Jorden set fra rummet - som desktop... Hvi~
Fra : Uni Bull

Dato : 24-10-06 07:50

Hej.

Jeg husker for et par år siden at jeg havde installeret et lækkert program
der producerede et billede af jorden set fra rummet som desktop.
Man kunne downloade skyer, vælge forskellige viewpoint, billedet
blev automatisk ændret med tiden, der var city lights om natten o.m.a

Nu kan jeg ikke finde det pokkers program...

Jeg har prøvet DesktopEarth og EarthView. De er fornuftige, men det
er ikke et af dem.

Én af de ting jeg husker om programmet er nemlig, at man kunne få jorden
præsenteret i forskellige spændende projektioner...

Nogen der der kan hjælpe?
--
Uni Bull
Vallensbæk

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 24-10-06 08:03

"Uni Bull" <Noway@here.nu> writes:

> [...]
>
> Én af de ting jeg husker om programmet er nemlig, at man kunne få jorden
> præsenteret i forskellige spændende projektioner...

Kan det være XPlanet og XPlanetControl du tænker på?

http://xplanet.sourceforge.net/windows/
http://www.xplanetcontrol.de/

--
// Wegge
Min begrundelse for at betragte Arne Wilstrup som en paphat:

Fra : Filip Larsen

Dato : 24-10-06 08:52

Uni Bull skrev

> Jeg husker for et par år siden at jeg havde installeret et lækkert
program
> der producerede et billede af jorden set fra rummet som desktop.

Måske er det XEarth du tænker på? http://www.google.com/search?q=xearth

Mvh,
--
Filip Larsen

Fra : Uni Bull

Dato : 25-10-06 00:07

"Filip Larsen" <filip.larsen@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> Uni Bull skrev

> program
>
> Måske er det XEarth du tænker på? http://www.google.com/search?q=xearth

Hej.

Tak for jeres bud. Jeg er næsten sikker på at det var Xplanet jeg brugte.
Jeg tror dog at jeg vil gå lidt mere i dybden med EarthView, selvom det
ikke har de samme muligheder mht projektioner. Der er nogle andre
finesser som jeg godt kan lide. Bl.a. tid i en given by (jeg sejler med
Galathea 3 for tiden, så jeg skifter tidszone hele tiden - og det går jo
ikke at Skype hjem på de forkerte tidspunkter
--
Uni Bull
Vallensbæk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 25-10-06 08:05

> [...]

> Galathea 3 for tiden, så jeg skifter tidszone hele tiden - og det går jo
> ikke at Skype hjem på de forkerte tidspunkter

Du kan jo også bare lade PC'en køre på dansk normaltid :)
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Uni Bull

Dato : 25-10-06 12:07

""Thorbjørn Ravn Andersen"" <nospam0000@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Du kan jo også bare lade PC'en køre på dansk normaltid :)

Under normale omstændigheder ja, min kollega har valgt den løsning.
Jeg synes det fungerer bedre at kunne se hvad klokken er lokalt ved at
kigge på skærmen, som jeg alt andet lige sidder foran hele tiden.
Største ulempe: Hvis jeg opretter en aftale i Outlook, så flyttes aftalen
sammen med tidszonerne

--
Uni Bull
Vallensbæk

Fra : Uffe Ravn

Dato : 25-10-06 23:41

Uni Bull wrote:

> (jeg sejler med Galathea 3 for tiden, så jeg skifter tidszone hele
> tiden - og det går jo ikke at Skype hjem på de forkerte tidspunkter

Uni Bull
Vallensbæk

Jeg var ikke klar over at Vædderen også var nået til Vallensbæk på sin
jordomrejse

Jeg havde faktisk forventet at i nærheden af Afrikas horn.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Uni Bull

Dato : 29-10-06 18:05

> Jeg var ikke klar over at Vædderen også var nået til Vallensbæk på sin
> jordomrejse
>
> Jeg havde faktisk forventet at i nærheden af Afrikas horn.

He he - vi ligger nogenlunde midt i Det indiske Ocean på vej
mod Broome i Nordvestaustralien.
--
Uni Bull
Et-eller-andet-sted...

Fra : perdalum@gmail.com

Dato : 24-10-06 11:36

Der findes også en Mac OS X version af UNIX programmet xplanet:
http://www.gabrielotte.com/osxplanet/main.html Dette program bruger jeg
selv med stor fornøjelse.

...Per