Jo, jeg er som en muslim
Fra : Bo Warming

Dato : 28-11-06 00:47

Jo, jeg er som en muslim

Mht at jeg mener at mine holdninger er bedre end andres.

Men jeg missionerer kun pr ord og ikke pr vold.

Så jeg står på et langt højere stade end BZ, Islam, Stalin osv

Jeg lokker ikke lejere ind i brandfælder, men står fast på aftaler og
bøjer mig gerne for kompromis, når sagen er ordentlig belyst, ikke
før.

Hvis jeg lokkede til at ryge i togvogn med ubeskyttet indvendig
flamingo-isolering, ville jeg være kritisabel.

Fordi lejere fra starten har vidst, at jeg ikke er normal og måske
netop har valgt at bo her delvis, fordi de fandt det spændende, så er
jeg ukritisabel

Brandfælder er som bakteriebomber, farlige for ulykkesfugle KUN.

Da jeg købte huset, var der flamingoskum i taget og nu har jeg kun 30
år tilbage at leve, og lejerne forlanger isolering, og jeg har fået en
masse af verdens mest isolerende materiale forærende og er
miljøbevidst genbrugs-tilhænger. Så lejerne kan ikke forlange mit
tilbud ændret til afskyeligt allergifremkaldende rockwool.

Når det afskærmes med brædder er det kun brædderne der kan starte
ildebrand. Er der også en """lov""" dvs mildt vejledende retningslinie
om profilbrædder - det tror jeg?

At kalde det en brandfælde er, at påstå, at alle med pejs har
brandfælde, hvis de har gulvtæppe af bomuld i samme stue

Hvis jeg glemmer bouillon udenfor køleskab, er det en bakteriebombe,
men hvis jeg spiser forsigtigt af den og ikke æder op, hvis dårlig
smag, så sker der næppe noget - det bør afvejes intuitivt i den
enkelte situation, og hvis fx jeg har godt immunforsvar og ikke har
job så jeg lider slemt ved lidt diarre, så er det MIN BESLUTNING at
løbe risiko

Lejerne flyttede ind i en 98% brandfælde og og kan droppe deres ønske
om at gøre det til en 99% brandfælde.

Hvis jeg sætter brædder op uden isoleringsfyld under brædder mellem
spær, så svarer det til, at jeg har bygget nogle flade tomme
pulterrum med det materiale, som lejerne har fået mig til at investere
2200 kr i.

Når de rejser, kan jeg fylde rummene op med gamle aviser el lign. Som
har isoleringsværdi i sig selv, og perfektionisme er pjat vedr nogle
få års brugsperiode.

Brandregulativer tager ikke højde for individuelle forhold og er ikke
noget, man straffer udfra, heller ikke hvis lejerne er ulykkesfugle og
laver ildebrand -

- som måske vil blive en anelse værre pga de lejerkrævede
brædder end ellers.

-

Flamingo bør ikke bruges til askebægre , hvis ikke folk skodder
grundigt, altid.

Flamingo beskyttet med brædder er normalt ikke farligere end brædderne
alene

Fra : Martin Bak

Dato : 28-11-06 02:05

> [...]
> altid.
>
> Flamingo beskyttet med brædder er normalt ikke farligere end brædderne

*suk* Hvor i himens navn har du det fra? dine egne feberfantasier? Hvordan
kan du tillade dig at sidde års forskning og afprøvningner overhørig? fordi
du selv har købt for et par tusind kroner polystyrenblokke?
Læs lidt på lektien. Læs om branddrøjhed i byggeri. Og fri os fra dine egne
feberfantasier, -tak.

Martin

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 28-11-06 14:44

Martin Bak <fornavn@fornavnefternavn.dk> wrote:

> *suk* Hvor i himens navn har du det fra? dine egne feberfantasier? Hvordan
> kan du tillade dig at sidde års forskning og afprøvningner overhørig? fordi
> du selv har købt for et par tusind kroner polystyrenblokke?

Forskning er inkompatibel med Bo Warmings holdninger.

