/ Forside / Teknologi / Udvikling / PHP / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
PHP
#NavnPoint
rfh 3959
natmaden 3372
poul_from 3310
funbreak 2700
stone47 2230
Jin2k 1960
Angband 1743
Bjerner 1249
refi 1185
10  Interkril.. 1146
Header() med timing !
Fra : Thomas P


Dato : 26-06-01 10:04

Hej,

En eller anden må have slået mig meget hårdt i hovedet med en meget tung
genstand, siden jeg ikke engang kan huske svaret på dette spørgsmål. Hvordan
er det nu man smider brugeren hen til en ny side om... 2 sekunder ?

--
- Thomas
~~~~~~~~
.... http://www.FlowCode.f2s.com - where code flows
.... mailto:blomme@post.com - where email goes



 
 
Stefan Bruhn (26-06-2001)
Kommentar
Fra : Stefan Bruhn


Dato : 26-06-01 10:12

On Tue, 26 Jun 2001 11:04:28 +0200, "Thomas P" <blomme@post.com> wrote:

>Hej,
>
>En eller anden må have slået mig meget hårdt i hovedet med en meget tung
>genstand, siden jeg ikke engang kan huske svaret på dette spørgsmål. Hvordan
>er det nu man smider brugeren hen til en ny side om... 2 sekunder ?

Prøv denne:

header ("Refresh: 2; http://hvorvilduhen/");

Har ikke afprøvet om det virker.

Mvh. / Regards Stefan Bruhn
--
<?$email = unserialize("a:15:{i:0;i:115;i:1;i:116;i:2;i:101;i:3;i:102
;i:4;i:97;i:5;i:110;i:6;i:64;i:7;i:98;i:8;i:114;i:9;i:117;i:10;i:104
;i:11;i:110;i:12;i:46;i:13;i:116;i:14;i:111;}");
for ($i=0;$i<=15;$i++) {echo chr($email[$i]);}?>

Bo Meyer (26-06-2001)
Kommentar
Fra : Bo Meyer


Dato : 26-06-01 11:39

Stefan Bruhn wrote:

>> Hvordan
>>er det nu man smider brugeren hen til en ny side om... 2 sekunder ?

> header ("Refresh: 2; http://hvorvilduhen/");

Jeg tror flg. er bedre:

<?
sleep(2);
header("Location: http://www.domæne.dk/");
?>

--
Bo Meyer

Anders Johannsen (26-06-2001)
Kommentar
Fra : Anders Johannsen


Dato : 26-06-01 16:52

In article <3B386647.3A1A6A8F@relief.dk>, "Bo Meyer" <bmeyer@relief.dk>
wrote:

>> header ("Refresh: 2; http://hvorvilduhen/");
>
> Jeg tror flg. er bedre:
>
> <?
> sleep(2);
> header("Location: http://www.domæne.dk/"); ?>

Resultatet er langt fra det samme.

/A
--
Nu med transport til Midtfynsfestival -- www.midtfyn.com

Stefan Bruhn (26-06-2001)
Kommentar
Fra : Stefan Bruhn


Dato : 26-06-01 17:13

On Tue, 26 Jun 2001 17:52:20 +0200, "Anders Johannsen"
<anders@ignition.dk> wrote:

>Resultatet er langt fra det samme.

Antaget at det jeg skrev virker (mener ejg det burde ;) så ville jeg
bruge mit forslag.

Mvh. / Regards Stefan Bruhn
--
<?$email = unserialize("a:15:{i:0;i:115;i:1;i:116;i:2;i:101;i:3;i:102
;i:4;i:97;i:5;i:110;i:6;i:64;i:7;i:98;i:8;i:114;i:9;i:117;i:10;i:104
;i:11;i:110;i:12;i:46;i:13;i:116;i:14;i:111;}");
for ($i=0;$i<=15;$i++) {echo chr($email[$i]);}?>

Anders Johannsen (26-06-2001)
Kommentar
Fra : Anders Johannsen


Dato : 26-06-01 17:17

In article <84dhjtoclmtlrtrr4l8uu3dhuonupebps7@ghashul.dk>, "Stefan Bruhn"
<news003@3x7.dk> wrote:

> Antaget at det jeg skrev virker (mener ejg det burde ;) så ville jeg
> bruge mit forslag.

Også jeg

/A
--
Nu med transport til Midtfynsfestival -- www.midtfyn.com

Bo Meyer (27-06-2001)
Kommentar
Fra : Bo Meyer


Dato : 27-06-01 06:36

Stefan Bruhn wrote:

> Antaget at det jeg skrev virker (mener ejg det burde ;) så ville jeg
> bruge mit forslag.

Din antagelse er ikke korrekt.

--
Bo Meyer

Stefan Bruhn (27-06-2001)
Kommentar
Fra : Stefan Bruhn


Dato : 27-06-01 09:48

On Wed, 27 Jun 2001 07:36:22 +0200, Bo Meyer <bmeyer@relief.dk> wrote:

>> Antaget at det jeg skrev virker (mener ejg det burde ;) så ville jeg
