nano og brændeovne
Fra : Dennis

Dato : 03-11-06 18:38

Hej

Er der nogen der har et bud på om det, med held, kan lade sig gøre, at
nanocoate glaslugen på en brændeovn. Formålet skal naturligvis være at soden
ikke sætter sig fast på denne.
Kan den extreme varme evt. have en negativ indflydelse på den ønskede
virkning

/Dennis

Fra : Max

Dato : 03-11-06 19:05

Hej Dennis

> at soden ikke sætter sig fast på denne.

Lær at fyre ordentlig i din brændeovn, så har du ikke
problemer med sod på glaslugen.

--
Mvh Max

Fra : Dennis Nielsen

Dato : 03-11-06 19:33

> Hej Dennis

> Lær at fyre ordentlig i din brændeovn, så har du ikke
> problemer med sod på glaslugen.
>
> --
> Mvh Max

Hvad er du for et kæmpe fjols.. Er det af dumhed, eller forstår du bare ikke
spørgsmålet. Såfremt det måtte være det sidste, kan du henvende dig og jeg
kan uddybe yderlig.

//Dennis

Fra : Max

Dato : 03-11-06 19:47

Hrj Dennis

> bare ikke spørgsmålet. Såfremt det måtte være det sidste, kan du
> henvende dig og jeg kan uddybe yderlig.

Desværre kan jeg ikke bevæge mig ned på dit niveau, så
du må have en god weekend.

--
Mvh Max

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 03-11-06 20:54

Dennis Nielsen wrote:

> Hvad er du for et kæmpe fjols.. Er det af dumhed, eller forstår du bare ikke
> spørgsmålet. Såfremt det måtte være det sidste, kan du henvende dig og jeg
> kan uddybe yderlig.

Skriv pænt til andre, og du får et bedre ry.

Og overvej at bruge samme identitet hver gang du skriver.
Det medvirker til at du måske bliver taget seriøst, når de har glemt
dine tåbelige indlæg, som det foregående.

Selvfølgelig kan det lykkes. Har du en konkret sag, eller ser du 10 år
frem.?

Dit problem er, som mange andres, at du ikke vil bruge tid på at
detaljere dit spørgsmål, men forventer at alle andre, mellem linierne,
kan læse hvad du virkelig mener.

Når I har lært det, kan I forvente relevante svar.
Ellers er det vist kun Bo Warming der svarer. Jo mere svævende, jo
større er risikoen for han svarer. (Så er det vanskeligere at afsløre
hans uvidenhed)

Mvh. Jørgen

--
http://www.aktiveforbrugere.dk/

Fra : Bo Warming

Dato : 03-11-06 21:36

"Jørgen Rasmussen" <jo-ra@tdc-net.dk> wrote in message

> Skriv pænt til andre, og du får et bedre ry.

Ry er uinteressant.
Optagethed at ære og dumstolthed er for de snævertsynede

Vigtigt er hurtig målrettet løsning af problemET, bolden
Mudderkast afleder fra det væsentlige

> Og overvej at bruge samme identitet hver gang du skriver.

Ikke særlig vigtigt

> Det medvirker til at du måske bliver taget seriøst, når de har glemt
> dine tåbelige indlæg, som det foregående.

Hvor var det tåbeligt ? ? ?
- det var om nano og glas
og Dennisforhold som ingen af os kender,endnu
men helt offtopic skiftedes emne til radionel ikkesodende
fyrings-rutiner, som nogen ville blære sig med og moralisere om og
hakke på andre med, selvom totale emneskift er i strid med
www.usenet.dk s ånd

> Ellers er det vist kun Bo Warming der svarer. Jo mere svævende, jo
> større er risikoen for han svarer. (Så er det vanskeligere at
> afsløre hans uvidenhed)

Og du er masokist når du åbner, forurettet, rethaverisk, helt
muslimagtigt, ikke

"En muslim er altid mazlum (uretfærdigt behandlet). Skylden
er altid de andres"

Journalist Hussein Shehadeh i Politiken

Fra : Dennis

Dato : 03-11-06 21:54

> "Jørgen Rasmussen" <jo-ra@tdc-net.dk> wrote in message

>>> spørgsmålet. Såfremt det måtte være det sidste, kan du henvende dig og

>Jeg er helt stået af. JEG sprøger om nogen har erfaring med at nano-coate
>glas - på en brændeovslåg. MAX prøver i belærende vendinger, at fortælle om
>fyringsprincipper... MEN det var jo slet ikke det, det drejer sig om. Jeg
>prøver igen:

1) Ved at nano coate ruden på en brændeoven - kan det da uden utilsigtede
konsekvenser lade sig gøre at lette rengøringen af denne?

2) Jeg har prøvet denne teknologi på min bils forrude og har opnået
tilfredsstillendende resultat.

3) DERFOR spørger jeg (helt konkret) om nogen har erfaring med at bruge
dette på extremt varme overflader.

//Dennnis

Fra : Max

Dato : 03-11-06 22:06

Hej Dennis

> 2) Jeg har prøvet denne teknologi på min bils forrude og har opnået
> tilfredsstillendende resultat.

Det lyder spænnende, fortæl lidt mere om hvilket produkt og
under hvilke forudsætninger.

