Min komfort-temperatur er problematisk
Fra : Spang

Dato : 26-11-06 15:21

Det er muligvis OT, men jeg tror det ikke, here we go.:

"Normale" mennesker trives i en rum-temperatur ved
omkring 18-20 grader celsius.

Jeg sveder TRAN ved 20 grader!

Min komfort-temp er i dag nede på 15-16 grader ved
alm. stillesidende samvær, hvilket driver mine venner og
familie til vanvid!

Jeg ELSKER minus-temp, frost og sne, og er mest aktiv
der hvor frosten bider og luften er klar....

Hvorfor ?

Er det genetisk betinget, eller er jeg et misfoster ?

Spang

Fra : kjaer

Dato : 26-11-06 15:35

Spang wrote:
> [...]
> der hvor frosten bider og luften er klar....
>
> Hvorfor ?
>
> Er det genetisk betinget, eller er jeg et misfoster ?

Det er nok bare den stil du har valgt, en dille kunne man sige. Du behøver
ikke at svede tran ved 20 grader, prøv at lade være

Fra : Neuman

Dato : 26-11-06 16:14

"kjaer" <udvillyknj@udgreennet.gl> skrev i en meddelelse

> Det er nok bare den stil du har valgt, en dille kunne man sige. Du behøver
> ikke at svede tran ved 20 grader, prøv at lade være

I så fald er det også en dille for mig. I folkeskolen satte jeg mig udenfor
i timerne når vi skulle lave opgave selvom der kun var ca. 10 grader
udendørs. Jeg havde det MEGET bedre ved den temperatur.

Jeg ved ikke om det er stofskiftet i den yngre alder, for jeg synes (til alt
held) at det ikke forekommer så ofte mere at jeg har det på den måde - Jeg
er lige rundet 30 år. Jeg har samtidigt nok taget 10 kilo på over de sidste
3-4 år uden at spise anderledes. Det kunne måske tyde på at der var noget
som "arbejdede" i kroppen tidligere?

Fra : Bo Warming

Dato : 26-11-06 16:49

"Spang" <øælæøø@øæøå.dk> wrote in message
> [...]
> der hvor frosten bider og luften er klar....
>
> Hvorfor ?
>
> Er det genetisk betinget, eller er jeg et misfoster ?

Du er ukritisabel for du overholder nedenstående kloge TI BUD

Bondefornuftens TI BUD=Anti-lovreligion om DNA,
pædofili,islam,faderhus

At være anarkist er at gå for vidt - love skal hindre vold,
tyveri,tyvsk bedrag.

Men vedr alt andet er det ansvarligt at lade al rimelig tvivl komme
anklagede til gode og ikke tro på:

1.. regler om at Darwinbeviser er så stærke at bibeltroende skal
hindres i at opdrage bibelsk. Videnskab er ikke så nyttig at den kan
ophøjes til en ny religion.
2.. racime om at nogen er født klogere end andre
(undtagelser:mongolisme, Føllings-syge-åndsvaghed)
3.. sindsygdiagnostik, -
for tvangstanker er et spørgsmål om smag

4.. fordømmelse af voksen-barn kærtegn, når disse ikke er med
voldsrisiko. Voldtægt skal straffes, men ikke så hårdt som
lemlestelse.
5.. medlidenheds-regler. Den enkelte bør afgøre, hvem han vil
hjælpe. Dog har vi i vort land tradition for en vis gensidig
forsikring fx socialhjælp
6.. volds-forherligende religiøse dogmer som koranens.
7.. snerpe-regler som Moses Hansens og Faderhusets - men disse er
ikke nær så stort et problem som helligkrig-lovreligion
8.. diktatur der siger "Jeg er folket" som Hitlers, Solkongens,
ayatollahers,imamers. Men på et skib er det bedst at have kun een
kaptajn, og når vi en sjælden gang behøver institutioner, så bør de
ofte have førerprincip som et skib.
9.. moralregler, der ikke er løse, intuitive, spontane,
indefra-kommende, frivillige
10.. bygningsregler, der ikke forebygger at altaner falder ned i
hovedet på sagesløse forbipasserende o.lign.. Livet er sjovest når
man gør sine egne erfaringer - og det gælder også rygning på privat
område, hvor ejendomsretten bør være ukrænkelig så ejere må tillade
rygning

Allerede grækerne indså, at når regler og love er meget få og vigtige,
så kan overholdelse sikres - ellers ikke.

