Hjælp til tydning: Skamstrup 1742
Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 27-11-06 13:42

Opslag på AO:
Holbæk amt, Tuse herred, Skamstrup sogn
KB 1720-71, opslag 82

Nederst på venstre side står der noget om en dåb - der er nævnt noget
med en Hiort og Frydendal - kan nogen hjælpe os med at oversætte, hvad
der står?

Dagen er opgivet som 'eidem', det ved jeg godt betyder 'samme dag som
ovenstående', men den kan jeg heller ikke decifrere.

På forhånd tak
Kirsten
--

Kirsten Bjørneboe
http://www.varpelev.dk

Fra : Arne Nielsen

Dato : 27-11-06 14:02

Kirsten Bjorneboe skrev:
> [...]
>
> Dagen er opgivet som 'eidem', det ved jeg godt betyder 'samme dag som
> ovenstående', men den kan jeg heller ikke decifrere.

Eodem hafd Johan Jørgen Skræder i Torbenfeld barn til Daaben i
Frydendals Kirke, som Huusholdersken Jomfrue Hiort paa Frydendal holt
over Daaben og lod kalde Hans Friderich, faddere Sr. Christen Hiort,
Forvalter ibidem, Msr. Nillemand, Sr. Nicolaj Boje, Teglbrænderen Sr.
Ablex Hustru
ved Frydendall

Dom. Reminescere er 2. søndag i fasten

Venlig hilsen
Arne

--
E-mail: Fjern 0 i adresse ved direkte svar.
Hjemmeside/homepage: http://home3.inet.tele.dk/arnen/

Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 27-11-06 15:03

On Mon, 27 Nov 2006 14:01:38 +0100, Arne Nielsen
<arnen0@post3.tele.dk> wrote:

> [...]
>over Daaben og lod kalde Hans Friderich, faddere Sr. Christen Hiort,
>Forvalter ibidem, Msr. Nillemand, Sr. Nicolaj Boje, Teglbrænderen Sr.

Tusind mange tak! Det er flot læst - bare jeg kunne lige så godt.

Mange hilsener
Kirsten