsker jeg ikke, det er bedre at gruppen åbent ser hvad
>folk står for.

Jeg tror aldrig at jeg har lagt skjul på hvor jeg står, men jeg tror
du har fået denne her helt galt i halsen. Det er sådan noget der ofte
kan ske når man ikke sidder face to face.

> [...]
>kritik af min Barfbegejstring var altså at overskride min grænse.
>Så har du lært det mht mig, om du så kan bruge det til noget

Nej, nu må du sg* styre dig. Man behøver ikke være enig med dig, men
kommer man med kritik, så er man tåbelig?

> [...]
>men ud fra det jeg regnede med at du stod for holdt
>jeg pænt min kæft, det gør jeg nok ikke en anden gang.

Jeg giver mig ikke ud for at være andet (eller mene andet) end det jeg
er. Hvis du giver udtryk for noget positivt, når du i virkeligheden
mener noget helt andet, så er det dig der har problemet, og skal jeg
tage ovenstående for gode varer, så er det da dig der er illoyal ved
at give udtryk for noget andet end det du virkelig mener.
Ja, undskyld. Men nu synes jeg virkelig du kommer ud på overdrevet.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 01-12-06 11:48

> [...]
> Håber du vil tage mit ord for gode varer, og stikker dig så en
> uforbeholden undskyldning... mest for at der ikke var "lyd" på.

Ok, det er så taget til efterretning, jeg må lade tvivlen komme dig til gode.

> Det må du faktisk gerne, for det er vist ikke meget galt. Marie er i
> den forbindelse min Guru.

Der er vi så helt forskellige, ingen tvivl om at Marie ved meget om Barf.
Men jeg ville aldrig baserer mine hundes kost på en enkelt persons mening.

> Nej, nu må du sg* styre dig. Man behøver ikke være enig med dig, men
> kommer man med kritik, så er man tåbelig?

Du mener måske ikke at Johns gaaaab (uden smiley) var en tåbelig
bemærkning, når Renate og jeg havde en seriøs barfsludder sammen.

> [...]
> tage ovenstående for gode varer, så er det da dig der er illoyal ved
> at give udtryk for noget andet end det du virkelig mener.

Læs hvad jeg skriver.
Jeg afholder mig fra at skrive noget negativt fordi jeg netop ved
hvad du står for i den forbindelse, det kalder jeg at værer loyal.
Når jeg skriver noget mener jeg det sgu, men selv jeg kan altså
godt holde min kæft.

> Ja, undskyld. Men nu synes jeg virkelig du kommer ud på overdrevet.

Ja Leyna, angreb har altid været et godt forsvar.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 01-12-06 12:28

On Fri, 1 Dec 2006 11:47:55 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Der er vi så helt forskellige, ingen tvivl om at Marie ved meget om Barf.
>Men jeg ville aldrig baserer mine hundes kost på en enkelt persons mening.

Marie har sådan et godt forhold til at vejlede folk, og når jeg
overøser hende med alle begynderspørgsmålene om hvor meget, lidt, vhor
ofte, gør jeg det rigtigt? osv. osv. så lyder svaret, "Kig på dine
hunde". Det er bare så enkelt og genialt, for det der er rigtigt for
den ene hund behøver nødvendigvis ikke at være det helt rigtige for
den anden hund, og jeg bliver frygtelig usikker på om jeg nu gør det
rigtigt, når jeg starter på noget nyt. Da har jeg det så bedre med at
kunne spørge et menneske til råds end at læse teorien i en bog.Ikke at
jeg ikke har læst om emnet selv, men jeg synes stadig eg har siddet
med spørgsmål bagefter, og bogen kan jeg jo ikke spørge.
Tror måske det er lidt en forskel rent kønsmæssigt osse. Kvinder
ÆLSKER at snakke! :D

>Du mener måske ikke at Johns gaaaab (uden smiley) var en tåbelig
>bemærkning, når Renate og jeg havde en seriøs barfsludder sammen.

Jeg har slet ikke bemærket at der manglede en smiley, men for sytten
da... vi kender sg* da Johns måde at skrive på, og sådan et gaaaaab
burde man sg* da forvente fra hans side...

