Hvem er faderen?
Fra : Claus E. Petersen

Dato : 06-11-06 07:51

http://www.dailymail.co.uk/pages/live/articles/news/news.html?in_article_id=414723&in_page_id=1770&in_a_source=

"All the mothers said boys looked liked their father, and 77 per cent
said girls looked like him too. More than eight out of ten men also
thought the child took after them.

Yet the judges decided half the babies looked like mum, with only one in
three looking like dad."

- cep

Fra : Bo Warming

Dato : 06-11-06 09:58

"Claus E. Petersen" <snurrberget@yahoo.com.removethis> wrote in
message news:454edb70$0$13963$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> [...]
> also thought the child took after them.
>
> Yet the judges decided half the babies looked like mum, with only

DNA test burde samles og måske statistik da ville oplyse os mur og
nagelfast, at 20-40% af børn har en anden far end hvad alle tror
eller hvad er registreret

Små undersøgelser har vist sådant.

DEt meste videnskab er totalt unyttigt - dette ville interessere mange
flere end noget andet science-emne

Men kvinder lever højt på at mænd tror de er tro som guld, så det er
tabu og ligesom ingen forsker tør vise at kondomer er 99,99% sikre,
så er dette også et tabu

Fra : Nu med vindror

Dato : 06-11-06 11:39

Faderen er den mand der påtager sig ansvaret, og som har børn der siger far
til ham.
Nogen vil måske tro, at faderen genetisk er et produkt af dem selv, og det
har nogen betydning for deres faderrolle. Det er ikke sandt, for det er jo
ikke noget genetik man elsker.

Fra : Bo Warming

Dato : 06-11-06 12:41

"Nu med vindror" <mine-handler|fjern|@sol.dk> wrote in message
> [...]
> og det har nogen betydning for deres faderrolle. Det er ikke sandt,
> for det er jo ikke noget genetik man elsker.

Netop. Og derfor holder man lige så meget af donorbørn og adoptivbørn
som af andre.
kultur er vigtig - DNA-biologi er om udseende der selvfølgelig også
tæller især for piger

Kulturracisme er klog, Bioracisme er dum

Fra : kjaer

Dato : 07-11-06 11:09

Nu med vindror wrote:
> [...]
> og det har nogen betydning for deres faderrolle. Det er ikke sandt,
> for det er jo ikke noget genetik man elsker.

Kvinder finder først den bedst mulige donor, derefter den bedst mulige
forsørger. Det er helt naturligt. Selvfølgelig lyver de om det hvis det er
nødvendigt.

Fra : Bo Warming

Dato : 07-11-06 12:17

"kjaer" <udvillyknj@udgreennet.gl> wrote in message
> Kvinder finder først den bedst mulige donor, derefter den bedst
> mulige forsørger. Det er helt naturligt. Selvfølgelig lyver de om
> det hvis det er nødvendigt.

"Jeg må vide om Hedvig har ret til at bo under mit
" (den melodramatisk-forurettede Hjalmar Ekdal i "Vildanden" da
han forstår at måske hans arbejdsgiver havde gjort hans kone gravid,
inden arbejdsgiveren fungerede som Kirsten Giftekniv og fik koblet
Hjalmar på forsørgelsen af moderen og dennes "uægte" eller "gøgeunge"
barn). Henrik Ibsen

" A marriage proves itself a good marriage by enduring
occasional exception. Friedrich Nietzsche

" At lade sig skille bare fordi man ikke elsker en mand, er
næsten ligeså dumt som at gifte sig, bare fordi man gør det.
Zsa Zsa Gabor

" Det er lige så absurd, at en mand ikke kan elske en kvinde hele
tiden, som det er at sige, at en violinist har brug for flere violiner
til at spille det samme stykke musik. Balzac

"Hvad er det pietisterne har imod utroskab? De er bange for det skal
lede folk til at danse. Ukendt

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-11-06 16:13

Claus E. Petersen skrev:

> Yet the judges decided half the babies looked like mum, with only one in
> three looking like dad."

Dommerne så på stillbilleder. Mødrene har set ungerne i
virkeligheden. Det kan jo godt spille en rolle.

--
Bertel

Fra : hejder@gmail.com

Dato : 10-11-06 07:41

Bo Warming skrev:

> DNA test burde samles og måske statistik da ville oplyse os mur og
> nagelfast, at 20-40% af børn har en anden far end hvad alle tror
> eller hvad er registreret
>
> Små undersøgelser har vist sådant.

Lyder spændende med de undersøgelser. Dog lyder tallet lige lovligt
højt.

Har du nogle links til de undersøgelser, eller henvisninger til
materiale?

Fra : Bo Warming

Dato : 10-11-06 09:36

<hejder@gmail.com> wrote in message

Bo Warming skrev:

> [...]

højt.

Har du nogle links til de undersøgelser, eller henvisninger til

Den første bog jeg købte da jeg begyndte at forske i SÆDDONORER var
Hans Rosenkvists disputats fra 1979
Den havde referencer men kun vedr 20%
Højere tal jeg siden er stødt på er MÅSKE useriøse, men som min mor
sagde om utroskab

"det kan klares på en omstigning" dvs en sporvognsbillet hvor man
skal retur indenfor en time

Kloge kvinder, som dem der har set på fotografier af potentielle
sæddonorer hos mig og evt ikke oplyste manden om projektet, ser let på
donor-ansigt om der er risiko for at folk vil sige at socialfar kan
ikk
være biofar.
Selvbedrag lokker. Verden vil bedrages. Den der vil hoppe er let at
lokke. '
Altid er svigermor osv hurtige til at opdele nyfødt baby geogrfisk og
DET ligner faderen og DET ligner moderen og
DET ligner far
DET ligner far
DET ligner far
DET ligner far
DET ligner far
DET ligner far

Tænk over bl.a. sidste af disse replikker fra Vildanden, hvor mor let
hat skjult for socialfar i 14 år at han ikke er biofar

Fjerner du livsløgnen fra gennemsnitsmennesket, tager
du samtidig hans lykke fra ham.Henrik Ibsen(Vildanden)

"JEg må vide om Hedvig har ret til at bo under mit tag" da det
fastslås at hans arbejdsgiver er biofar.

"Castles in the air,they are so easy to take refuge in. And easy to
build, too. Henrik Ibsen

"Luftkasteller er nemme at søge tilflugt til. Og lette at bygge.
Henrik Ibsen.

"Inden ¾ år er hun intet andet for ham end et smukt deklarationstema."
Om Hjalmar Edberg(efter hans datters selvmord) i Vildanden af Henrik
Ibsen