molekyle byggesæt: hvor køber man sådan et~
Fra : John

Dato : 11-11-06 21:39

Hej,

Jeg er på udkig efter et molekyle-byggesæt (ved ikke om det hedder det?).
Det skal ikke være lavet til børn, men til voksne som læser kemi på et
niveau minimum svarende til gymnasiets A-niveau. Jeg er igang med
at læse organisk kemi.

Er der nogen der ved hvor jeg kan købe det henne (online handel) ?

Tak på forhånd.

Fra : Bo Warming

Dato : 12-11-06 01:06

"John" <johnm@johnm.com> wrote in message
> [...]
> at læse organisk kemi.
>
> Er der nogen der ved hvor jeg kan købe det henne (online handel) ?

Jeg begejstredes i min studietid vildt meget for de
plastikmolekylbyggesæt som forhandledes af kemikaliefirmaerne Struers
og Bie og Berntsen dengang
1966 producerede jeg og solgte til medstuderende nogle hjemmelavede
sæt af træperler, der var boret huller i i tetraedervinkler og hårde
plstikrør-pinde til enkeltbindinger og blød polyethylen til
dobbeltbindinger og de var mere overskuelige til fx stereoisomeri end
de såkaldt realistiske kuglekalot-modeller.
Berlingske Tidende imponeredes over iværksætterprojektet og
fotograferede og skrev artikel januar 1967

Mange gymnasiers fysik og kemisamlinger har modeller på lager af
begge slags, og jeg håber du vil rapportere her om hvad du finder frem
til er i handelen p.t.

Fra : Jonas Kofod

Dato : 12-11-06 13:48

John wrote:
> [...]
> at læse organisk kemi.
>
> Er der nogen der ved hvor jeg kan købe det henne (online handel) ?

Jeg har et jeg gerne vil af med.
Du kan se det her:
http://www.whfreeman.com/college/book.asp?1124001044

Det bliver brugt af studerende ved DTU i forbindelse med organisk kemi.

For et mindre beløb eller afhentningsøl ville jeg være glad for at give
det videre.

Det er i 2800 Lyngby

Fra : thepedersens

Dato : 14-11-06 13:48

> [...]
>
> Det bliver brugt af studerende ved DTU i forbindelse med organisk kemi.
>
> For et mindre beløb eller afhentningsøl ville jeg være glad for at give

Hvis John ikke vil aftage det og du er villig til en tur på posthuset, så er
jeg interesseret i sættet.

hilsen Jytte Thrane

Fra : Jonas Kofod

Dato : 14-11-06 14:16

thepedersens wrote:

> Hvis John ikke vil aftage det og du er villig til en tur på posthuset, så er
> jeg interesseret i sættet.

Hej, ja John har ihvertfald ikke givet lyd fra sig - og posthuset er
osse en måde hvorpå det kommer ud af huset

Fra : Carsten Dettmaring

Dato : 12-11-06 13:53

"John" <johnm@johnm.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det skal ikke være lavet til børn, men til voksne som læser kemi på et
> niveau minimum svarende til gymnasiets A-niveau. Jeg er igang med

Her , jeg var lige ved at sige naturligvis:

https://elgar.mywebserver.net/~webelem/shop/section.php?xSearch=&xSec=8&xCmd=cc&xCur=1/e1eafaf67000c63fd09b041bf7635c16

VH
/Carsten
----