Største enkeltmandsbedrifterniels
Fra : Bo Warming

Dato : 26-10-06 16:23

Største enkeltmandsbedrifter

Store opfindelser begåes ofte af mange samtidig - det ligger i
tidsånden.

Tyskerne Weiskopf (i USA) og Lilienthal (ved Berlin) var de store
flypionerer, som inspirerede Wright og Ellehammer m.fl. men
førstnævnte frakendtes den veldokumenterede bedrift med benzinmotor i
1901 og det indicerer, at USA arbejdede intenst for at komme i krig
med Tyskland både i WW1 og WW2 og derfor ville frakende tyskernes
teknologiske overlegenhed al ære

Jetmotor førte tyskerne frem til brugbart stade og da USAs Yeager i
1947 overskred lydens hastighed var det uvæsentligt at piloter kunne
tåle det, for fjernstyrede fly var på skinnerne - og at sende
mennesker ud i rummet har altid været latterlig PR og spild af
skattepenge

V1&2 raketter skabte tele og GPS-satelitter og for at få et
fjendebillede op at stå, lod USA russerne få adgang til
spionhemmeligheder incl om abombe

Glistrup indså i 1971 (eller før) at DK var aldrig truet af USSR
(telefonsvarer-joken) og Cubakrise og andet koldkrigs-PR var fup og
bør analyseres, så vi tidligt gennemskuer fremtidige stormagtsløgne.
Alene ved at læse aviser forudså Glistrup egenhændigt at Gorbatjov
ville lade muren falde, da han kom til magten og ønskede
markedsfrihed. Statsmandskunst er om at spå, hvilket muliggør
dømmekraft

En amerikaner der i 1950 havde læst Spiderman-tegneserien fik ide til
elekronik fodlænke ( m. Radiosender til politi) til hjemmefængsling -
en opdagelse der kunne have overgået alle de førnævnte i værdi, hvis
den havde erstattet fængsling for alle andre end voldsfarlige dømte.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 26-10-06 17:31

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> writes:

> stormagtsløgne. Alene ved at læse aviser forudså Glistrup egenhændigt
> at Gorbatjov ville lade muren falde, da han kom til magten og ønskede
> markedsfrihed. Statsmandskunst er om at spå, hvilket muliggør

Eftersom jeg ikke går ud fra at Glistrup kun har nævnt dette for kun
dig over morgenkrydderen, kan du vel henvise til et sted hvor det
står? Glistrups værker må du vel kunne på fingerspidserne.

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Bo Warming

Dato : 26-10-06 19:28

""Thorbjørn Ravn Andersen"" <nospam0000@gmail.com> wrote in message

> Eftersom jeg ikke går ud fra at Glistrup kun har nævnt dette for kun
> dig over morgenkrydderen, kan du vel henvise til et sted hvor det
> står? Glistrups værker må du vel kunne på fingerspidserne.

Glistrup havde mange bolde i luften men de ti bøger som jeg kan ret
godt er om skat og andet VÆSENTLIGT

Partiet ku ikke lide telefonsvareren - de var pro Nato

så jeg har kun mundtlig kommunikatoin at henvise til, men
teleonsvarer-joken kan ikke tolkes anderledes og aviser har helt
sikkert bragt hans uddybning om mur og Gorbatjof osv - som han anser
for vigtigere end oprustning, REagen og MattæusRust-flyvning
Han ser Gorbatjof som markedsønskende og USA var glad for
anti-markedstænkning der holdt landet tilbage - Stalin var
USA-marionet - allerede Krutshov var ret frihedsminded

Politicians are the same all over. They promise to build a bridge
even when there is no river. Nikita S. Khrushchev

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 26-10-06 21:31

> [...]
> anti-markedstænkning der holdt landet tilbage - Stalin var
> USA-marionet - allerede Krutshov var ret frihedsminded

Så kort og godt, nej, du har bare hørt ham sige det?

Hvornår skulle han egenhændigt have forudset dette - cirkaår, tak.
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Bo Warming

Dato : 27-10-06 00:31

> Så kort og godt, nej, du har bare hørt ham sige det?
>
> Hvornår skulle han egenhændigt have forudset dette - cirkaår, tak.

1971 var det med i interview i aviser, at han anså USSR for optaget af
indre problemer, der var enorme og at de ikke ville gå i krig med
ilande hvis ikke provokeret extremt

Hans ros til Gorbatjov hørte jeg samme måned hvor ordene glasnost og
perestroika var i danske aviser

Kender du andre der vovede spådomme om at koldkrig var skuespil for
folket - han fik en stribe af os fans til at rose Matias Rust
flyvningen der afslørede at USSR ikke reagerede på provokationer og
var totalpacifistisk i talrige læserbreve det år midt i firserne, og
mange af dem blev optaget og dem jeg skrev sidestillede Rust med 1.
Drengen i Kejserens Ny Klær og 2. Nultrækprocent der også afslørede
skuespil for folket og statsfup

Forresten glemte jeg link om Jagtvej 69

http://www.jp.dk/kbh/artikel:aid=4039248/

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 27-10-06 07:30

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> writes:

> 1971 var det med i interview i aviser, at han anså USSR for optaget af
> indre problemer, der var enorme og at de ikke ville gå i krig med
> ilande hvis ikke provokeret extremt

Det er ikke det samme som at forudsige murens fald.

> Kender du andre der vovede spådomme om at koldkrig var skuespil for
> folket - han fik en stribe af os fans til at rose Matias Rust
> flyvningen der afslørede at USSR ikke reagerede på provokationer og

Tjah, de har nok været venlige den dag (i modsætning til dengang hvor
den koreanske flyver blev skudt ned).

> Forresten glemte jeg link om Jagtvej 69
>
> http://www.jp.dk/kbh/artikel:aid=4039248/

Resumer venligst det vigtige i egne ord.

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : kk

Dato : 31-10-06 10:02

""Thorbjørn Ravn Andersen"" <nospam0000@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Tjah, de har nok været venlige den dag (i modsætning til dengang hvor
> den koreanske flyver blev skudt ned).

Begge disse hændelser, er nok snarere et udtryk for den uduelighed (druk) og
inkompetence, som i årevis har hersket indenfor USSR' væbnede styrker.
mvh
kk