Findes det ?
Fra : Kim Larsen

Dato : 26-06-01 09:06

Jeg har tænkt mig at lave min pc'er om til en central enhed for min lyd og
billede verden, men så slog det mig, findes der er digital parabol modtager
til at putte i pc'en ?

Kim Larsen

Fra : lars

Dato : 26-06-01 09:07

yepper
http://www.kiss-technology.com/distribution/products/hoved2.asp?cat=8

Fra : lars

Dato : 26-06-01 09:10

læs også pc world nr 11 / 22 juni 2001
der er en lille artikel om det.

Fra : Kim Larsen

Dato : 26-06-01 11:51

Nu har jeg så læst det forskellige om dette/disse kort, det er da meget
fedt, der er bare et men, og det er at der ikke er nogen kortlæser til, så
det er kun de frie kanaler der kan ses. Men det må jeg så vente på kommer.

Kim Larsen

Fra : Madsen

Dato : 26-06-01 12:26

"Kim Larsen" <klx@dr.dk> skrev:

> [...]
> det er kun de frie kanaler der kan ses. Men det må jeg så vente på kommer.

Jeg har ellers læst at Canal Digital og Kiss er gået sammen så man
via det kort der hedder Kiss Satdem kan se betalingskanaler også.
Hvordan det virker aner jeg ikke, men det står i Datatid på side 8
i juni-nummeret.

--
Mvh. Madsen
Remove »who« in email.

Fra : Kim Larsen

Dato : 26-06-01 13:46

Jeg har forstået det nogenlunde som du har det, men samtidig mener jeg at
det ikke er muligt at bruge kort til, for det med Canal Digital mener jeg at
have forstået at det er deres gratis kanaler du kun kan se.

Kim Larsen

Fra : Madsen

Dato : 26-06-01 13:17

"Kim Larsen" <klx@dr.dk> skrev:

> Jeg har forstået det nogenlunde som du har det, men samtidig mener jeg at
> det ikke er muligt at bruge kort til, for det med Canal Digital mener jeg at
> have forstået at det er deres gratis kanaler du kun kan se.

Det er muligt. Så er det jo ikke den store fornøjelse.
Så er det vel bare noget tysk sprøjt og andet gejl man kan kigge
på,og så vil jeg da egentlig hellere være fri.

--
Mvh. Madsen
(Som også overvejer køb af TV-kort)

Fra : Kim Larsen

Dato : 27-06-01 07:18

Næææ, der er skam +pakken og Discovery og MTV med, men det er også det hele,
men der er rygter om at canal digital har eller vil lave noget så det kun er
bestemte paraboler der kan tage lige netop deres programmer, og ikke mere.
Jeg kigger videre i dag, finder jeg noget nyt, smider jeg det her ind.

Fra : Madsen

Dato : 27-06-01 14:32

"Kim Larsen" <klx@dr.dk> skrev:

> Jeg kigger videre i dag, finder jeg noget nyt, smider jeg det her ind.

Det må du meget gerne hvis du finder noget :)

--
Mvh. Madsen
Remove »who« in email.

Fra : Kim Larsen

Dato : 28-06-01 09:47

Så er der nyt i sagen
Jeg syntes det ville være på sin plads at spørge Canal Digital om hvad de
havde været med til i forbindelse med dette Kiss Satdem, som tænkt så gjort.
Jeg fik så svar fra dem, og de kunne fortælle mig at det anede de intet om
??????? Jeg skulle henvende mig til Kiss for at få oplysninger, så det har
jeg så også, og nu fik jeg et venligt svar retur som jeg paster her under.

Hej Kim,

Tak for din interesse for KiSS Technology A/S.

Du kan godt benytte f.eks. VIASAT kort med SATDEM, men da SATDEM CI
informationerne i softwaren er specielt tilegnet Canal Digital / CONAX vil
der være nogle af de interaktive tjenester hos VIASAT som du p.t. ikke kan
benytte. Det er besluttet at der skal arbejdes på en software update der
giver VIASAT tjenesterne også, men der er ikke lagt en fast dato for dette
projekt.

SATDEM supporterer to LNBere så der vil du ikke få problemer.