>> bruge mit forslag.
>
>Din antagelse er ikke korrekt.

Nej, det jeg skrev virker ikke umiddelbart (pseudo-kode), men det du
skrev er fundamentalt forkert, hvis jeg må sige min mening.

Mvh. / Regards Stefan Bruhn
--
<?$email = unserialize("a:15:{i:0;i:115;i:1;i:116;i:2;i:101;i:3;i:102
;i:4;i:97;i:5;i:110;i:6;i:64;i:7;i:98;i:8;i:114;i:9;i:117;i:10;i:104
;i:11;i:110;i:12;i:46;i:13;i:116;i:14;i:111;}");
for ($i=0;$i<=15;$i++) {echo chr($email[$i]);}?>

Bo Meyer (27-06-2001)
Kommentar
Fra : Bo Meyer


Dato : 27-06-01 10:01

Stefan Bruhn wrote:

> Nej, det jeg skrev virker ikke umiddelbart (pseudo-kode), men det du
> skrev er fundamentalt forkert

Interessant! Vil Du uddybe?

--
Bo Meyer

Stefan Bruhn (27-06-2001)
Kommentar
Fra : Stefan Bruhn


Dato : 27-06-01 10:25

On Wed, 27 Jun 2001 11:00:56 +0200, Bo Meyer <bmeyer@relief.dk> wrote:

>> Nej, det jeg skrev virker ikke umiddelbart (pseudo-kode), men det du
>> skrev er fundamentalt forkert
>
>Interessant! Vil Du uddybe?

Gerne.

Min vil vise siden og sende brugeren videre efter X sekunder. Din vil
bare gå kold (sådan vil det se ud for brugeren) uden noget output og så
efter x sekunder videresende.

Mvh. / Regards Stefan Bruhn
--
<?$email = unserialize("a:15:{i:0;i:115;i:1;i:116;i:2;i:101;i:3;i:102
;i:4;i:97;i:5;i:110;i:6;i:64;i:7;i:98;i:8;i:114;i:9;i:117;i:10;i:104
;i:11;i:110;i:12;i:46;i:13;i:116;i:14;i:111;}");
for ($i=0;$i<=15;$i++) {echo chr($email[$i]);}?>

Bo Meyer (27-06-2001)
Kommentar
Fra : Bo Meyer


Dato : 27-06-01 11:35

Stefan Bruhn wrote:

> Min vil vise siden og sende brugeren videre efter X sekunder. Din vil
> bare gå kold (sådan vil det se ud for brugeren) uden noget output og så
> efter x sekunder videresende.

Du har bare et problem: der findes ikke nogen header fields i http
protokollen (rfc 2616) som hedder "refresh". Du har således opfundet
en header field, som i bedste fald ikke udfører noget.

--
Bo Meyer

Stefan Bruhn (27-06-2001)
Kommentar
Fra : Stefan Bruhn


Dato : 27-06-01 11:39

On Wed, 27 Jun 2001 12:34:46 +0200, Bo Meyer <bmeyer@relief.dk> wrote:

>Du har bare et problem: der findes ikke nogen header fields i http
>protokollen (rfc 2616) som hedder "refresh". Du har således opfundet
>en header field, som i bedste fald ikke udfører noget.

Min IE reagerede nu fint på headeren. Den kunne ikke lige finde ud af
den rigtige URL så den reloadede bare siden efter X sekunder.

Mvh. / Regards Stefan Bruhn
--
<?$email = unserialize("a:15:{i:0;i:115;i:1;i:116;i:2;i:101;i:3;i:102
;i:4;i:97;i:5;i:110;i:6;i:64;i:7;i:98;i:8;i:114;i:9;i:117;i:10;i:104
;i:11;i:110;i:12;i:46;i:13;i:116;i:14;i:111;}");
for ($i=0;$i<=15;$i++) {echo chr($email[$i]);}?>

Bo Meyer (27-06-2001)
Kommentar
Fra : Bo Meyer


Dato : 27-06-01 11:53

Stefan Bruhn wrote:

> Min IE reagerede nu fint på headeren. Den kunne ikke lige finde ud af
> den rigtige URL så den reloadede bare siden efter X sekunder.

Fint og fint... Det var jo ikke det ønskelige resultat. Man kan ikke
forudsige resultatet af anvendelse af en ikke defineret header
field.

--
Bo Meyer

Stefan Bruhn (27-06-2001)
Kommentar
Fra : Stefan Bruhn


Dato : 27-06-01 11:56

On Wed, 27 Jun 2001 12:53:14 +0200, Bo Meyer <bmeyer@relief.dk> wrote:

>Fint og fint... Det var jo ikke det ønskelige resultat. Man kan ikke
>forudsige resultatet af anvendelse af en ikke defineret header
>field.

Nej, men det var jo også pseudo kode, ikke?
Jeg skrev også at jeg ikke havde testet det først.

Mvh. / Regards Stefan Bruhn
--
<?$email = unserialize("a:15:{i:0;i:115;i:1;i:116;i:2;i:101;i:3;i:102