Så går man ind for forbud mod kærtegn i uklart definerede børn-voksen
situationer, er man medskyldig i mord, for mordforbud kan ikke sikres
overholdt, når statsmagten skal spilde sine få resourcer på umulige
efterforskninger om liderlige skulderklap og pornooptagelser af
mindreårige.

Fra : Poul E Hansen

Dato : 26-11-06 21:32

Spang skrev:
> [...]
> der hvor frosten bider og luften er klar....
>
> Hvorfor ?
>
> Er det genetisk betinget, eller er jeg et misfoster ?

Du er ikke et misfoster af den grund, men der skal nok være nogen der
vil bilde dig det ind (jvf. et af svarene). Jeg har det lidt på samme
måde dog med den forskel, at det varierer meget fra tid til anden om
jeg fryser eller sveder relativt meget. Får hurtigt varmen efter at
have gået lidt, sommetider bli´r jeg nødt til at sætte mig for at
køle ned, skønt 'koldt' klæft på. Et godt tip til at undgå at
svede når går ind et sted: Tag tøjet af (noget af det) et stykke tid
forinden og sæt dig ned.

Fra : Spang

Dato : 27-11-06 14:45

"Poul E Hansen" <ook@ofir.dk> skrev

[...]

Tak for tippet.

Spang

Fra : Brian Lund

Dato : 26-11-06 22:20

> [...]
> der hvor frosten bider og luften er klar....
>
> Hvorfor ?
>
> Er det genetisk betinget, eller er jeg et misfoster ?

Tvivler på det er noget der ligger i generne, det er mere et spørgsmål om
vane og måske også stofskifte som en anden foreslår! Der er folk der lever i
ørkenen og trives fint dér, endda selvom de skal udføre hårdt arbejde! De
danske soldater som sendes til f.eks. Irak skal først vænne sig til klimaet
inden de bliver sendt ud på nogen opgaver. På samme måde er jeg sikker på at
du også kunne vænne dig til 20 graders varme i stuen hvis du gad!

Selv fryser jeg når temperaturen er under 20 grader, jeg har det bedst ved
22 grader ca!

Brian

Fra : Poul E Hansen

Dato : 26-11-06 22:22

Brian Lund skrev:

> [...]
> inden de bliver sendt ud på nogen opgaver. På samme måde er jeg sikker på at
> du også kunne vænne dig til 20 graders varme i stuen hvis du gad!

Har du overvejet, at det måske ville kræve, at han sad der hele
døgnet.

Fra : kjaer

Dato : 26-11-06 22:52

Poul E Hansen wrote:

> Har du overvejet, at det måske ville kræve, at han sad der hele
> døgnet.

Eller bare ændrer kostvaner. Det er vel det man gør når man vænner sig til
at leve i ørknen. Store mennesker der spiser meget fed mad, kommer til at
sved en masse. Hvis de spiste en mere hensigts mæssig kost ville de nok
hurtig vænne sig til normal temperatur.

Fra : Brian Lund

Dato : 27-11-06 04:06

> [...]
> du også kunne vænne dig til 20 graders varme i stuen hvis du gad!

Har du overvejet, at det måske ville kræve, at han sad der hele
---------------

Det er selvfølgeligt nok rigtigt, og især hvis Spang har udendørs arbejde
kan jeg godt forestille mig at det kan blive svært, men det er altså ikke
umuligt!

