Højdedata for markante bjerge eller kløfte~
Fra : Niels Jytstrøm

Dato : 24-11-06 21:09

Jeg sidder og laver noget visualisering af terræn og ville gerne teste med
nogle kendte ,og markante, områder.
Noaa har data
(http://www.ngdc.noaa.gov/cgi-bin/seg/ff/nph-newform.pl/seg/topo/customdatacd)
som er lette at få fat i og bruge, men de er med en opløsning på en
kvadratkilometer. Selv fujiyama, som ellers er ret fremtrædende, ligner ikke
noget videre i den opløsning. Der er, når oplandet tages med, kun omkring
40x40 samples.

Jeg skal ikke bruge data for hele jorden, men bare nogle små områder i
rigtig høj opløsning. Måske nogen her ved hvor jeg læger hænderne på den
slags (gratis)?

Fra : Gert Krabsen

Dato : 24-11-06 21:22

http://maps.google.com/maps

http://maps.google.com/maps?ll=54.903357,8.802627&spn=0.1516,0.346069&z=12&t=h&key=ABQIAAAA5J4BbQ1asQUPWB_11QtH9hRMxIYsWZkWgO4uTYEOQpkdlgMLAxRWH2sTUxlGU4ADU_QW73GZ5lXgXw

Fra : Niels Jytstrøm

Dato : 24-11-06 21:57

> http://maps.google.com/maps

Hm. Jeg skulle lige til at brokke mig over fjollede links, men opdager nu at
jeg glemte at skrive at det var højdedata jeg skulle bruge. Beklager.
Det er altså højdeværdierne der er de væsentlige, og ikke hvilken farve
overfladen har.

Fra : Max

Dato : 24-11-06 22:29

Hej Niels

> opdager nu at jeg glemte at skrive at det var højdedata jeg skulle
> bruge. Beklager.

Det skriver du jo også i din overskrift :)

--
Mvh Max

Fra : Niels Jytstrøm

Dato : 24-11-06 22:28

> Det skriver du jo også i din overskrift :)

Nårh, ja... well.. nu ved jeg jo snart heller ikke selv hvad jeg vil have og
hvad jeg skriver.

Fra : Niels Jytstrøm

Dato : 25-11-06 01:59

Found it
http://seamless.usgs.gov/website/seamless/viewer.php

En rigtig god site! Der er opløsning ned til 1/9 buesekund samt en bunke
info ud over højdedata. Man kan downloade i mange formater. Eksempelvis. rå
floats som man så selv tolker som søjler og rækker uden at skulle rode med
underlige formater.