operator== problemer
Fra : Carsten Schwartz

Dato : 26-06-01 12:32

Denne konstruktion af operatro = = giver problemer:

bool CString:erator== (CString &csString)
{
return (0 == CompareNoCase((char *)csString));
}

Hvis man f.eks kalder som følger:

CString csReceiverName = "Some Unique Name";

if (csReceiverName = pNode->GetName()))
{
pReceivingNode = pNode;
}

Kommer eksekveringen ikke engang ind i koden. GetName metoden returnerer et
CString objekt - nogen forslag?

Fra : Igor V. Rafienko

Dato : 26-06-01 13:08

* Carsten Schwartz

> Denne konstruktion af operatro = = giver problemer:
>
> bool CString:erator== (CString &csString)
> {
> return (0 == CompareNoCase((char *)csString));
> }

Case-insensitivt? Vel, vel, lykke til.

> Hvis man f.eks kalder som følger:
>
> CString csReceiverName = "Some Unique Name";
>
> if (csReceiverName = pNode->GetName()))
          ^^^

Er du sikker på at du ikke mener "==" her? :)

> {
> pReceivingNode = pNode;
> }
>
> Kommer eksekveringen ikke engang ind i koden.

op=() og op==() er 2 forskjellige ting :)

ivr
--
Amy: Psst... look what life was like before genetic engeneering.
Leela: Those poor 20th century women...

Fra : Carsten Schwartz

Dato : 27-06-01 08:51

Jeg har måske skrevet det lidt forkert i mit eksempel men jeg har faktisk
problemer..

Denne konstruktion af operator = = giver problemer:

[...]

Kommer eksekveringen ikke ind i operator = = koden.

Fra : Benny Andersen

Dato : 28-06-01 01:08

On Wed, 27 Jun 2001 09:51:26 +0200, "Carsten Schwartz"
<csn@dont.spam.cotas.dk> wrote:

> [...]
>
> bool CString:erator = = (CString &csString)
>{
> return (0 == CompareNoCase((char *)csString));
Hvorfor tilføje medlemmer til MFC's CString? Dette virkede hos mig.

bool AFXAPI operator==(CString& s1, LPCTSTR s2)
   { return s1.CompareNoCase(s2) == 0; }

> [...]
> pReceivingNode = pNode;
> }
>
>Kommer eksekveringen ikke ind i operator = = koden.

Er det ikke:
_AFX_INLINE bool AFXAPI operator==(const CString& s1, LPCTSTR s2)
   { return s1.Compare(s2) == 0; }
som er en del af MFC, som kaldes?
Jeg formoder her at du anvender MFC, og ikke blot har defineret din
egen CString.

-- Benny

Fra : Carsten Schwartz

Dato : 28-06-01 11:24

Jeg har defineret min egen CString som jeg bruger i et embedded miljø...