Makroøkonomi
Fra : Jakob

Dato : 12-11-06 14:51

Hej!

Er der nogen (f.eks. HA studerende) som har fulgt et indledende
makroøkonomi-kursus, og som kan anbefale en god bog til faget? Jeg synes
faget er ret spændende, men er desværre samtidig lidt ked af den bog vi
bruger på det kursus jeg følger. (DornBusch, Fischer og Startz -
Macroeconomics 9th edition. Se fagbeskrivelse her:
http://www.sam.sdu.dk/study/fag/fag.shtml?fag_id=1533). Jeg er derfor på
udkig efter noget supplerende litteratur. Især synes jeg der skøjtes for
hurtigt hen over "arbejdsmarkedet" (Labor supply og demand,
AS/AD-modellen), og ting er generelt forklaret på en ret kompliceret måde.

Det er ligemeget om bøgerne er på¨dansk eller engelsk.

På forhånd tak!

--
Jakob

Fra : Torben Rasmussen

Dato : 13-11-06 14:17

Hej

Jeg kan anbefale en DVD som CBS udgiver. Det er en af deres lærere, Hans
Bjerring, som gennemgår MØ på en god og pædagogisk måde. Den er bygget op
som lektioner, hvor der også er opgaver til. Det hele bliver gennemgået vha
illustrationer, og grafer, ligesom der også er interviews til.

Jeg har været igennem den ifm HD, og den var en stor hjælp, specielt pga
tidspresset.

Du kan finde den her:
KURSUS I MAKROØKONOMI DVD-ROM
Hans Bjerring
21-07-06 Didacon
3. udgave, 1 sider
På lagerLeveringstid: 1-2 dage
Gå til bogens side for at se hvor den er på lager
450,00 DKKPris 360,00 DKK, 25,0% Moms 90,00 DKK, Total 450,00 DKK

http://www.samfundslitteratur.dk/shop/search.do?action=search&start=10&store=&query=dvd&sort=relevance&type=&end=10&subCategories=false&categorySystem=&category=

God fornøjelse, det er et af de rigtigt spændende fag..

Torben