Problemer med dato i database
Fra : kim

Dato : 01-12-06 11:23

Jeg har et problem med at skrive datoer ind i databasen.
Jeg har i dag skrevet ind i databasen, og inde i databasen
skrives datoen som 12-01-2006, men jeg skulle gerne have skrevet
den ind i dansk format, altså 01-12-2006.

Problemet er at jeg på min side kun vil have kaldt data frem som
er max 5 dage gamle, og det er programmeret ud fra den danske
dato standart.

Jeg har prøvet med "Session.LCID = 1030" inden jeg skriver til
databasen, og også når jeg henter, men lige lidt hjælper det.

Hvad kan en løsning på dette være???

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Christian Kragh

Dato : 06-12-06 01:10

> Jeg har prøvet med "Session.LCID = 1030" inden jeg skriver til
> databasen, og også når jeg henter, men lige lidt hjælper det.

Hvor har du prøvet at sætte LCID?

Jeg bruger også denne information i min åbning af databasen...

DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};
DBQ=c:\database.mdb; Locale Identifier=1030"
Conn.Open DSN

Bemærk at der står følgende i slutningen af min DSN...
; Locale Identifier=1030

Det åbner databasen med danske værdier, ligesom man kan sætte
Session.LCID = 1030 i toppen af ASP dokumentet så dokumentet er
med danske værdier.

Christian

Fra : Christian Møller Nie~

Dato : 06-12-06 16:44

kim skrev:
> [...]
> skrives datoen som 12-01-2006, men jeg skulle gerne have skrevet
> den ind i dansk format, altså 01-12-2006.

Prøv at se her
http://www.asp-faq.dk/article/?id=98