SATDEM er generelt lavet således at det kan opdateres 100% software mæssigt,
hvilket også betyder at det kan gøres klar til PVR - Personal Video
Recording (venter kun på godkendelse), MHP - Multi Home Platform
(personificeret interaktivt TV) osv. Disse opdateringer vil ligge på vores
website når de er klar og godkendte.

Jeg håber dette besvarer dine spørgsmål, men du er selvfølgelig meget
velkommen til at komme tilbage med flere.

Se, så nu begynder det at blive internsandt, og sikkert noget jeg kunne
finde på at putte i min maskine

Se eventuelt deres hjemmeside her: http://www.kissnordic.dk/

Fra : Kim Larsen

Dato : 28-06-01 10:48

Her er noget mere, denne gang med nogle tal.

Fra Kiss:

Du kan købe kortet hos Super Radio. Prisen for SATDEM uden abonnement og
skærm er Dkr. 1.895,00, mens du med abonnement vil kunne få det for Dkr.
795,00.

Kim Larsen

Fra : Madsen

Dato : 28-06-01 11:43

"Kim Larsen" <klx@dr.dk> skrev:

> Du kan godt benytte f.eks. VIASAT kort med SATDEM, men

Nu spørger jeg måske dumt, men mener de hermed at der skal
de her parabolkort i? Da vel ikke de samme kort som dem til en
almindelig parabolreciever, eller?

--
Mvh. Madsen
Remove »who« in email.

Fra : Kim Larsen

Dato : 28-06-01 13:07

Jeg tror ikke de tænker i piratkort, men der er jo kort til hver
satellitudbyder, canal digital, viasat og andre, det er de kort de tænker
på, tror jeg
Men der er noget med at det er specielle kort der skal til, for det er et
"nyt" medie det med at det er digitalt, men det kan da godt være at den også
nupper piratkort, jeg aner det ikke.

Fra : Madsen

Dato : 28-06-01 12:16

"Kim Larsen" <klx@dr.dk> skrev:

> Jeg tror ikke de tænker i piratkort, men der er jo kort til hver
> satellitudbyder, canal digital, viasat og andre, det er de kort de tænker
> på, tror jeg

Hvem siger jeg snakker om piratkort? :)
Man modtager vel også et kort fra Canal Digital som ligner et dankort
når man tegner sig for et abonnement hos dem, og det var nu sådan
et kort jeg tænkte på.

> Men der er noget med at det er specielle kort der skal til, for det er et
> "nyt" medie det med at det er digitalt, men det kan da godt være at den også
> nupper piratkort, jeg aner det ikke.

Hvis den nupper de almindelige gamle kort som udbyderen sender
ud så nupper den vel også piratkort. Dog kan jeg ikke forestille mig
hvordan man skulle få plads til at have sådan et forholdvis stort
plastickort indsat i et PCI indstikskort på bagsiden af PC'en, med-
mindre der følger en ekstern kortlæser med, eller noget i den stil.

Skidt pyt med det. Det lyder i hvert tilfælde interessant uanset hvad.

--
Mvh. Madsen
Remove »who« in email.

Fra : Kim Larsen

Dato : 26-06-01 10:56

YES, takker, mand

Kim Larsen

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 26-06-01 09:33

"Kim Larsen" <klx@dr.dk> writes:

> Jeg har tænkt mig at lave min pc'er om til en central enhed for min lyd og
> billede verden, men så slog det mig, findes der er digital parabol modtager
> til at putte i pc'en ?

Kig desuden på http://www.avsforum.com/ hvor der er en
diskussionsgruppe der handler om hjemmebiograf med computere
(Home Theatre Computers)

Fra : Kim Larsen

Dato : 29-06-01 07:16

Nyt igen

Jeg har i dk.binaer postet nogle billeder af 2 forskellige satdem fra Kiss,
det ene er nyere end det andet. Jeg fik ligeledes en fin mail med fra Kiss
som lyder:

Jeg har attached to billeder af SATDEM. Det ene billede er af den nuværende
version hvor du har et CI modul, mens det andet er af det kommende kort som
kan det samme rent feature mæssigt, men i stedet for et CI modul er der
lavet embedded CAS. Dette betyder at man ikke behøver et CAM kort, som i
realiteten kun er en besparelse for Broadcasteren, som i dette tilfælde er
Canal Digital.

Kim Larsen