--
regards , Peter B. P. - http://titancity.com/blog
http://markedspartiet.dk, http://macplanet.dk

Fra : 3esser

Dato : 28-11-06 13:53

3esser@3esser.dk

Fra : Bo Warming

Dato : 28-11-06 14:35

"3esser" <skod-3esser@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> du selv har købt for et par tusind kroner polystyrenblokke?
> Læs lidt på lektien. Læs om branddrøjhed i byggeri. Og fri os fra

Jeg er kommet ultrabilligt til en masse flamingoplader og har altid
vidst at det ikke har træs branddrøjhed, men når det er hermetisk tæt
indesluttet i lukke af først alukraft og så brædder indadtil, spær til
siden og begforseglet skiftertag uadtil, så er det min vurdering at
brandfare består især i hvis de ædruelige ryger-lejere skulle saboteré
brandalarm og lade ild slikke op af de indre brædder så længe at DISSE
antændes

Sker det, er etagen nok uigenkaldeligt tabt til ilden, uanset
isolering, og det indesluttede flamingo vil måske aldrig antændes pga
alukraften, måske vil det brænde med og forværre den opadgående
varmeudvikling, men nedad vil højst ske lidt dryp af smeltet plastik
der vil blive stoppet af to lag bræddegulv og loftspus.
DEr er altid nogen hjemme og brandvæsenet kommer hurtigt i Københavns
Kommune så i den usandsynlige situation ser jeg ikke en kæmpe
forværring af brug af det måske-ulovlige materiale
_VED_ ingen om det er ulovligt i betydningen at brug er strafbart også
når intet sker?

Der er masser af situationer, hvor det ville være dumt ikke at adlyde
regulativernes anti-flamingo anbefalinger, men jeg tror at afvejning
af SANDSYNLIGHEDER betyder at det er OK her.
Det handler om intuition og hensyntagen til meget specielle
situationer som hersker netop her, og som kommentarerne på ng lukker
øjnene helt eller delvis for

Som nævnt kunne man hidse sig lige så meget op som du gør, ved at der
er bomuldsgulvtæppe i rum med pejs,

Overtænding ved jeg alt om og det er ikke overhængende risiko pga
indre isolering men måske pga ydre brædder

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 28-11-06 14:36

Den 28-11-06 13.52 skrev 3esser følgende:
> 3*****@3***.dk

Mail sendt til Google Groups' abuse-adresse med klage over bevidst
forsøg på at få spammet en andens mailadresse.

XFUT: dk.admin.netmisbrug

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Judas: Udtryk for en homoseksuel mand...

Fra : Bjarne Skounborg

Dato : 28-11-06 22:34

Bo Warming <bwng@bwng.dk>:

>Fordi lejere fra starten har vidst, at jeg ikke er normal og måske
>netop har valgt at bo her delvis, fordi de fandt det spændende, så er
>jeg ukritisabel

Ja faldt over din annonce i Den Blå Avis, da jeg kiggede efter
huskøb i Nordjylland, og du tager 8000 kroner i husleje. Så det
kan da ikke være pga prisen, de bor der

Fra : Bo Warming

Dato : 29-11-06 00:35

"Bjarne Skounborg" <B@S.invalid> wrote in message

> Ja faldt over din annonce i Den Blå Avis, da jeg kiggede efter
> huskøb i Nordjylland, og du tager 8000 kroner i husleje. Så det
> kan da ikke være pga prisen, de bor der

Ring hvis du er nysgerrig om dette Off Topic spørgsmål, hvor du har
overset annondcens salgsaspekt

I dk.videnskab er det relevant om den bagatelagtigt øgede brandfare i
et meget specielt tilfælde er en god ide - eller om jeg skal gøre mig
uvenner med lejerne ved slet ikke at opfylde deres ønske om bedre
varmeøkonomi via isolering.

Centralt i debatten her er min buddhisme-agtige intuitive
indfaldsvinkel om at lovreligion er en uskik og dømmesyge udfra
udvidenhed skal man ignorere - hvilket ser ud til at gå godt vedr
Bondams tvangsbødetrusler, hvor jeg nok rider stormen af, ved åbenhed
og sandfærdighed så alle kan se at der ikke er noget at komme efter

Et foto af overtænding et helt, helt andet sted, beviser ikke at jeg
gasser, forgifter eller indebrænder mine 1.sals lejere som er enormt
tilfredse med at bo i byens bedste hus og fordi de tages med på råd om
alt der vedkommer dem.
Af usenetdebat har jeg nu lært at ordet ulovligt i visse tilfælde kan
være berettiget -
DET er muligvis et problem - altid skaber staten større problemer end
de faktuelle naturvidenskabelige forhold.

Trist at folk, der ved lidt om polystyren-pyrolyse, opblæser de det
ved til altafgørende og glemmer sandsynligheder og andet relevant

Godt hvis folk indser at øget adgang til muslimer betyder mere magt
bag anti-intuitive lovreligiøse kræfter der kunne finde på at gøre
danske love til noget der altid skal overholdes, dvs gøre Danmark til
et helvede

Bo Warming, 35861000

Fra : Martin Bak

Dato : 29-11-06 00:59

> [...]
> med lejerne ved slet ikke at opfylde deres ønske om bedre varmeøkonomi via

Du (og vi andre) har hele tiden været off Topic her. Spørgsmål om
bygningsmæssige konstruktionsspørgsmål hører hjemme i dk.fritid.hus-og-have
eller til nød i dk.bolig.
At du ikke vil anderkende årtiers udvikling og efterprøvninger af
forskellige konstruktioner, men hellere risikerer dine lejeres liv ved dine
selvopfundne og aldeles uafprøvede teorier gør ikke denne gruppe mere
relevant.
Jeg er tømrer. Jeg ved lidt om isolering og konstruktion af indvendige
vægge. Alu-Craft har _ingen_ brandhæmmende virkning, whatsoever!

Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 29-11-06 01:14

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> wrote in message
> Jeg er tømrer. Jeg ved lidt om isolering og konstruktion af
> indvendige vægge. Alu-Craft har _ingen_ brandhæmmende virkning,
> whatsoever!

Hvis ikke du har alukraft i huset så brug stanniol til følgende nemme
fosøg

TAg en smule flamingo og pak ind i aluminiiumsfolien
Hold lighter under et minut
nul ild

Fjern aluminiumsfolien
hurtigt ild

Måske man bliver anti-intuitiv dvs uintelligent-fejlende af at være
håndværker og tro blindt på brandregulativer.

Bondefornuft og praktisk afprøvning er to vindere

Vedr min subject line så går den på at uvoldelige ord er aldrig
kritisable - muslimer er
Måske også du er, for kan du basere din dømmekraft på at alukraft er
værdiløs mod brand, så kan du fordyre projekter med millioner og folk
kan ikke klage over dit "tyveri" for du er jo professionel og så tror
folk du har ret

Fra : Lyrik

Dato : 29-11-06 01:31

> [...]
> fosøg
>
> TAg en smule flamingo og pak ind i aluminiiumsfolien

+++++++++++++++++
Bo, det er jo lige meget om du kan pakke flamingoskum ind.
Brandmyndighederne har forbudt det.
Dit hus kan jo brænde ligesom andre huse. Så vil det flamingo udsende giftig
røg når branden når det.

Hvis dit hus brænder, så kan de afklapse dig i h.... og r.. fordi du har
brudt reglerne.
Du er nødt til at gøre det lovligt. Spørg brandtilsynet hvad der skal til.

Hilsen
Jens

Fra : Bo Warming

Dato : 29-11-06 02:22

"Lyrik" <lyrikFJERN@heaven.dk> wrote in message

> [...]
> har
> brudt reglerne.
> Du er nødt til at gøre det lovligt. Spørg brandtilsynet hvad der

Også træ og tøj udsender giftgas ved pyrolyse.
Ofter ser man her i kvarteret ambulance der henter enlige
røgforgiftede mænd der røg i sengen for at dø sådan

Mine lejere elsker livet og er ikke ulykkesfugle og det betyder at
brandrisiko er minimal

At noget er forbudt er kun væsentlig hvis du har ynkelig
slavementalitet

Udførte du forsøget og så hvor effektivt brandhæmmende alukraft eller
stanniol er vedr flamingo?

At myndighederne er uden fantasi er ikke mit problem. Naturlovene er
væsentlige, ikke de juridiske

Hvis jeg udlejede i stuen og sagesløse lejere OVENOVER kunne blive
røgforgiftet var det en anden situation - så skulle jeg også have
underskrift fra overboer om at de anså sandsynlighed for ild helt
overskuelig og bagatelagtig.

Stive regler er - for muslimer og andre lovreligiøse untermensch.

Du kan ikke uddanne muslimer til at blive integreret men fjolser der
ikke tror på ovennævnte forsøg kan få en åbenbaring hvis de udfører
det, og dropper hallucinationer og taler virkelighed

Det er svært at sige om de mange æstetiske boligforbud er værre end de
funktionelle. At man tænker SELV er altafgørende og heldigvis
overkommer den onde stat ikke at kontrollere alt og det er det glade
budskab der bør udspredes

Fra : Lyrik

Dato : 29-11-06 11:15

> [...]

> slavementalitet
>
> Udførte du forsøget og så hvor effektivt brandhæmmende alukraft eller
+++++++++++++++++
Til det sidste -nej. Men engang for længe siden da Flamingofabriken
eksisterede og gav et evigt navn til "polystyrenskum", kunne man få
vægfliser i Flamingo. De var lette og kunne limes på en væg med
tapetklister. De gav en formidabel isolering af en kold væg. Det gjorde jeg
ved en væg der var kold og malede den over bagefter.