Brian

Fra : Spang

Dato : 27-11-06 14:42

"Brian Lund" <geronimo@-FORKERT-mobilixnet.dk> skrev

> Det er selvfølgeligt nok rigtigt, og især hvis Spang har udendørs
>arbejde kan jeg godt forestille mig at det kan blive svært, men
>det er altså ikke umuligt!

Hehe, jeg er Buschauffør, og kan derfor suverænt selv bestemme
i hvilken temp jeg arbejder.

I dag, som iøvrigt hele året, er det med slukket varme i chauf-rum,
åbent vindue og korte ærmer Kun når det er RIGTIGT koldt
bliver vinduet lukket, ellers kører jeg sådan en hel arbejdsdag.

Og nej, jeg får ikke hold i nakken osv. osv. af trækket.

Spang

Fra : Poul E Hansen

Dato : 26-11-06 23:15

kjaer skrev:

> [...]
> at leve i ørknen. Store mennesker der spiser meget fed mad, kommer til at
> sved en masse. Hvis de spiste en mere hensigts mæssig kost ville de nok

Jeg er hverken stor eller spiser meget fed mad. Men det kan da også
være, at det er derfor jeg ikke bliver ved ed at svede, når jeg
sidder indenfor.

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 27-11-06 00:07

Spang <¯Êlʯ¯@¯Ê¯Â.dk> wrote:

> [...]
> familie til vanvid!
>
> Jeg ELSKER minus-temp, frost og sne, og er mest aktiv
> der hvor frosten bider og luften er klar....

Jeg har det på samme måde - skal vi danne en klub? :D

> Hvorfor ?
>
> Er det genetisk betinget, eller er jeg et misfoster ?
>
> Spang

Det kan være fordi du, som jeg, har en del sul på kroppen, dvs.
kropsfedt, som jo er varmeisolerende.

--
regards , Peter B. P. - http://titancity.com/blog
http://markedspartiet.dk, http://macplanet.dk

Fra : Spang

Dato : 27-11-06 14:44

""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev

> Det kan være fordi du, som jeg, har en del sul på kroppen, dvs.
> kropsfedt, som jo er varmeisolerende.

Aj Peter din KNOLD!

Du har sgu da ikke sul på kroppen, medmindre du har taget
voldsomt på siden du forlod vores fælles fødeby

Men nej, jeg er 192 cm og vejer 90 kg, så det er nok ikke
lige det.

Spang

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 27-11-06 15:50

Spang <¯Êlʯ¯@¯Ê¯Â.dk> wrote:

> ""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev

> Aj Peter din KNOLD!
>
> Du har sgu da ikke sul på kroppen, medmindre du har taget
> voldsomt på siden du forlod vores fælles fødeby

Well, det har jeg faktisk. :)

Jeg har igennem de sidste 5 år taget ca 30 kilo på, og vejer i dag 110
kilo. Lidt i overkanten, skal jeg selv indrømme :/

> Men nej, jeg er 192 cm og vejer 90 kg, så det er nok ikke
> lige det.
>
> Spang

OK. Indtager du store mængder af noget usædvanligt, fx. kunstige
farvestoffer ellersødestoffer, eller store mængder sukker? Din læge kan
måske afgøre om du har et højt stofskifte.

Fra : Poul E Hansen

Dato : 27-11-06 08:59

Brian Lund skrev:
> [...]
> kan jeg godt forestille mig at det kan blive svært, men det er altså ikke

Hvad er ikke umuligt?

Fra : Brian Lund

Dato : 27-11-06 21:15

> [...]
> kan jeg godt forestille mig at det kan blive svært, men det er altså ikke

Hvad er ikke umuligt?

-----------------

At vænne sig til højere "komfort-temperatur"!

Brian

Fra : Poul E Hansen

Dato : 27-11-06 22:07

Brian Lund skrev:
> på

> Hvad er ikke umuligt?

> At vænne sig til højere "komfort-temperatur"!

Hvis du ikke har haft det som Spang, må du have svært ved at vide det.