> [...]
>hvad du står for i den forbindelse, det kalder jeg at værer loyal.
>Når jeg skriver noget mener jeg det sgu, men selv jeg kan altså

Jamen, sødeste Jens. Jeg mener sg* ikke du skal holde din kæft hvis du
brænder inde med noget negativt omkring mit hundehold. At du er
"loyal" lærer jeg da ikke noget af, og det er da derfor vi er her på
gruppen, ikk'? Ikke kun for at pjatte og stolt vise vores hunde frem,
men osse for at høre andres mening, og så måske lære noget af det.
Jeg har en bred ryg, så hold dig endelig ikke tilbage. Jeg kan sagtens
tage kritik, og jeg føler det ikke som et personligt angreb, bare
fordi jeg bliver stillet kritiske spørgsmål.

>Ja Leyna, angreb har altid været et godt forsvar.

Jeg synes stadigvæk ikke at jeg har angrebet dig, men du er en smule
overfølsom lige nu imo. Det må jeg så bare tage lidt ekstra hensyn
til.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 01-12-06 13:06

> [...]
> med spørgsmål bagefter, og bogen kan jeg jo ikke spørge.
> Tror måske det er lidt en forskel rent kønsmæssigt osse. Kvinder

Straks skal du pladrer Barf igen, du griber enhver lejlighed, gaaaab
Jamen jeg har da også spurgt flere til råds, da også dig,
jeg foretrækker bare at også at læse en bog om det, sådan er jeg opdraget.

> Jeg har slet ikke bemærket at der manglede en smiley, men for sytten
> da... vi kender sg* da Johns måde at skrive på, og sådan et gaaaaab
> burde man sg* da forvente fra hans side...

Jo, men når John selv har brokket sig over at vi er useriøse i tråde
omkring hans elskede Schæfere, er det så ikke dobbeltmoralsk at
han selv gør det samme når emnet er Barf.

> [...]
> tage kritik, og jeg føler det ikke som et personligt angreb, bare
> fordi jeg bliver stillet kritiske spørgsmål.

Du forstår ikke hvad jeg skriver kan jeg se, ellers vil du ikke forstå.
Prøv at læse hvad jeg har skrevet en gang til, langsomt

> Jeg synes stadigvæk ikke at jeg har angrebet dig, men du er en smule
> overfølsom lige nu imo. Det må jeg så bare tage lidt ekstra hensyn
> til.

Hvordan skal jeg da ellers opfatte at du mener at jeg er "ude på overdrevet",
det er måske også bare ment som en venlig bemærkning.

Det er muligt at jeg er lidt følsom på punktet loyalitet/falden i ryggen,
den slags problemer kæmper jeg nemlig pt med min nye chef om.
Det kunne du self ikke vide, så det er self ikke helt fair af mig at du
bliver syndebuk for det, det må du da undskylde

/Jens

Fra : b.bruse

Dato : 01-12-06 14:11

"pwh" <gætselv@.dk> wrote in message news:sUUbh.27$7_7.23@news.get2net.dk...

> [...]
> Det kunne du self ikke vide, så det er self ikke helt fair af mig at du
> bliver syndebuk for det, det må du da undskylde

Jeg kan ikke begribe, at ligmeget hvilke en tråd man kommer ind i ,bliver
den lynhurtigt styret ind på Barffodring. Denne tråd er fx. Billeder af
bebsen... Jeg har fx lige fået Hund og forsøger at få nogle input fra
garvede hundeejere, det får man da ikke på den måde.
B.Bruse

Fra : Winther

Dato : 01-12-06 14:53

"b.bruse" <ulvshale@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> bebsen... Jeg har fx lige fået Hund og forsøger at få nogle input fra
> garvede hundeejere, det får man da ikke på den måde.

Stiller du eller andre konkrete spørgsmål, så vil vi forsøge at hjælpe til
enhver tid. Ellers bliver det mest til smalltalk og mobning af Milo

Fra : jopa

Dato : 01-12-06 15:03

Winther skriblede bla:

> Stiller du eller andre konkrete spørgsmål, så vil vi forsøge at
> hjælpe til enhver tid. Ellers bliver det mest til smalltalk og
> mobning af Milo

Det er gruppens fundats

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 01-12-06 15:54

> [...]
> Billeder af bebsen... Jeg har fx lige fået Hund og forsøger at få
> nogle input fra garvede hundeejere, det får man da ikke på den måde.

Nu er barf oppe og vende en del lige for tiden, det er nok min skyld.
Men jeg vil i denne tråd forsvarer det med at Renate altså selv meldte
ud af hun Barfer, så er der vel intet galt i at spørge til det når det har
ens interesse.