Men så blev det forbudt.
Hvis man er karaktérafviger så er et af symptomerne at man bryder samfundets
i fællesskab vedtagne regler.
Man overholder kun dem man selv finder for godt.
Man er en slags fribytter der gør folk urolige. Hvis alle kun overholdt de
regler de selv fandt for godt, så havde vi et anarki.
Det ville blive et rent kaos. Derfor vedtægter og regler. Nogle regler vil
selv mennesker i et samfund udfordre og bryde i det små. Men der skal helst
oparbejdes en kollektiv modvilje imod de regler, således at de tilsidst
slækkes. Kan man ikke få en kollektiv modarbejdelse, så står reglen fast.
Sommetider er det karaktérafvigere der går foran. Jeg kan ikke se at
Flamingoreglen kan rokkes. Den fastholdes af at Flamingo udsender giftige
dampe ved brand der kan skade mennesker mere end andre materialer.
Selv om du ikke kan se det, så vil samfundet banke dig på plads.
De vil straffe dig og straffe dig til du kan se det nyttige i, ikke at blive
straffet.
Du kan ikke se Flamingoproblemet qva din personlighedsstruktur, men så se
for pokker det fornuftige i ikke at få den ene straf efter den anden.
Flamingo må ikke bruges som isolering.))

Hilsen
Jens

Fra : Bo Warming

Dato : 29-11-06 11:57

> [...]
> for pokker det fornuftige i ikke at få den ene straf efter den
> anden.
> Flamingo må ikke bruges som isolering.))

Alt er en balance om fordele og ulemper og hvis lejerne dropper deres
isoleringskrav så er det DERES afgørelse.

Jeg har alle dage været imod isoleringspjattet men er så flinkeskolet
og elskværdig som Glistrup, og hvis lejerne er så hysteriske som
usenettere så hænger de blot på dyr varmeregning jvf kontrakten

Min personlighedsstruktur hedder sund fornuft og stive regler som den
flamingoregel du anser for ALTID at være klog, er noget jeg tager
afslappet - jeg er ikke lovreligiøs

I sommers havde jeg købt en stor rulle airflex isolering, der slet
ikke kan brænde, og lejerne lovede selv at sætte det op, men havde så
ikke tid og nu er det returneret

Lejerne får betalt mineraluld og samme timeløn som min søn hvis de
færdiggør hvad de har indledt. Hysteriet på usenet har været en
øjenåbner for mig.

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 29-11-06 13:37

> Lejerne får betalt mineraluld og samme timeløn som min søn hvis de
> færdiggør hvad de har indledt. Hysteriet på usenet har været en øjenåbner
> for mig.
Glimrende, så husk også ventilationsafstand mellem isolering og tag, for at
udgå råd i tagkonstruktionen og læg en dampspærre på efterfølgende. Til
sidst beklædning.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Bo Warming

Dato : 29-11-06 20:49

"Frodo Nifinger" <jni@GIRAFtdcadsl.dk> wrote in message

> Glimrende, så husk også ventilationsafstand mellem isolering og tag,
> for at udgå råd i tagkonstruktionen og læg en dampspærre på
> efterfølgende. Til sidst beklædning.

Jeg tror ikke at nogen gider røre det kløende rockwool så det
påbegyndte bræddetildækning bliver om et tomrum men vil da have nogen
værdi som isolering

Både du og Thomas B må meget gerne ring 35861000

Da jeg har nogle gode og pålidelige lejere, lader jeg dem afgøre

Den gamle og fortrinlige begforsegling af skiftertaget gør det hele
meget specielt og jeg tror aldrig at indre isolering i det tynde lag
der er plads til,kan være ulejligheden værd, men man vil jo gerne være
rar når lejerne tror på det og ønsker det og min søn vil tjene penge
ved behageligt snedkerarbejde

En arkitekt der besøgte mig sidste år fandt ingen fugt med sin måler
nogetsteds

Da begforsegling er lagt har man lavet ventilationskanaler ud.så det
er et hermetisk tæt forseglet hus og ingen kondensvand kan komme ud
og det har altså været OK i mange årtier

Fra : Ukendt

Dato : 30-11-06 10:18

Bo Warming wrote:

> Jeg tror ikke at nogen gider røre det kløende rockwool så det
> påbegyndte bræddetildækning bliver om et tomrum men vil da have nogen
> værdi som isolering

Desværre, du vil lave en varmevekslefunktion, da den kolde luft vil falde
ned, og den varme stige til vejrs i tomrummet, og sådan vil luften flytte
sig frem og tilbage, alt efter temperaturen på luften.

Med venlig hilsen,

David

Fra : Bo Warming

Dato : 30-11-06 17:36

"DrPepper" <davidb(a)FJERNindutek.com> wrote in message

> Desværre, du vil lave en varmevekslefunktion, da den kolde luft vil
> falde ned, og den varme stige til vejrs i tomrummet, og sådan vil
> luften flytte sig frem og tilbage, alt efter temperaturen på luften.