;i:4;i:97;i:5;i:110;i:6;i:64;i:7;i:98;i:8;i:114;i:9;i:117;i:10;i:104
;i:11;i:110;i:12;i:46;i:13;i:116;i:14;i:111;}");
for ($i=0;$i<=15;$i++) {echo chr($email[$i]);}?>

Bo Meyer (27-06-2001)
Kommentar
Fra : Bo Meyer


Dato : 27-06-01 12:06

Stefan Bruhn wrote:

> Nej, men det var jo også pseudo kode, ikke?
> Jeg skrev også at jeg ikke havde testet det først.

Ja? Du vil gerne udføre noget som ikke findes.

<?
header("Action: Indsæt kr. 1000 på min bankbog");
?>

Fedt!

--
Bo Meyer

Stefan Bruhn (27-06-2001)
Kommentar
Fra : Stefan Bruhn


Dato : 27-06-01 12:52

On Wed, 27 Jun 2001 13:06:09 +0200, Bo Meyer <bmeyer@relief.dk> wrote:

>Ja? Du vil gerne udføre noget som ikke findes.

Ved du hvad, jeg prøvede på at hjælpe. Jeg har ikke sat mig ind i hvilke
headere der virker.
Jeg ved kun at jeg har set Refresh headeren brugt i et meta http-equiv
og jeg mente at det var en erstatning for rigtige HTTP headers, og blev
fortolket på samme måde. Der tog jeg fejl, men det gør ikke dit forslag
mere brugbart...

Mvh. / Regards Stefan Bruhn
--
<?$email = unserialize("a:15:{i:0;i:115;i:1;i:116;i:2;i:101;i:3;i:102
;i:4;i:97;i:5;i:110;i:6;i:64;i:7;i:98;i:8;i:114;i:9;i:117;i:10;i:104
;i:11;i:110;i:12;i:46;i:13;i:116;i:14;i:111;}");
for ($i=0;$i<=15;$i++) {echo chr($email[$i]);}?>

Bo Meyer (27-06-2001)
Kommentar
Fra : Bo Meyer


Dato : 27-06-01 13:28

Stefan Bruhn wrote:

> Jeg har ikke sat mig ind i hvilke headere der virker.

Tilsyneladende.

> Jeg ved kun at jeg har set Refresh headeren brugt i et meta http-equiv
> og jeg mente at det var en erstatning for rigtige HTTP headers, og blev
> fortolket på samme måde. Der tog jeg fejl, men det gør ikke dit forslag
> mere brugbart...

Det synes at være det eneste serverside alternativ (uskønt eller
ej). Man kunne konkludere at der ikke findes nogen optimal
serverside løsning.

--
Bo Meyer

Jonas Delfs (27-06-2001)
Kommentar
Fra : Jonas Delfs


Dato : 27-06-01 13:39

"Bo Meyer" <bmeyer@relief.dk> skrev i en meddelelse
news:3B39D141.2B752FC2@relief.dk...

> > Jeg ved kun at jeg har set Refresh headeren brugt i et meta http-equiv
> > og jeg mente at det var en erstatning for rigtige HTTP headers, og blev
> > fortolket på samme måde. Der tog jeg fejl, men det gør ikke dit forslag
> > mere brugbart...
>
> Det synes at være det eneste serverside alternativ (uskønt eller
> ej).

Nej, og desuden en ubrugelig løsning.
Det kunne være han var ved at udvikle en værktøj eller noget intranet-halløj
som kun skal være kompatibel med fx. IE. Udover det - ved du så egentligt
hvilke browsere der understøtter refresh-parametren?
Hvad kan man bruge din løsning til? -giv et real-life eksempel.

> Man kunne konkludere at der ikke findes nogen optimal
> serverside løsning.

Det kunne man jo.

--
Mvh. Jonas Delfs, http://delfs.dk
e72bd3e51a7937c87d28b85d677a97b2



Bo Meyer (27-06-2001)
Kommentar
Fra : Bo Meyer


Dato : 27-06-01 22:49

"Bo Meyer" skrev

> > Det synes at være det eneste serverside alternativ (uskønt eller
> > ej).

Jonas Delfs wrote:

> Nej, og desuden en ubrugelig løsning.

Nej? Hvilken anden serverside løsning kan så anvendes?

--
Bo Meyer

Jonas Delfs (27-06-2001)
Kommentar
Fra : Jonas Delfs


Dato : 27-06-01 23:02

"Bo Meyer" <bmeyer@relief.dk> skrev i en meddelelse
news:3B3A54BD.3D429100@relief.dk...

> "Bo Meyer" skrev
>
> > > Det synes at være det eneste serverside alternativ (uskønt eller
> > > ej).
>
> Jonas Delfs wrote:
>
> > Nej, og desuden en ubrugelig løsning.
>
> Nej?

