Hvordan kommer jeg videre ?
Fra : Per Kyhn

Dato : 20-11-06 19:22

Jeg har fundet min kones farmor og farfar i folketællingen 1916 i Ålborg.
Og der står deres fødselsdatoer i h.h.v. 1880 og1882.
De var oprindeligt ikke fra Ålborg, men vi ved ikke hvor de kom fra.

Hvordan kommer jeg videre ?
Kan jeg spørge folkeregistret ?

mvh
Per Kyhn

Fra : Hugh Watkins

Dato : 21-11-06 05:31

Per Kyhn wrote:

> [...]
> Og der står deres fødselsdatoer i h.h.v. 1880 og1882.
> De var oprindeligt ikke fra Ålborg, men vi ved ikke hvor de kom fra.

FR did not exist before c 1923

politimester in købsted kept a kartotek if it survives

1921 1925 1930 may give more details of birthplaces

Hugh W

--

Beta blogger
http://nanowrimo3.blogspot.com/ visiting my past

old blogger
http://hughw36.blogspot.com/ MAIN BLOG

Fra : Ulrich Alster Klug

Dato : 21-11-06 08:39

I FKT 1916 oplyses vist kun fødested i Kbhvn.

Det er en lidt uheldigt valgt tælling at lægge på Arkivalieronline, netop
fordi den ikke oplyser fødested.

1901, 1911 kan bruges i stedet, men de findes kun ved Rigsarkivet i Kbhvn.
1921 findes vist på mikrokort på alle landsarkiverne.

Men der findes sikkert et kommunalt begravelsesvæsen i Ålborg, og dette kan
sikkert oplyse, hvornår dine farforældre døde. I begravelsesprotkollen
oplyses som regel fødested, omend denne angivelse ikke er helt så sikker som
kirkebogens.

Hvis du kan komme til Landsarkivet i Viborg, kan du selv se i kirkebøgerne
for Ålborg. Efter 1891 skulle der oplyses fødested for hver død / begravet
person.

Med venlig hilsen

Ulrich Alster Klug