Tilfældigvis passerede jeg idag en byggeplads med kasseret rockwool og
fik lov at tage den nødvendige mængde, så min iøvrigt ukritisable
flamingoløsning er ikke aktuel.

At lade hulrummet stå tomt en tid ville ganske rigtigt være dårlig
isolering

Øv hvor mine arme klør af det skidt, men når usenettere er hysteriske
og usaglige om styroporbrandfare så er der nok mange dømmesyge
danskere der er endnu mere ulogisk tænkende og uvidenskabelige.

At tage stilling til projektet kategorisk uden at kende en masse
detaljer, som jeg kender, er dybt godnat.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 30-11-06 17:45

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> writes:

> Øv hvor mine arme klør af det skidt, men når usenettere er hysteriske
> og usaglige om styroporbrandfare så er der nok mange dømmesyge
> danskere der er endnu mere ulogisk tænkende og uvidenskabelige.

Okke ja. Hvorfor alt det brok, når du alligevel gør som vi siger?
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Bo Warming

Dato : 01-12-06 01:02

""Thorbjørn Ravn Andersen"" <nospam0000@gmail.com> wrote in message

> Okke ja. Hvorfor alt det brok, når du alligevel gør som vi siger?

En foræring ændrer på sagen. Det var interessant at kun autoritetstro
kunne fremføres imod mine oprindelige planer og man generaliserede og
ikke så på den specifikke situation.

Fra : Gert Krabsen

Dato : 01-12-06 08:47

Bo Warming wrote:
> [...]
>
> En foræring ændrer på sagen. Det var interessant at kun autoritetstro
> kunne fremføres imod mine oprindelige planer og man generaliserede og

Til gengæld er det ikke interessant at konstatere, at du ikke har læst
(eller formentlig ikke forstået; det kræver jo en vis grad af
opfattelsesevne) en lang række indlæg med konkrete, dokumenterede
problemer ved brug af flamingo som isolering.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 01-12-06 08:49

> En foræring ændrer på sagen. Det var interessant at kun autoritetstro
> kunne fremføres imod mine oprindelige planer og man generaliserede og
> ikke så på den specifikke situation.

Så det drejer sig altså ikke om andet end at du er for nærig til at
købe det nødvendige fra nyt?
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Bo Warming

Dato : 01-12-06 10:38

> Så det drejer sig altså ikke om andet end at du er for nærig til at
> købe det nødvendige fra nyt?

GEnbrug opreklameres af en samlet venstrefløj som fornemmere etik end
noget andet -

Jeg er ikke stolt ved at synke ned på denne pseudofornemme
socialismens, lovreligiøse lorte-etik , men usenet var oplysende om at
skinger religion går forud for videnskabelighed i Dagens Danmark

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 01-12-06 11:24

> [...]
> socialismens, lovreligiøse lorte-etik , men usenet var oplysende om at
> skinger religion går forud for videnskabelighed i Dagens Danmark

Pjat med dig - du er bare bange for at hænge på ansvaret hvis dine
lejere omkommer i en dødsbrand, eller hvis nogen tipper brandvæsnet om
at du bor i en brandfælde.

Hvad er der iøvrigt galt med lovene lige pludselig? Er det bare fordi
de ikke støtter netop dit synspunkt?

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Bo Warming

Dato : 01-12-06 12:03

> [...]
> om
> at du bor i en brandfælde.
>
> Hvad er der iøvrigt galt med lovene lige pludselig? Er det bare

Når lejere skriver under på at de er bekendt med valg af
isoleringsmateriale og dermed forbundene risi´ci, så bør stat og lov
blande sig HELT udenom

Det er dem der ønsker en forringelse af huset med pjattet isolering,
som jeg burde have nægtet og det er en sag mellem os, eftersom en evt
brand ikke berører andre.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 01-12-06 13:30

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> writes:

> Når lejere skriver under på at de er bekendt med valg af
> isoleringsmateriale og dermed forbundene risi´ci, så bør stat og lov
> blande sig HELT udenom

Tjah, men det gør de altså ikke. Det skal du nok egentlig være glad for.

> Det er dem der ønsker en forringelse af huset med pjattet isolering,
> som jeg burde have nægtet og det er en sag mellem os, eftersom en evt
> brand ikke berører andre.

Du mener ikke at ild kan sprede sig til andre huse.

