Vægt med høj hastighed?
Fra : Preben Mikael Bohn

Dato : 01-11-06 13:38

Til et lille hobbyprojekt kunne jeg godt tænke mig at måle en hurtigt
varierende vægt (ok, kraft). Den skal kunne måle op til ~30 N og med
mere end 30 samples i sekundet (med overførsel til PC for
databehandling). Nøjagtigheden behøver ikke at være voldsom god, blot
<5% eller deromkring.

Men kan man overhovedet få sådanne billigt (gerne <500 kr) i handelen?
Ellers er idéer til hvordan man evt. selv kunne lave en sådan også velkomne.

Med venlig hilsen Preben

Fra : Ukendt

Dato : 01-11-06 18:04

> Ellers er idéer til hvordan man evt. selv kunne lave en sådan også
> velkomne.

Kan du ikke tage på genbrugspladsen og finde en udtjent person- eller
køkken-vægt, der må være en slags straingauge i, manipulere lidt med
analogdelen , og så putte det ind i line in på dit lydkort ? Præcisionen må
du kunne kalibrere dig ud af.

Ellers er national instruments sikkert leveringsdygtige ...

tpt