Har du nogle spørgsmål kan du da bare starte en tråd,
det koster ikke noget

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 01-12-06 22:52

On Fri, 1 Dec 2006 14:11:14 +0100, "b.bruse" <ulvshale@mail.dk> wrote:

> [...]
>bebsen... Jeg har fx lige fået Hund og forsøger at få nogle input fra
>garvede hundeejere, det får man da ikke på den måde.

*Sorry*
Der var lige noget vi skulle ha' ordnet.
Hvad er dit spørgsmål?
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 02-12-06 08:17

> *Sorry*
> Der var lige noget vi skulle ha' ordnet.
> Hvad er dit spørgsmål?

Tror ikke der var et,
det var vist bare brok for brokkens skyld

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 01-12-06 19:29

pwh <gætselv@.dk> wrote:

> [...]
> Det kunne du self ikke vide, så det er self ikke helt fair af mig
> at du bliver syndebuk for det, det må du da undskylde

Ok søde Jens, så fandt vi da langt om længe ud af hvor "hunden lå
begravet". Du bliver helt sikkert tilgivet. Jeg har selv været
med til at drille dig omkring
B... (tør næsten ikke skrive ordet) og der kommer sikkert
lidt flere venskabelige drillerier hen ad vejen .

Nu er jeg jo allernederst i hierakiet her i gruppen - tænk engang :
Ingen hund mere og "kun" én lille sølle kat, og så er jeg oven i købet
fræk nok til at drille

Du kan sikkert huske for ikke så længe siden, at jeg blev beskyldt for
at være spydig. Det er én af de ting jeg helt sikkert ikke er, og det
må man så bare tage med oprejst pande. Jeg græd mig i hvert fald ikke
i søvn af den grund.

Op med humøret min ven, og glæd dig over at det snart er jul, og at
dine dejlige vovser går ind i det nye år med godt humør og skinnende
pelse. Det er det hele værd synes jeg.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : pwh

Dato : 01-12-06 20:28

> [...]
> med til at drille dig omkring
> B... (tør næsten ikke skrive ordet) og der kommer sikkert
> lidt flere venskabelige drillerier hen ad vejen .

Jeg er såmænd ikke ude på at blive tilgivet af Leyna,
men ret skal værer ret.
Hun havde jo også "kvajet" sig ved at formulerer sig helt forkert,
så på den grundlag synes jeg det var ok at jeg blev mopset.
Men det er en sag imelllem Leyna og mig, lad det blive ved det.

Drillerier skal der værer plads til, men som sagt blev jeg irrerteret
på John over at der skulle tages hensyn til ham, når han ikke selv gjorde det.
Men den sag er også på plads mellem John og mig.

> [...]
> at være spydig. Det er én af de ting jeg helt sikkert ikke er, og det
> må man så bare tage med oprejst pande. Jeg græd mig i hvert fald ikke

Jeg mener nu heller ikke at jeg plejer at værer specielt nærtagende,
men lige det punkt er lidt ømt hos mig for tiden.

> Op med humøret min ven, og glæd dig over at det snart er jul, og at
> dine dejlige vovser går ind i det nye år med godt humør og skinnende
> pelse. Det er det hele værd synes jeg.

Ja, det bliver herligt med noget Juleferie, så slipper jeg også for
at skulle se på min dumme chef i 2 uger

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 01-12-06 22:50

On Fri, 1 Dec 2006 13:05:39 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Straks skal du pladrer Barf igen, du griber enhver lejlighed, gaaaab

Jamen det er sådan en kvindeting, du ve'!

>Jo, men når John selv har brokket sig over at vi er useriøse i tråde
>omkring hans elskede Schæfere, er det så ikke dobbeltmoralsk at
>han selv gør det samme når emnet er Barf.

Det er det måske nok, og så står I vel lige nu...?

>Du forstår ikke hvad jeg skriver kan jeg se, ellers vil du ikke forstå.
>Prøv at læse hvad jeg har skrevet en gang til, langsomt

Har jeg forsøgt, men jeg kan ikke forstå det på anden måde end at
fordi du mener at vide hvad jeg står for, så vil du ikke kritisere.
Og det synes jeg sg* at du SKAL hvis det er det du føler for.

>Hvordan skal jeg da ellers opfatte at du mener at jeg er "ude på overdrevet",
>det er måske også bare ment som en venlig bemærkning.

Det er ment som at jeg helt klart synes du skyder gråspurve med
kanoner og ser fjender allevegne.