Det er der ellers præcedens for i København...
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Otto Jensen

Dato : 01-12-06 14:38

Har lejerene specifikt skrevet under på at de ved polystyrenplader er
farlige at bruge som isolering i beboelsesrum?
Hvis de har det, så må man da nok sige at du udfærdiger nogle ret
usædvanlige lejekontrakter.

Fra : Gert Krabsen

Dato : 01-12-06 15:48

Otto Jensen wrote:

> Har lejerene specifikt skrevet under på at de ved polystyrenplader er
> farlige at bruge som isolering i beboelsesrum?

Ikke 'farlige' - 'ulovlige'!

> Hvis de har det, så må man da nok sige at du udfærdiger nogle ret
> usædvanlige lejekontrakter.

Som formentlig er ugyldige, hvis de ender i retten

Fra : Bo Warming

Dato : 01-12-06 17:32

"Gert Krabsen" <fjernkrabsen@fjernkrabsenfjern.dk> wrote in message

> Ikke 'farlige' - 'ulovlige'!

Der burde være stort overlap mellem de to ting, men lovens
forsigtighedsregler handler om at skabe overforbrug af
håndværksarbejde og materialer for staten og fag-mafiaen er forlovede

> Som formentlig er ugyldige, hvis de ender i retten

Højst sandsynligt. Men de giver et fingerpeg
Jeg lægger mere vægt på menneskekundskab end papirer
En mand er en mand og et ord er et ord.
Men har man forpligtet sig i en mail, så huskes lettere hvad aftaltes.

Fra : Bo Warming

Dato : 01-12-06 17:39

> Tjah, men det gør de altså ikke. Det skal du nok egentlig være glad
> for.

> Du mener ikke at ild kan sprede sig til andre huse.

Mine lejligheder er adskilt fra naboens med en brandmur, fra tag til
kælder

Fra : Bo Warming

Dato : 01-12-06 11:18

""Thorbjørn Ravn Andersen"" <nospam0000@gmail.com> wrote in message

> Så det drejer sig altså ikke om andet end at du er for nærig til at
> købe det nødvendige fra nyt?

Sjovt at kritiserede mig, der aldrig er offtopic, skal minde Thorbjørn
om at sidespor om økonomi og nærighed er totalt OT i denne ng.

Men siden du har trukket mig ned på lav netikette så lad mig da nævne,
at i det komplex af argumenter som alle jer hysterikere aldrig har
sans for, er det også vigtigt med TIDSFORBRUG

Skulle jeg have bidraget til klodens globale overopvarmning og
drivhuseffekt ved at købe nyt mineraluld, så skulle jeg have rejst til
Silvan der kræver forudbetaling for at bringe ud - men nu så jeg
kasseret rockwool ganske tæt ved min bopæl og gav mine naboers naboer
en kæmpejulegave ved at de slap for at fjerne det.

Selvfølgelig havde brug af flamingo været det sagligt rigtige men man
må bøje sig for tidsåndens overforsigtighed og populismens hysteri,
som usenet i overraskende grad leverede smagsprøver på

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 01-12-06 11:28

> [...]
> må bøje sig for tidsåndens overforsigtighed og populismens hysteri,
> som usenet i overraskende grad leverede smagsprøver på

Du _KUNNE_ jo også bare have bedt en fagmand om at fikse det.

Så var det 1) lovligt og 2) fagmandens ansvar.

Bortset fra det så laver du som regel krydsposteringer mellem tre-fire
grupper, hvoraf det ofte er fuldstændig umuligt at være ontopic i alle
grupperne på en gang, hvorfor du som regel er offtopic ET ELLER ANDET
STED. At du vælger netop at trække off-topic argumentet af stald, kan
jeg derfor ikke betragte som andet end mand-ej-bold.

Jeg har ikke set noget i ovenstående der modsiger at du er for nærig
til at få det gjort ordentligt.

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Bo Warming

Dato : 01-12-06 12:06

> Du _KUNNE_ jo også bare have bedt en fagmand om at fikse det.
>
> Så var det 1) lovligt og 2) fagmandens ansvar.

Din ringeagt for genbrug og resourcebesparelse er chokerende.
_Udfra Greenpeace-ideologi er du et extremt asocialt overforbrugende
menneske

Tyrkertro på love er også et brist - nazier havde vist aldrig så
asocial autoritetstro som du

> Jeg har ikke set noget i ovenstående der modsiger at du er for nærig
> til at få det gjort ordentligt.

"ORDENTLIGT" er et smagsdommerord - der beviser at du er uetisk,
lovreligiøs og samfundsskadelig

Nærighed er en kompliment

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 01-12-06 13:37

> Din ringeagt for genbrug og resourcebesparelse er chokerende.

Ikke mere end din manglende respekt for andres liv.

