harddisk
Fra : flemse

Dato : 26-06-01 12:51

kan det betale sig at købe harddiske i tyskland ?

Fra : José Daniels

Dato : 26-06-01 14:00

On Tue, 26 Jun 2001 13:50:47 +0200, "flemse" <miaemma@mail.tele.dk>
wrote:

>kan det betale sig at købe harddiske i tyskland ?

Nej det kan det bestemt ikke tænk på alt det bøvl du har hvis den skal
repareres.

Måske er der lidt sparet men alligevel vil jeg nu hellere købe den i
dk.

Fra : Gregers Petersen

Dato : 26-06-01 15:45

"flemse" <miaemma@mail.tele.dk> wrote in message
> kan det betale sig at købe harddiske i tyskland ?

Hvis du som privatperson vil spare forskellen mellem dansk og tysk moms,
så ja!

Men så skal du jo også være ~100% sikker på at den ikke går i stykker,
indenfor et år.

Husk at du selv skal fragte den over grænsen, da det ellers er smugleri.

--
MvH

Gregers Petersen
http://main.internord.dk/~petersen/disclaimer.html

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 26-06-01 16:44

"Gregers Petersen" <Gregers@fjern-dette-Petersen.nu> wrote in news:9ha75e
$522$1@news.inet.tele.dk:

[købe hardware i Tyskland...]

>Husk at du selv skal fragte den over grænsen, da det ellers er smugleri

Vrøvl.

--
Kent Oldhøj - Dansk OverclockingFAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm

Fra : Gregers Petersen

Dato : 26-06-01 18:13

"Kent Oldhøj" <wol@oldhoj.dk> wrote in message
> [købe hardware i Tyskland...]

> Vrøvl.

I et af Privat Computer's blade svarede brevkasseredaktøren på et spørgsmål
om køb af hardware i Flensborg (Tyskland) at spørgeren skulle være god til
at smugle. Måneden efter måtte han trække sit svar tilbage og skrive at hvis
man _selv_ stod for transport over grænsen var det ikke smugleri, men hvis
man lod en fragtmand transportere hardwaren ville det være smugleri.

Fra : Henning

Dato : 26-06-01 19:47

On Tue, 26 Jun 2001 19:12:37 +0200, "Gregers Petersen"
> [...]

>man _selv_ stod for transport over grænsen var det ikke smugleri, men hvis
>man lod en fragtmand transportere hardwaren ville det være smugleri.

Så må brevkasseredaktøren være skæv på den! Hvorfor skulle det være
smugleri at bestille HW i EU?

Henning
hsb@REMOVETHISimage.dk

Fra : Gregers Petersen

Dato : 26-06-01 20:55

"Henning" <ingen@email.tx> wrote in message
> Så må brevkasseredaktøren være skæv på den! Hvorfor skulle det være
> smugleri at bestille HW i EU?

Jeg tror det er forskellen, hvis du selv transporterer det over grænsen,
er det et privat køb i et EU land til det pågældende lands momssats,
er det med fragtmand, er det nok import hvor du skal betale dansk
moms af din import.

Det er jo den gevinst toldvæsenet tager, når de sorterer amazon-pakker
fra England fra i Kastrup.

Fra : Henning

Dato : 26-06-01 21:16

On Tue, 26 Jun 2001 21:54:54 +0200, "Gregers Petersen"
> [...]

>er det et privat køb i et EU land til det pågældende lands momssats,
>er det med fragtmand, er det nok import hvor du skal betale dansk

Når du har betalt moms i Tyskland, skal du ikke betale i Danmark. Det
er en af fordelene ved EU

Henning
hsb@REMOVETHISimage.dk

Fra : Gregers Petersen

Dato : 26-06-01 22:11

> Når du har betalt moms i Tyskland, skal du ikke betale i Danmark. Det
> er en af fordelene ved EU

Ok, Jeg kan blot referere Privat Computer, da jeg ikke selv har
sat mig ind i reglerne.

--
MvH

Gregers Petersen
http://cheaterzonline.dk - Masser af snydekoder på Dansk!

Fra : Mogens Nielsen

Dato : 26-06-01 19:48

"Gregers Petersen" <Gregers@fjern-dette-Petersen.nu> skrev i en meddelelse
> [...]
> man _selv_ stod for transport over grænsen var det ikke smugleri, men hvis
> man lod en fragtmand transportere hardwaren ville det være smugleri.

Det var vist før vi kom i E.U.

Mogens

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 26-06-01 21:04

> [...]

> være god til at smugle. Måneden efter måtte han trække sit svar tilbage
> og skrive at hvis man _selv_ stod for transport over grænsen var det

Det er nu stadig noget vrøvl:

http://www.erhverv.toldskat.dk/obj.asp?o_id=96930&lp=&lvl=4&ot_id=61&i=3
&top=96926&u=0&sto_id=1&ov_id=74752&o_pth=0/12109/70153/96926/96930
&action=vis&o=Internethandel+for+private#i96930

Fra : flemse

Dato : 26-06-01 23:56

tak for det