> [...]
>Det kunne du self ikke vide, så det er self ikke helt fair af mig at du
>bliver syndebuk for det, det må du da undskylde

Ahhhh, det forklarer en del. Helt i orden at jeg bliver syndebuk. jeg
har som sagt en bred ryg, så jeg kan ta' det, men så er det så osse
grunden til at du er lidt ekstra følsom lige nu. Det er jeg sg* ked af
at høre. Jeg skal nok passe lidt på hvad jeg får sagt og specielt
HVORDAN.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 02-12-06 08:37

> Jamen det er sådan en kvindeting, du ve'!

Barf får også min indre kvinde frem i mig

> Det er det måske nok, og så står I vel lige nu...?

Nemlig 1-1 står den pt
John og jeg er som et par hanhunde der skal gø lidt af hinanden
en gang imellem, det er sådan en mandeting du ved
Skulle vi bærer nag over det var vi da dødeligt uvenner idag.

> Har jeg forsøgt, men jeg kan ikke forstå det på anden måde end at
> fordi du mener at vide hvad jeg står for, så vil du ikke kritisere.
> Og det synes jeg sg* at du SKAL hvis det er det du føler for.

Hmm. det er sgu svært at formulerer på skrift kan jeg se
Hvis en person feks irrerterer mig kan jeg da sagtens finde på at begynde
at borer i ligegyldige detajler, udelukkende for at få den person til at svede lidt.
Det synes jeg så aldrig du har gjort dig fortjent til, det er nok det nærmeste
jeg kan komme det. Det jeg skriver står altid til troende,
at jeg så kan ændrer holdning undervejs er vel også en del af
formålet med at diskuterer.

> [...]
> grunden til at du er lidt ekstra følsom lige nu. Det er jeg sg* ked af
> at høre. Jeg skal nok passe lidt på hvad jeg får sagt og specielt

Det er nok nærmere mig selv der skal passe på ikke at blive paranoid

Men når man har haft en 110% loyal chef gennem 20 år, og så får
et fjols af et skvat der stikker knive i ens ryg, så går det ondt.

Som tidligere skrevet, så betyder loyalitet alt for mig,
det er nok en af grundene til at jeg holder så meget af hunde.
Dem kan man nemlig altid købe for en pølse, så man ved hvor man har dem

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 02-12-06 22:30

On Sat, 2 Dec 2006 08:36:58 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>John og jeg er som et par hanhunde der skal gø lidt af hinanden
>en gang imellem, det er sådan en mandeting du ved

Husk så lige på at det ALTID er tæverne der bestemmer!

> [...]
>Det synes jeg så aldrig du har gjort dig fortjent til, det er nok det nærmeste

Det lyder da ellers interessant!

>Det er nok nærmere mig selv der skal passe på ikke at blive paranoid

Det sagde du og ikke jeg.

>Som tidligere skrevet, så betyder loyalitet alt for mig,
>det er nok en af grundene til at jeg holder så meget af hunde.
>Dem kan man nemlig altid købe for en pølse, så man ved hvor man har dem

Nu havde jeg en bemærkning om at sådan er der osse nogle kvinder der
er, men den tror jeg alligevel at jeg vil droppe!

Og for lige at være lidt ON Topic...
www.leyna.dk/oy-video.avi
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 02-12-06 22:59

Leyna <leyna@leyna.dk> wrote:

> Og for lige at være lidt ON Topic...
> www.leyna.dk/oy-video.avi

Hvor er han bare skøn i "levende live", og så det lille nittehalsbånd,
det klæ'r ham

Fra : Leyna

Dato : 02-12-06 23:21

On Sat, 2 Dec 2006 22:59:07 +0100, "Tove Krieger"
<minimiv_nospam_@privat.dk> wrote:

>Hvor er han bare skøn i "levende live", og så det lille nittehalsbånd,
>det klæ'r ham

Han er en rigtig "rocker-hund", ikk'?
Kommer sådan til at tænke på Nanas Peanut... *GG*

Den video er forøvrigt skudt dagen efter at vi fik ham. Altså har han
kun været hos os fra aftenen før og han er præcis 8 uger på videoen.