> 3) DERFOR spørger jeg (helt konkret) om nogen har erfaring med at
> bruge dette på extremt varme overflader.

Angiver brugsanvisningen ikke noget om brugs temperatur og den slags ?

Hvis der er dårlige bivirkninger, ja så er det vel bare at skifte glasset
i lågen, eller hvad ?

--
Mvh Max

Fra : Dennis

Dato : 03-11-06 22:15

> [...]
>
> Angiver brugsanvisningen ikke noget om brugs temperatur og den slags ?
>
> Hvis der er dårlige bivirkninger, ja så er det vel bare at skifte glasset

Produktet: Glas > Glas | Udskriv

NanoCover® Selvrensende Glas forsegling som giver for eks.
vinduer, drivhuse, solceller og lignende overflader en selvrensende effekt
med det resultat at den behandlede overflade vil holde sig ren.

NanoCover Antidug forsegling holder vinduer, glasfasader,
briller og bilruder fri for dug.

OBS!
Inden behandling med NanoCover Selvrensende Glas, skal
overfladen rengøres/klargøres med NanoCover Universal- eller Grundrengøring!

Men der er ikke i brugsanvisningen angivet noget om brug på overflader
som opnår høje temperaturer. Nuvel, naturligvis kan glasset i
brændeovnslugen udskriftet, men mit spørgsmål stilles jo netop for at få
indblik i andres erfaring - og såfremt det måtte forvolde problemer - undgå
disse. Dertil skal tilføjes at ovnen er helt ny og som følge deraf er
interessen for omkostninger ved udskiftning af sliddele begrænset til et
minimum.

//Dennis

begin 666 1x1.GIF
K1TE&.#EA`0`!`(#_`,# P ```"'Y! $`````+ `````!``$```("1 $`.P``
`
end

Fra : Max

Dato : 03-11-06 22:36

Hej Dennis

> NanoCover Antidug forsegling holder vinduer, glasfasader,
> briller og bilruder fri for dug.

Hjælper det også på udsynet i regnvejr, specielt i let regn ?

> forvolde problemer - undgå disse. Dertil skal tilføjes at ovnen er
> helt ny og som følge deraf er interessen for omkostninger ved
> udskiftning af sliddele begrænset til et minimum.

Nu er det jo ikke altid muligt at finde erfaringer andre har gjort, ja
så må man jo gøre sine egne og der må man jo overveje hvor
galt det kan gå, og hvis glasruden sådan bare lige kan udskiftes,
ja så var ulykken jo til at overse. Hvad med dem der sælger det,
kan de ikke suplere med yderligere oplysninger ?

Forøvrigt har jeg bemærket at det også sælges som benzin
tilsætning, så man kan forestille sig at det ikke omdannes
til sod o.l. ved høje temperaturer.

--
Mvh Max

Fra : Dennis

Dato : 03-11-06 22:43

> Hjælper det også på udsynet i regnvejr, specielt i let regn ?

Det hjælper i regnvejr - dog noget mindre effektiv ved (meget)let regn

> [...]
> ja så var ulykken jo til at overse. Hvad med dem der sælger det,
> kan de ikke suplere med yderligere oplysninger ?

Så sandt så sandt - men man har jo lov at være heldig.

> Forøvrigt har jeg bemærket at det også sælges som benzin
> tilsætning, så man kan forestille sig at det ikke omdannes
> til sod o.l. ved høje temperaturer.

Benzintilsætning? med hvilket formål ?

Fra : Max

Dato : 03-11-06 22:55

Hej Dennis

> Det hjælper i regnvejr - dog noget mindre effektiv ved (meget)let regn

Det lyder egentlig godt. Problemstillingen her er at konen er nærsynet
og jeg er langsynet, så når det regner lidt, ja så starter hun viskeren.
Det irritere mig fordi viskerne genere mit udsyn meget mere end
dråberne gør, de er jo langt ude af fokus for mig, så det ville være
lækkert hvis sådan en nano behandling kunne udsætte brugen
af viskerne.

> Benzintilsætning? med hvilket formål ?

At spare på brændstoffet, læs om det her

http://nanosalg.dk/shop/additiv_til_brændstof_-c-43.html

--
Mvh Max

Fra : kjaer

Dato : 04-11-06 05:04

Max wrote:
> Hej Dennis

> Lær at fyre ordentlig i din brændeovn, så har du ikke
> problemer med sod på glaslugen.

Så skulle man have brændeovnen helt for sig selv. Det er der ikke meget
hygge ved.

Fra : Sune Storgaard

Dato : 03-11-06 22:33

Dennis skrev:

> [...]
> at soden ikke sætter sig fast på denne.
> Kan den extreme varme evt. have en negativ indflydelse på den ønskede

http://dk.percenta.com/nanoteknologi-informationer.php postulerer:
" Alle nanopartikler tåler varmepåvirkninger op til 300° C / 572°
Fahrenheit. "

Som det er formuleret kan nogen åbenbart tåle højere, men umiddelbart lyder
det da ikke for godt med 300 i en brændeovn som forhåbenligt bliver noget
varmere .

Du kan da evt. prøve at skrive til dem, men jeg ville nok være kritisk mht.
svaret da de jo lever af at sælge det..

--
It's what happens when Alex Trebek has a picture of a giraffe
in his ass during an earthquake ! [The Tourettes guy]