Hjælp til tydning af navne på min oldemors~
Fra : Ukendt

Dato : 05-10-06 04:59

Hej ng.

I 'dk.binaer.historie' ligger et udklip af min oldemors faddere.
Der er nogle af bogstaverne jeg er meget usikker på, men foreløbigt er det
blevet til;

Kammerherreinde E. Scheel
Baronesse I. Gyldenkrone
Kammerherre S. Scheel
E. Scheel
Forpagter Lund
Proprietær B. Mackeprang
Kapitajn Villenhardt

Rettelser modtages med tak.

Mvh. Finn
http://finnholbek.dk/genealogy/index

Fra : Flemming Aasklint

Dato : 05-10-06 23:42

Finn Holbek wrote:
> Hej ng.
>
> I 'dk.binaer.historie' ligger et udklip af min oldemors faddere.
> Der er nogle af bogstaverne jeg er meget usikker på, men foreløbigt er det
> blevet til;
>
> Kammerherreinde E. Scheel
> Baronesse I. Gyldenkrone
> Kammerherre S. Scheel
> E. Scheel
> Forpagter Lund
> Proprietær B. Mackeprang
> Kapitajn Villenhardt
>
> Rettelser modtages med tak.
>
> Mvh. Finn
> http://finnholbek.dk/genealogy/index

Hej Finn

Jeg tror den sidste fadder hedder:
Vildenradt.

--
Mvh.
Flemming Aasklint

Fra : Ukendt

Dato : 06-10-06 02:20

"Flemming Aasklint" <faaskllintFJERNMIG@aasklint.dk> skrev i en meddelelse
Finn Holbek wrote:
> [...]
>
> I 'dk.binaer.historie' ligger et udklip af min oldemors faddere.
> Der er nogle af bogstaverne jeg er meget usikker på, men foreløbigt er det

Hej Flemming

Tak for svar, en Googlesøgning på Wildenradt giver mange resultater, så
præsten har sikkert skrevet forkert.

Kan du sige om "I". (Gyldenkrone) evt. kan være "J"?

Mvh. Finn

Fra : Bodil Madsen

Dato : 06-10-06 06:22

Præsten har ikke skrevet forkert. Det er dig, der ikke kan læse det.
Med venlig hilsen
Bodil Madsen

Fra : Ukendt

Dato : 06-10-06 11:12

"Bodil Madsen" <bodil@fjernmig.nyraad.net> skrev i en meddelelse
> Præsten har ikke skrevet forkert. Det er dig, der ikke kan læse det.
> Med venlig hilsen
> Bodil Madsen

Jeg gætter at navnet normalt er stavet med "W"
Mvh. Finn

Fra : Bodil Madsen

Dato : 07-10-06 16:43

Det er ikke for at hovere eller noget i den retning, men jeg tror ikke at
man nogensinde spurgte til hvordan faddernes navne blev stavet helt korrekt.
Det var vist bare efter lydmetoden, hvis man kan sige det sådan. Altså blev
det skrevet som præsten hørte det, eller syntes det skulle skrives. Som
slægtsforsker gennem 20 år, har jeg set mange måder navne kan skrives på.
Dit efternavn er sikkert også blevet skrevet på flere forskellige måder i
tidens løb. Og hvem bestemmer, hvilken måde, der er den rigtige?

Fra : Ukendt

Dato : 07-10-06 20:07

> Det er ikke for at hovere eller noget i den retning, men jeg tror ikke at
> man nogensinde spurgte til hvordan faddernes navne blev stavet helt
> korrekt.

Hej Bodil

Det er netop også derfor jeg gætter at navnet normalt staves med W.

Jeg tvivler også på at de nævnte personer stavet "Scheel" tilhører den gren
af slægten, der er sandsynligvis tale om "Skeel". (men jeg kæmper nu lystigt
videre for at få dem placeret på stamtræet alligevel)

Fortsat god aften
Finn
http://finnholbek.dk/genealogy/index.php