Er der kendte/typiske fejl på SonyEricsson~
Fra : Henrik

Dato : 17-11-06 00:05

Hej gruppe.

Da jeg overvejer at købe en K750i, kunne jeg godt tænke mig at høre lidt om
pålideligheden af denne.
Især kunne jeg have "joysticket" mistænk for ikke at være godt, når det
bliver lidt slidt/brugt ?

Men altså - efterlyser udtalelser fra brugere der har (eller har haft) K750i
> ½år
(hvis nogen i denne gruppe beholder en tlf. så længe).

/Henrik

Fra : Peter SD.

Dato : 17-11-06 07:09

Hej.

Vi har også hørt om at det der joystick bliver slidt, men precis hvad det er
der skal til for at det slides, det undre mig lidt.....

Jeg har haft min K750i i et år nu, og jeg bruger den mange gange hver dag,
og ellers ligger den i min bukselomme, jeg har ingen problemer.

Min kone har en K750i, som også bruges en del, og som også ligger i lommen
hele dagen, heller ingen problemer, den er nu 8 mdr. gammel....

Min ene kolega har en W800i (så altså samme telefon, rent hardware messigt),
hans ligger i hans skab og er slukket hele dagen, og bliver kun brugt lidt i
fritiden, det er en der bliver passet RIGTIG GODT på, og han har problemer
med sit joystick, efter ca 6 måneder.....

Ud over det problem som nogle får/har med joysticket (som iøvrigt vil blive
skiftet på garantien), så tror jeg ikke der kan påpeges nogle problemer med
K750i/W800i, de fungere stabilt, har lang batteri-levetid (selv efter et
år), og rigtig god forbindelse og dækning.......

Men husk, hvis man leger med og piller i firmwaren selv (som man kan og som
er nemt og sjovt i en K750i/W800i), eller hvis man køber telefonen hos eks.
1cc.dk eller nogle af de andre mystiske og vildt billige internet-butikker,
så bortfalder garantien......
Køb kun telefonen et ordenligt sted hvor der står på Dansk på kassen, og er
en rigtrig trykt Dansk manual med.
Og brug kun SonyEricsson´s egen update-server, hvis der skal anden firmware
i på et tidspunkt.

Min kolegas W800i som er købt hos 1cc.dk, og blev indleveret til garanti rep
pga. joysticket på et andet autoriseret værksted, blev afvist da de kunne se
at den var flashet med et andet sprog (Dansk) end det originale (Polsk eller
whatever ??), og så bortfaldt garantien helt..... samt IMEI nummeret
(serienummeret) er nu registreret i S/E´s database over telefoner hvor
garantien er bortfaldet pga. fusk......

Men alt dette med fusker-telefoner fra eks. 1cc.dk (og andre), det er ikke
kun et SonyEricsson fenomen, desværre......
- det er generelt at de fleste af de telefoner disse butikker sælger, de er
importeret og flashet om til dansk..... og garantien på disse....
tjaaaa......

Så igen:
Du skal sikre dig Dansk trykt manual, og at der står dansk på kassen, så er
du rimeligt på den sikre side når du køber.....

--
Peter

Fra : Johnny Haugaard

Dato : 17-11-06 09:16

Hej,

Jeg har en K750i, den er købt brugt men var næsten ny. Den var allerede
ombyttet en gang pga dårligt joystick.
Jeg har lige haft den 1 år og den har nu lige været til rep. og fået skiftet
joystick det kan ikke holde. Jeg bruger telefon meget lidt, så det er ikke
slidt ?

Har haft den hjemme 1 md. nu begynder den at gå i baglås. Er sket 4 gange
inden for den måned.
Den er totalt død, intet kan betjenes heller ikke slukkes, men man kan se på
display klokken den gik død på, det står fint i display.

Er det også en kendt K750i fejl ????

Den skal op igen og rep.

mvh Johnny haugaard

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 17-11-06 09:30

Jeg har haft 2 og de har virket perfekt. Du skal have udskiftet joysticket
og få sat den lille støvhætte på som SE har udsendt. Bortset fra det, er det
stadig markedets bedste telefon.

mvh.
Kim Frederiksen, Samsung Servicecenter

Fra : Johnny Haugaard

Dato : 17-11-06 22:29

Hej Kim,

Nu er joysticket skiftet for 1 md siden, så det er sikkert stadig ok, tror
ikke det er det der får telefonen til at totalt låse. Det må være noget
andet de har puttet i under rep. TDC "dame" sagde da også noget om at der
var skiftet et eller andet, ud over joystick. Den må op igen.

Men det lyder da interresant med den der støv hætte, sådan en sidder ikke
på. Hvornår skulle være sendt ud fra SE. Min telefon er rep. i perioden fra
1 - 14 sep. (2006)

mvh Johnny

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 20-11-06 13:21

"Johnny Haugaard" <hau@image.dk> skrev i en meddelelse

> Men det lyder da interresant med den der støv hætte, sådan en sidder ikke
> på. Hvornår skulle være sendt ud fra SE. Min telefon er rep. i perioden
> fra 1 - 14 sep. (2006)

Din telefon BURDE have fået støvhætten på, hvis den har været til rep. så
sent som september i år. Det er en lille membran der bliver sat på oven på
selve joysticket på printpladen.

Fra : Johnny Haugaard

Dato : 20-11-06 20:10

Hej Kim,

Ok, den er altså ikke synlig (set udefra) ?

Fra : Mikael Schøler

Dato : 20-11-06 15:11

Kim Frederiksen wrote:
> [...]
> og få sat den lille støvhætte på som SE har udsendt. Bortset fra det, er det

støvhætte?

Fra : Henrik

Dato : 26-11-06 00:05

Siden jeg startede denne tråd, er emnet behandlet i andre tråde også. Jeg
siger tak for alle indlægene, og drager nu min egen konklusion.
SE k750i er en dejlig telefon, men der >er< problemer med joystick på nogle
af dem. Jeg vil kigge efter en anden model, som ikke har dette joystik.

mvh
Henrik Morsing