Men det er vildt som han vokser. Jeg synes næsten jeg kan se det.
*GGG*
Lige nu ligger han og slænger sig i sofaen sammen med far-Vaks. Oy er
nemlig blevet stor nok til selv at kravle derop, og han ææælsker
sofaen. Han har ellers fået egen kurv, men den er altså ikke nær så
lækker som sofaen.
Han har iøvrigt osse taget trappen op til første sal, og det går
fantastisk med at kravle op, men det kniber med at komme ned igen, så
hønemor her har det med at snuppe ham og bære ham ned. Jeg får et
nervøst sammenbrud over at se ham klumpe sig nedad igen...
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 03-12-06 18:59

Leyna wrote:
> Og for lige at være lidt ON Topic...
> www.leyna.dk/oy-video.avi

Dejlig vaps, han er meget sprød med det halsbånd

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 03-12-06 20:18

On Sun, 3 Dec 2006 18:58:40 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Dejlig vaps, han er meget sprød med det halsbånd

Tak. Han er nu osse sej med det halsbånd!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Renate Jacobsen

Dato : 30-11-06 12:57

> [...]
> at rører ved, tilykke med ham
> Også godt at hører at der er en Barfer mere i gruppen,

Hej Jens,

Tak - Det er nu ikke gået min næse forbi, at du snart vil BARF dine to
dejligheder. Jeg nøjes som regel med at smuglæser i gruppen, fordi jeg har
et lidt ustyrligt temprament. Nogen gange løber tasterne af med mig og det
gider jeg ikke rigtig...*G*

Som sagt har jeg opdaget at du skal i gang med råfoderet, men lad nu være
med at snakke så meget: Foder!! *GG*
Smid da resten af foderet til salg og giv noget ordentligt at spise.

I går lavede jeg forresten en omgang grønt- indvoldemix. Jeg bruger en kæmpe
60 l. balje til at røre det sammen i. Jeg brugte 1 stort hvidkål, tre
"bundter" bladselleri, tre bundter broccoli, knapt 4 kg. gulerøder, 9
klokkepeber, godt 4 kg. hjerter, knapt 6 kg. lever, ½ l. mælk, en lille
flaske lakseolie (koncentrat) og en bakke med 12 æg. Det hele hakket, mixet
og kommet i poser... Det tog to timer for to mennesker at lave sådan en
portion. Den kan holde i ca. 2 mdr.

Mvh. Renate

Fra : pwh

Dato : 30-11-06 15:46

> [...]
> jeg har et lidt ustyrligt temprament. Nogen gange løber tasterne af
> med mig og det gider jeg ikke rigtig...*G*

Ja, det er upraktisk med for meget temperament på Usenet,
men vi er almendeligvis ret tålmodige her i gruppen synes jeg.
Man skal have lov til at værer uenige, bare det blive sagt på en ordenlig måde.
Så begynd du bare og skriv noget mere, gode skribenter kan vi ikke
få for mange af her i gruppen

> Som sagt har jeg opdaget at du skal i gang med råfoderet, men lad nu
> være med at snakke så meget: Foder!! *GG*

Hvorfor dog det, så længe jeg ikke kritiserer folk der stadig vil tørkoste
må jeg vel have lov til at snakke foder, det er da en stor del af hundens liv.

> Smid da resten af foderet til salg og giv noget ordentligt at spise.

Jeg har prøvet at sælge det her på Usenet, der var ingen respons.
Men nu er fryseren lige ankommet, så hvis alt er på plads i god tid
forærer jeg nok resten væk, eller bruger det til godbidder.

> [...]
> Det hele hakket, mixet og kommet i poser... Det tog to timer for to
> mennesker at lave sådan en portion. Den kan holde i ca. 2 mdr.

Opskriften er hermed gemt i en mappe til samme formål
Mere af samme skuffe og andre erfaringer kunne værer rart,
mit gæt er at Barf bliver mere og mere normalt herhjemme ad åre.

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 30-11-06 13:11

Renate Jacobsen <post@renate.dk> wrote:

> Billeder kan ses her:
> http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=18250

Jeg er totalt solgt. Hvor er han dog en smuk lille bamse. Et stort
tillykke med ham.

Fra : Leyna

Dato : 30-11-06 14:16

On Thu, 30 Nov 2006 11:59:26 +0100, "Renate Jacobsen" <post@renate.dk>
wrote:

>Billeder kan ses her:
>http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=18250
>
>Har endnu ikke fået dem lagt på min egen hjemmeside....

Nørj hvor er han dog skøn. tillykke med ham.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Bjarne K.

Dato : 30-11-06 14:24

"Renate Jacobsen" <post@renate.dk> wrote in message

> [...]
> http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=18250
>
> Har endnu ikke fået dem lagt på min egen hjemmeside....

Du slapper bare helt af. Dine øjne bliver tunge, og du får lyst til at sove.
Når du læser tallet tre falder du i en bahegelig søvn, og vil herefter gør
alt hvad jeg skriver

1

2

3