Er der en nordmand til stede?
Fra : Flemming Svendsen

Dato : 27-09-06 08:59

I Kb for Oslo 1714 finder jeg Niels Scavenius. Hvad hedder en 'portætmaler'
på norsk?

Flemming Svendsen

Fra : Jan Ekhaugen

Dato : 27-09-06 20:22

Hei,
jeg har aldrig hørt "portætmaler" gåt ut fra at du mener PORTRETT-MALER
HILSEN
jAN
"Flemming Svendsen" <zeus2@SLETMIGmail.dk> skrev i melding

Fra : Jan

Dato : 27-09-06 21:56

Wed, 27 Sep 2006 09:58:47 +0200, "Flemming Svendsen"
<zeus2@SLETMIGmail.dk>;
<451a2f29$0$907$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>;
<dk.videnskab.historie.genealogi>:

>I Kb for Oslo 1714 finder jeg Niels Scavenius. Hvad hedder en 'portætmaler'
>på norsk?

Niels fra Skagen var mest sandsynlig portrettmaler (på norsk). Som
også den anden Jan har foreslået.
--
/Jan
<jan@jpharo.net>

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 28-09-06 07:52

Undskyld til begge Jan for tyrkfjelen!

I den mellemliggende tid har jeg fundet at der er tale om en "kontra-feier".

Når jeg spurgte uden at oplyse om hvad der stod i KB, var det for ikke at
skabe forvirring. Jeg kunne dårligt se hvad der stod.

Hilsen Flemming