Hjælp til opslag på AO, Randers
Fra : Ib Molbech

Dato : 28-09-06 16:08

Dårlig blækkvalitet og gammel skrift gør, at jeg beder om hjælp her. Så
meget kan jeg dog se, at dåben er interessant - han er en af 'mine', men
hvad står der mere nøjagtigt under forældrene og fadderne.
AO, Randers, Djurs Nørre, Nimtofte1813-1833, opslag 14, 3. person i opslaget
Nicolai Anton Rasmussen.

På forhånd tak
Ib Molbech

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 29-09-06 06:46

"Ib Molbech" <REMOVEmolbech@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvad står der mere nøjagtigt under forældrene og fadderne.
> AO, Randers, Djurs Nørre, Nimtofte1813-1833, opslag 14, 3. person i

Jeg vil da gern prøve, men det er godt nok grove løjer )

"Uægte, Født 14 Dec. 1828 Nicolai Anton Rasmussen, Moderen Emilie Holbeck,
tjenende som huus .. .?? paa Sjørelgaard?? [Er der en sådan?] Som barnefader
blev udlagt udkommanderet soldat Niels Rasmussen Raunholdt, for tiden i
København."
--
Og så lige datoen:
"Døbt i kirken 22. Januar 1829"

Det var det bedste jeg kunne komme frem til. Det kræver nok også lidt
lokalkendskab med hensyn til by- og stednavne.

Hilsen Flemming Svendsen, Korsør . . . du ved )

Fra : Ib Molbech

Dato : 29-09-06 22:52

Mange tak for svaret. Beskrivelsen af forældrene har jeg nu styr på.
Moderen er Emilie Molbech (søster til min tip-tip ) og gården er Sjørupgård
på Djursland. I nabolaget ligger også de steder fadderne kommer fra:
Svenstrup og Nimtofte. Kjer..søe kan jeg hverken tyde eller finde på kortet,
men det er heller ikke det vigtigste.

Mvh
Ib Molbech