Med hensyn til genbrug og resourcebesparelse, kan man jo vurdere hvad
der betyder mest - fabrikationen af isoleringsmaterialet, eller den
ekstra varmeudgift der ellers sker.

> _Udfra Greenpeace-ideologi er du et extremt asocialt overforbrugende
> menneske

Det er alle vesterlændinge. Inklusiv dig.

> Tyrkertro på love er også et brist - nazier havde vist aldrig så
> asocial autoritetstro som du

Det drejer sig som sådan ikke om autoritetstro men om hvorvidt man
ønsker at overholde landets love, på lige fod med alle andre. Lovene
er sædvanligvis lavet for at beskytte, ikke for at udhænge.

Hvad tror du fx dine naboer vil sige hvis det havde rygtes at du havde
konstrueret en ulovlig brandfælde?

> "ORDENTLIGT" er et smagsdommerord - der beviser at du er uetisk,
> lovreligiøs og samfundsskadelig

Godt, så siger vi bare "lovligt" i stedet for. Glad nu?

Og igen, interessant at jeg konstaterer at du er nærig, hvorefter jeg
er uetisk, værre-end-nazi og meget mere. Hvad blev der af bold-ej-mand?

> Nærighed er en kompliment

Smag og behag. Du giver mig altså ret?
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Bo Warming

Dato : 02-12-06 08:50

> Hvad tror du fx dine naboer vil sige hvis det havde rygtes at du
> havde
> konstrueret en ulovlig brandfælde?

HVIS vi havde få vigtige love,som oftest overholdes, ville det være
kritisabelt at være lovbryder

Når vi har 10000 lovsider, er det heltegerning vedr de tåbelige love

Vigtig er beskyttelse af ejendomsret og mod vold
Ejendomsret til vor nation bør ske ved at EUs ydre grænser får
landminer og førerløse fly der spotter menneskesmugling og dræber
eller de returneres.

Det er det vigtige

Om min lejer holder en lighter under sit hoved og lader flammer klare
barberingen er formodentlig en ulovlig og tvangsindlæggelseskrævene
sag, men det er ikke en høj prioritet
Smerte vil stoppe mordbrand - tilsvarende gælder hvis de stopper
flamingo i isolerings-hulrum
FOLK KAN SELV - STATEN GØR OFTEST SKADE

Fra : Bo Warming

Dato : 01-12-06 17:38

> [...]
> der betyder mest - fabrikationen af isoleringsmaterialet, eller den
> ekstra varmeudgift der ellers sker.

> Det er alle vesterlændinge. Inklusiv dig.

Jeg er det meget lidt og langt mindre end økologer og miljø-freaks,
fordi jeg er doven og nærig og sætter en sport i "de forhåndenværende
søms princip"

> [...]
> Lovene
> er sædvanligvis lavet for at beskytte, ikke for at udhænge.

De er her skrevet for at skabe ødselhed

> Hvad tror du fx dine naboer vil sige hvis det havde rygtes at du
> havde
> konstrueret en ulovlig brandfælde?

JEg skal ikke vælges til kvarters-formand eller anden popularity
contest

> Godt, så siger vi bare "lovligt" i stedet for. Glad nu?

Lovlighed er for untermensch med små sko

MEget mad jeg spiser er bakteriebomber

Det er en udviklende sport at være grænsesøgende

Fra : Martin Bak

Dato : 30-11-06 17:51

> Øv hvor mine arme klør af det skidt,

Ja, brugt Rockwool klør ganske rigtigt slemt. Nyt næsten ikke.

Martin

Fra : Martin Bak

Dato : 29-11-06 02:02

> [...]
> fosøg
>
> TAg en smule flamingo og pak ind i aluminiiumsfolien

Vil du helt alvorligt drage sammenligninger mellem en lighterflamme og en
buldrende brand? (eller for den sags skyld en ukrudtsbrænder?)

Du er tidligere blevet gjort bekendt med alvorligheden af
røggaseksplosioner. Der er en grund til, at der er krav til
gennembrændningstiden af indvendige vægkonstruktioner i beboelsesejendomme.
Disse regler er opstillede efter dyrt indhøstede erfaringer. Erfaringer der
har kostet ganske mange menneskeliv og stor materiel skade.
Dine køkkenbordsforsøg kan på ingen måde omgøre de konklussioner der er
kommet ud af dette.

Jeg kan kun opfordre til, at du følger bygningsreglementet og jeg ser ingen
fornuftig grund til, at du ikke skulle gøre det.

Eneste grund jeg af dine skriverier kan aflæse er, at du i forvejen har
dummet dig ved at købe en masse polysteren, som du ikke ved hvad du ellers
skal bruge til. Altså en økonomisk betragtning.