Kunne du forestille dig hvorfor Thomas skulle ønske at lade brugeren vente
yderligere 2 sekunder på at se siden?
- Inden der er nogen der kommer med eksempel, vil jeg da nævne at det KAN
forekomme. Fx. Hvis man i PHP, usmart som man er, laver en maillingliste der
skal sende x antal mails, vente et sekund, og igen sende x antal mails.
Det Thomas skal bruge er højst sandsynligt at lade brugeren se en side i 2
sekunder, og derefter viderestille brugeren.
Det kunne være han ville skrive "Du viderestilles til filen" og derefter
viderestille brugeren til en fil. Det kunne også være at han ville skrive
"Ændringerne er blevet gemt!" og derefter viderestille brugeren... etc. etc.

> Hvilken anden serverside løsning kan så anvendes?

Kommer bl.a. an på om det er en internetløsning der skal være kompatibel med
alle browsere.
Der er bl.a. header("Refresh: 2; url=http://flaffoobar.dk"); - om den følger
standarder skal jeg lade være uvist.

--
Mvh. Jonas Delfs, http://delfs.dk
e72bd3e51a7937c87d28b85d677a97b2



Bo Meyer (27-06-2001)
Kommentar
Fra : Bo Meyer


Dato : 27-06-01 23:13

> "Bo Meyer" skrev i en meddelelse
> > Hvilken anden serverside løsning kan så anvendes?

Jonas Delfs wrote:

> Kommer bl.a. an på om det er en internetløsning der skal være kompatibel med
> alle browsere.
> Der er bl.a. header("Refresh: 2; url=http://flaffoobar.dk"); - om den følger
> standarder skal jeg lade være uvist.

Måske skulle vi diskutere løsninger som holder sig indefor beskrevne
forslag til standarder (RFC)?

Den viste tanke - header("Refresh: 2; url=http://flaffoobar.dk") -
dur ikke i nogen som helst browser.

--
Bo Meyer

Jonas Delfs (27-06-2001)
Kommentar
Fra : Jonas Delfs


Dato : 27-06-01 23:32

"Bo Meyer" <bmeyer@relief.dk> skrev i en meddelelse
news:3B3A5A5C.15A03296@relief.dk...

> Jonas Delfs wrote:
>
> > Kommer bl.a. an på om det er en internetløsning der skal være kompatibel
med
> > alle browsere.
> > Der er bl.a. header("Refresh: 2; url=http://flaffoobar.dk"); - om den
følger
> > standarder skal jeg lade være uvist.
>
> Måske skulle vi diskutere løsninger som holder sig indefor beskrevne
> forslag til standarder (RFC)?

Tjoe. Det er jo ikke sikkert at det er nødvendigt i dette tilfælde.

> Den viste tanke - header("Refresh: 2; url=http://flaffoobar.dk") -
> dur ikke i nogen som helst browser.

Ikke? Det fungerer ellers fortrinligt hos mig.
Jeg vil dog med det samme tilføje at det kun er brugt til et værktøj der
bruges internt i et mindre firma der ikke kunne drømme om at bruge andet end
IE5.5 :)

--
Mvh. Jonas Delfs, http://delfs.dk
e72bd3e51a7937c87d28b85d677a97b2



Bo Meyer (27-06-2001)
Kommentar
Fra : Bo Meyer


Dato : 27-06-01 23:46

> "Bo Meyer" skrev:

> > Den viste tanke - header("Refresh: 2; url=http://flaffoobar.dk") -
> > dur ikke i nogen som helst browser.

Jonas Delfs wrote:

> Ikke? Det fungerer ellers fortrinligt hos mig.

Gør det? Formentlig til at refreshe *samme* side, men ikke kalde en
ny side.


> "Bo Meyer" skrev:

> > Måske skulle vi diskutere løsninger som holder sig indefor beskrevne
> > forslag til standarder (RFC)?

Jonas Delfs wrote:

> Tjoe. Det er jo ikke sikkert at det er nødvendigt i dette tilfælde.

Hvis vi skal diskutere selvopfundne header fields, vil jeg helle
bringe flg. på banen:

<?
header("Doit: Server venligst en dobbelt expresso og en Sambucca med
tre kaffebønner i - uden ild i - nu!");
?>

Det er nok muligt at "installere" en sådan "klient", som kunne
foretage en sådan "Doit".

--
Bo Meyer

Jonas Delfs (27-06-2001)
Kommentar
