EDGE og Treo 680
Fra : Per Rønne

Dato : 18-11-06 07:38

På:

<http://www.mobil.nu/ArticlePages/200610/13/20061013120951_MDK377/200610
13120951_MDK377.dbp.asp>

kan man se at Palm er kommet med en ny Treo-telefon med fuld PD med
PalmOS. Det er en 2G-telefon, men dog med EDGE.

Er der nogen der ved hvad EDGE er for noget?

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Claus E Beyer

Dato : 18-11-06 11:46

"Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev i

> [...]

> PalmOS. Det er en 2G-telefon, men dog med EDGE.

> Er der nogen der ved hvad EDGE er for noget?

Det er en dataoverførselsstandard. Hurtigere end alm. GPRS, men langsommere
end UMTS/3G. Mig bekendt er det vist kun Telia der udbyder EDGE her i
Danmark.

-cb

Fra : Per Rønne

Dato : 18-11-06 12:06

Claus E Beyer <ceb.news@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> Det er en dataoverførselsstandard. Hurtigere end alm. GPRS, men langsommere
> end UMTS/3G. Mig bekendt er det vist kun Telia der udbyder EDGE her i

OK. Jeg har i øvrigt Telia som mobil-selskab, så det burde vel i sig
selv ikke volde nogen problemer.

Men det ville nok være at foretrække med en Treo med G3-understøttelse.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Carsten Riis

Dato : 18-11-06 23:14

Per Rønne skrev den 18-11-2006 12:06:

> OK. Jeg har i øvrigt Telia som mobil-selskab, så det burde vel i sig
> selv ikke volde nogen problemer.

Næh, EDGE kører på langt de fleste mobiltelefoner uden nogen problemer.

Det er - svjv - ikke nogen nyere modeller som kan GPRS som ikke også kan
EDGE.
Måske den billige skrabede model fra nokia hhv. SE kan måske
ikke........MEN nu er det jo ikke ligefrem den type telefon du kigger på.

TREO-telefonerne (nyt navn for Qtek?) er ret fede, jeg har haft en
enkelt en i hænderne.....og hvis ikke de var så fandens dyre, så ville
jeg overveje en sådan sag.

> Men det ville nok være at foretrække med en Treo med G3-understøttelse.

Ja, hvis du opholder dig meget i 3G-området.

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Per Rønne

Dato : 19-11-06 12:46

Carsten Riis <carsten.riis@gmail.com> wrote:

> TREO-telefonerne (nyt navn for Qtek?) er ret fede, jeg har haft en
> enkelt en i hænderne.....og hvis ikke de var så fandens dyre, så ville
> jeg overveje en sådan sag.

Det er bare Palm OS - og da jeg allerede i mange år har brugt en Palm
pda er det jo praktisk at kunne føre sine applikationer med over.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk