synkronisering af mobil med server outlook
Fra : thomil

Dato : 20-11-06 08:16

Hej gruppe

Jeg bruger flittigt outlook kalenderen på min arbejdsplads'
terminalserver. Nu har jeg anskaffet mig en mobiltelefon (nokia 6131)
og vil gerne synkronisere dens kalender med firma-outlook'en. Jeg
bruger normalt kun firma-outlook via fjernadgang hjemmefra.

Jeg har bare det problem, at jeg ikke kan finde ud af at synkronisere
den lokale outlook på min laptop med dén på terminalserveren - og
derfor kan jeg ikke synkronisere laptop med mobiltelefon.

Er der nogen der har en løsning på dette? Jeg kan godt gå ind på
firma-outlook via Outlook Web Access via internettet. Kan man ikke
sætte laptop'en til at synkronisere med dette? eller mobilen direkte
med web access?

Jeg har bakset med dette problem i lang tid - håber nogen har en god
idé!

venlig hilsen
Thomas

Fra : J.K.Arning

Dato : 20-11-06 13:07

On 19 Nov 2006 23:15:57 -0800, thomil wrote:

> [...]
> med web access?
>
> Jeg har bakset med dette problem i lang tid - håber nogen har en god

Du kan hvis firmaet tillader det og hvis Exchange serveren er en 2K3
(formentligt sp2 kan ikke lige huske det) forbinde din outlook derhjemme
med firmaets exch server via https & RPC.

http://www.msexchange.org/tutorials/Outlook_2003_Connect_Exchange_2003.html

Lykkedes det er det som at sidde på intranettet og så kan du synkornisere
alt det du vil.

Alternativt ..

Og igen hvis firmaet tillader det så laver du en konto hos zyb.com, henter
et lille app (se zyb site) og synkroniserer kontakter, kalender, noter &
todo op imod zyb som du derefter synkroniserer din telefon med. Det har den
fordel at du ikke behøver forbinde din telefon med en computer for at
synkronisere da det foregår direkte fra telefonen .. HVIS den understøtter
SyncML men det gør de fleste formentligt efterhånden.

--
:: J.K.Arning :: http://arning.dk :: & mig ubekendte personer bedes undlade
at afslutte deres skriverier til mig med "KH dit og dat", så gode venner er

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 20-11-06 15:19

J.K.Arning wrote:

> Du kan hvis firmaet tillader det og hvis Exchange serveren er en 2K3
> (formentligt sp2 kan ikke lige huske det) forbinde din outlook
> derhjemme med firmaets exch server via https & RPC.

I den forbindelse skal lige nævnes at enkelte ISP'er (f.eks. Webspeed)
spærrer for RPC.

Ebbe

Fra : J.K.Arning

Dato : 20-11-06 16:47

On Mon, 20 Nov 2006 15:19:05 +0100, Ebbe Kristensen wrote:

> I den forbindelse skal lige nævnes at enkelte ISP'er (f.eks. Webspeed)
> spærrer for RPC.

Ved at spærre trafik på porten?
Med hvilken ret? det lyder da helt ude i skoven.

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 21-11-06 11:58

J.K.Arning wrote:

> Ved at spærre trafik på porten?
> Med hvilken ret? det lyder da helt ude i skoven.

Det er vist noget med at RPC i visse tilfælde kan bruges til at bryde ind på
folks PC'er og overtage dem. Jeg har ikke forsket nærmere i det da jeg ikke
synkroniserer over internettet.

Jeg fik det at vide i.f.m. at jeg undersøgte hosted exchange for et års tid
siden men jeg kan godt ikke lige huske hvorfra.

Ebbe