Fra : Jonas Delfs


Dato : 27-06-01 23:57

"Bo Meyer" <bmeyer@relief.dk> skrev i en meddelelse
news:3B3A6223.F4842EF6@relief.dk...

> > > Den viste tanke - header("Refresh: 2; url=http://flaffoobar.dk") -
> > > dur ikke i nogen som helst browser.

> > Ikke? Det fungerer ellers fortrinligt hos mig.

> Gør det? Formentlig til at refreshe *samme* side, men ikke kalde en
> ny side.

Jo.

> > > Måske skulle vi diskutere løsninger som holder sig indefor beskrevne
> > > forslag til standarder (RFC)?
>>
> > Tjoe. Det er jo ikke sikkert at det er nødvendigt i dette tilfælde.
>
> Hvis vi skal diskutere selvopfundne header fields,

Det skal vi ikke - jeg har i hvert fald ikke selv fundet på den header jeg
skrev før.

> <?
> header("Doit: Server venligst en dobbelt expresso og en Sambucca med
> tre kaffebønner i - uden ild i - nu!");
> ?>

Mit svar virker - i nogle browsere i hver fald. Hvilket jeg næppe kunne
forestille mig om dit.

--
Mvh. Jonas Delfs, http://delfs.dk
e72bd3e51a7937c87d28b85d677a97b2



Bo Meyer (28-06-2001)
Kommentar
Fra : Bo Meyer


Dato : 28-06-01 05:46

Jonas Delfs wrote:
> > Hvis vi skal diskutere selvopfundne header fields,
>
> Det skal vi ikke - jeg har i hvert fald ikke selv fundet på den header jeg
> skrev før.

Læs venligst rfc 2616, om http protokollen.

--
Bo Meyer

Niels (28-06-2001)
Kommentar
Fra : Niels


Dato : 28-06-01 09:33

Just as I expected, Bo Meyer came up with this:

>Læs venligst rfc 2616, om http protokollen.

Ja, den definerer ikke Refresh headeren, men det forhindrere stadig ikke
en række browsere i at implementere den! (Hvad forhindredere Netscape i
at opfinde <blink> ??) F.eks. understøtter både IE, Mozilla og Netscape
den header, så er 90% af alle browsere vist dækket.

Desuden bør det også altid være god skik at ledsage sådan en header af
et HTML anchor (en link) som peger på den side som man bliver
viderestillet.

EOD IMO.

Niels
--
http://www.niller.f2s.com/ - niLLer's pages, that's my software
http://g4s.dnsq.org/ - when I'm online
g4s ad post dot ocm - new email! (note: it's .com !)
ICQ#: 50187323

Jonas Häggqvist (27-06-2001)
Kommentar
Fra : Jonas Häggqvist


Dato : 27-06-01 10:27

On Wed, 27 Jun 2001 11:00:56 +0200, Bo Meyer <bmeyer@relief.dk> wrote:

>Stefan Bruhn wrote:
>
>> Nej, det jeg skrev virker ikke umiddelbart (pseudo-kode), men det du
>> skrev er fundamentalt forkert
>
>Interessant! Vil Du uddybe?

Ellers vil jeg. Med en rigtig refresh header, vil siden først loade
færdig. Derefter, efter et givent antal sekunder, vil den skifte til
den nye addresse. Med din løsning, når den første side aldrig at blive
hentet. Brugeren oplever altså bare at der "ingen reaktion er" ..
måske længe nok til at han lukker for sin browser eller smutter videre
til noget mere spændende.

--
Jonas Häggqvist
jfh(at)adr(dot)dk

Thomas P (27-06-2001)
Kommentar
Fra : Thomas P


Dato : 27-06-01 10:55

> Ellers vil jeg. Med en rigtig refresh header, vil siden først loade
> færdig. Derefter, efter et givent antal sekunder, vil den skifte til
> den nye addresse. Med din løsning, når den første side aldrig at blive
> hentet. Brugeren oplever altså bare at der "ingen reaktion er" ..
> måske længe nok til at han lukker for sin browser eller smutter videre
> til noget mere spændende.

God begrundelse ! Jeg tror jeg vælger den løsning i tilfældet, men I skal da
alle sammen have mange tak for jeres mange svar

--
- Thomas
~~~~~~~~
.... http://www.FlowCode.f2s.com - where code flows
.... mailto:blomme@post.com - where email goes