Hvordan skal vi betegne mennesker, der af økonimiske hensyn tillader sig at
omgå seriøse sikkerhedsforskrifter og dermed bringer andres liv og helbred i
fare?

Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 29-11-06 02:54

> Vil du helt alvorligt drage sammenligninger mellem en lighterflamme
> og en buldrende brand? (eller for den sags skyld en ukrudtsbrænder?)

Naturligvis ja
Det interessante er brandens start
Min nabo havde buldrende brand da BZ havde smidt tændvæske op på hans
tagterasse - nogle mener at de har troet det var mit hus

Brandvæseneet gad ikke andet end at beskytte nabohuse - helt
unødvendigt for det var ved at brænde ud - og så udførte de sadistisk
vandkade for millioner på underste del af nabohueet, for de er ansat
til at skabe job til håndværkere via forsikringsselskaberne

HVis buldrende brand så gør det ingen forskel om flamingo eller ej
Der er i træet allerede letantændeligt træ med større brandværdi end
flamingo kan tilføre hvis lejerne vælger det

> Du er tidligere blevet gjort bekendt med alvorligheden af

Den er banal men sandsynlighed her er minimal

> [...]
> stor materiel skade.
> Dine køkkenbordsforsøg kan på ingen måde omgøre de konklussioner der

I høj grad og erfaringerne som er din Gud er især irrelevante
erfaringer

> Jeg kan kun opfordre til, at du følger bygningsreglementet og jeg
> ser ingen fornuftig grund til, at du ikke skulle gøre det.

At gørdetselv skal være meningsfuld leg er een grund
Og rockwool klør, men måske lejrne tilbyder selv at udføre den del af
det af dem ønskede isoleringsprojekt

> Eneste grund jeg af dine skriverier kan aflæse er, at du i forvejen
> har dummet dig ved at købe en masse polysteren, som du ikke ved hvad
> du ellers skal bruge til. Altså en økonomisk betragtning.

JEg har aldrig købt polystyren. Læs.

Jeg har desværre købt brædder for 2200 kr på kommando af lejerne, og
så er lejerne kommet i tvivl om de overhovedet gider have besvær at
rydde etagen og har opfundet kvababelser mod dit og dat, ser det ud
til.

> Hvordan skal vi betegne mennesker, der af økonimiske hensyn tillader
> sig at omgå seriøse sikkerhedsforskrifter og dermed bringer andres
> liv og helbred i fare?

Du mener at lejerne er *selvmordere* ved at de måske med åbne øjne
fordobler en bagatelagtig risiko. Hvor der handles der spildes.Ingen
sover i rummet. Der bor ingen over det.
Måske brædder færdiggøres og luft er eneste isolering indtil de
flytter ud og jeg lægger gammelt tøj og aviser ind i hulrummene
Usenet har været nyttig til at vise at danskere er hysterisk lovlydige
og så må lejerne bare finde sig i at deres hyggerum bliver forbandet
dyrt at holde varmt - de betaler selv el. og radiatorer er der kun på
førstesalen

Da de skrev kontrakt og var vildt begejstrede over stedet og prisen
vidste de ikke at hems-rummet under tagryggen ville blive deres bedste
rum, men hysteri skal altså udskyde deres glæde indtil foråret,
måske.
Hemsrummet var en uventet fordobling af trivselsværdien ved stedet -
mindre fantasifulde lejere har blot brugt det som pulterrum.
Synd hvis de maler sid ind i et hjørne af vantrivsel udfra samme
hysteri som er udbredt på usenet.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 29-11-06 01:02

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> writes:

> Trist at folk, der ved lidt om polystyren-pyrolyse, opblæser de det
> ved til altafgørende og glemmer sandsynligheder og andet relevant

Ulykker sker.

Har du overvejet hvad der eventuelt kunne ske hvis en eller anden
herinde tippede brandvæsenet om dine små tiltag?
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Bo Warming

Dato : 29-11-06 01:20

> Ulykker sker.

Derfor sker intet som lejere ikke har klart juridisk totalansvar for,
pr underskrift

> Har du overvejet hvad der eventuelt kunne ske hvis en eller anden
> herinde tippede brandvæsenet om dine små tiltag?

Så ville papirnusserne have en festlig formiddag hvor de ringede
sammen og forargedes og så ville de lande på intet at gøre, for de ved
at jeg har ret, videnskabelig set og de vil ikke have afsløret at de
sjældent har det.

Det er ikke første gang at fjolserne på Rådhuset har givet op overfor
min bondefornuft - som de sikkert kalder sindsyge, men dem om det.

Ring hvis jeg skal forklare ordet SANDSYNLIGHED - 35861000