Morten Blinksbjerg N~ (16-07-2001)
Kommentar
Fra : Morten Blinksbjerg N~


Dato : 16-07-01 13:13

> Med en rigtig refresh header, vil siden først loade
> færdig. Derefter, efter et givent antal sekunder, vil den skifte til
> den nye addresse.

En "rigtig" refresh header?

Jeg kan ikke finde noget om den i RFC2616 (1)

Det kan godt være, at jeg har misforstået noget, men for at det er en "rigtig"
header. Kræves det så ikke, at den også er gyldig, og med i specifikationen?

> Med din løsning, når den første side aldrig at blive
> hentet. Brugeren oplever altså bare at der "ingen reaktion er" ..
> måske længe nok til at han lukker for sin browser eller smutter videre
> til noget mere spændende.

Var problemet ikke, at vidersende en bruger efter to sekunder?

Altså at lade PHP vente i to sekunder, og så fortsætte. Det andet er vel ikke
PHP, men browseren der styrer det?

[1] http://sunsite.dk/RFC/rfc/rfc2616.html

--
Morten Blinksbjerg Nielsen
http://www.mbn.dk/



Anders Johannsen (26-06-2001)
Kommentar
Fra : Anders Johannsen


Dato : 26-06-01 11:43

In article <9h9j2u$k7l$1@news.inet.tele.dk>, "Thomas P" <blomme@post.com>
wrote:

> En eller anden må have slået mig meget hårdt i hovedet med en meget tung
> genstand, siden jeg ikke engang kan huske svaret på dette spørgsmål.
> Hvordan er det nu man smider brugeren hen til en ny side om... 2
> sekunder ?

Mon ikke du i virkeligheden har mere lyst til at redirecte clientside,
vha. et "<META EQUIV..." tag?

/A
--
Nu med transport til Midtfynsfestival -- www.midtfyn.com

Niels (26-06-2001)
Kommentar
Fra : Niels


Dato : 26-06-01 14:24

Just as I expected, Anders Johannsen came up with this:

>Mon ikke du i virkeligheden har mere lyst til at redirecte clientside,
>vha. et "<META EQUIV..." tag?

Hvorfor dog det? <meta http-equiv="..."> er bare en
"fattigmands-erstatning" for rigtige HTTP headere! (Selvom jeg godtnok
har hørt at nogen browsere ikke kan finde udaf Refresh headeren med
mindre den er lagt i et META tag.)

Niels
--
http://www.niller.f2s.com/ - niLLer's pages, that's my software
http://g4s.dnsq.org/ - when I'm online
g4s ad post dot ocm - new email! (note: it's .com !)
ICQ#: 50187323

Martin Højriis Krist~ (27-06-2001)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 27-06-01 11:38

"Niels" <g4s@post-and-not-spam.com> skrev i en meddelelse
news:3b388cb3.16143438@news.inet.tele.dk...
> Hvorfor dog det? <meta http-equiv="..."> er bare en
> "fattigmands-erstatning" for rigtige HTTP headere!

Under alle omstændigheder vil redirect'ingen jo ske clientside, medmindre
man holder http-forbindelsen åben...

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855
Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177554
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408852
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste