Er 3's SE K800i med special 3-firmware?
Fra : Jakob

Dato : 05-11-06 20:09

Hej!

Efter en del mobil-research hælder jeg mod at købe en SE K800i.
Spørgsmålet er nu hvor jeg skal købe den (inkl. abm da mit nuværende abm
er uden for bindingsperioden). Min søster har en Nokia 6280 fra 3. Men
både softwaren (3player) samt selve telefonen (logo) er tilpasset 3
hvilket jeg ikke sikker på jeg er interesseret i. Er dette tilfældet for
ALLE de mobiltelefoner som 3 sælger - herunder K800i? Og hvis det er
tilfældet er det så muligt, relativt smertefrit, at re-flashe firmwaren
til den originale version?

Er den samme problematik gældende hvis jeg handler ved Telmore?

Hvis der er andre anbefalinger til hvor jeg bør købe K800i så hører jeg
gerne om dem

På forhånd tak!

--
Jakob

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 05-11-06 21:14

It happens that Jakob formulated :
> Er den samme problematik gældende hvis jeg handler ved Telmore?

Jeg har købt en K610 hos Telmore, den har ikke andet en opsætning som
er tilpasset.

Moo point: It´s like a cow´s opinion. It just doesn´t matter. It´s
"moo".
- Joey Tribianni, "The One Where Chandler Doesn´t Like Dogs".

Fra : Lars Raaby

Dato : 05-11-06 21:48

Henrik Stidsen skrev:
> It happens that Jakob formulated :
>
> Jeg har købt en K610 hos Telmore, den har ikke andet en opsætning som er
> tilpasset.

Hvad mener du om den telefon?
Jeg har tænkt at skifte min K 750i ud med en K 610 fordi den har
en bedre joystik og så kan den køre på 3G

--
MVH Lars
Telmore + SE K 750i

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 05-11-06 22:18

Lars Raaby used his keyboard to write :

> Hvad mener du om den telefon?
> Jeg har tænkt at skifte min K 750i ud med en K 610 fordi den har en bedre
> joystik og så kan den køre på 3G

Jeg syns den er super lækker. Den har IMHO et federe design end K750.
Funktionaliteten er stort set den samme med følgende forskelle:
Intet kameralys
Ingen infrarød port
Ingen radio

Kan du undvære de ting så er det et godt skifte. Jeg skiftede selv fra
en K700, lillebroren til K750, og syns da jeg på de fleste områder har
fået en opgradering. Specielt mht. funktionalitet i firmwaren.

You know this framework is not big enough for the two of us!

Fra : John Sahl

Dato : 05-11-06 22:24

Lars Raaby wrote:
> Hvad mener du om den telefon?

Fin telefon.

> Jeg har tænkt at skifte min K 750i ud med en K 610 fordi den har
> en bedre joystik og så kan den køre på 3G

Øh, der er da ingen joystick på K610i?

--
John Sahl

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 05-11-06 23:01

John Sahl used his keyboard to write :

> Øh, der er da ingen joystick på K610i?

Jo, men det er lavet på den nye måde - altså en firkantet knap istedet
for et reelt joystick som f.eks. K750 har. Det holder meget bedre og
virker ligeså godt.

Programmers never die, they just go out of scope.

Fra : John Sahl

Dato : 06-11-06 10:57

Henrik Stidsen wrote:
> Jo, men det er lavet på den nye måde - altså en firkantet knap istedet
> for et reelt joystick som f.eks. K750 har. Det holder meget bedre og
> virker ligeså godt.

Så er det nok bare mig der er noget galt med, for jeg synes absolut ikke det
er en forbedring rent brugsmæssigt i forhold til den på min W800i.

--
John Sahl

Fra : Lars Lauritzen

Dato : 06-11-06 08:31

Hejsa.
Jo 3 har fået lavet en speciel Firmware, men selvfølgelig i sammenarbejde
med Sony Ericson.
Jeg har selv en K800i er godt tilfreds, andre ville sikkert modsige sig
dette sådan er livet.

Der er nogle ting der ikke er muligt med den firmware, den er selvføli låst
til 3, ingen muligheder for at du selv kan opdatere, da firmwaren ikke er
standard som på en K800i købt uden binding m.m.Dog kan man henvende sig i 3
butikerne og de vil så gøre det for dig, eller henvise dig til en butik
eller sted hvor du kan få det gjort.

Tja det er så mine erfaringer, ved intet om om man kan få den låst op ved en
unlocker før tiden, ellers har jeg ladet mig fortælle at 3 er forpligtiget
til at bringe den til den stand, den ville have været i, hvis du havde købt
den uden 3 Abb.

Håber det hjælper dig lidt.
Hilsen
Lars
K800i og 3 Abb.

Fra : Morten Birkelund

Dato : 06-11-06 11:26

"Lars Lauritzen" <lars@larslauritzen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> henvende sig i 3 butikerne og de vil så gøre det for dig, eller henvise
> dig til en butik eller sted hvor du kan få det gjort.

Den firmware som den kommer med fra 3 er gammel og indeholder mange bugs som
er rettet i de nyere versioner.

Det var ganske let at smide en ny firmware i den, dog lidt svært at finde
den.. Men nu med den orginale firmware kan den helt automatisk opdatere sig
selv.

Dog skal du være opmærksom på at alt 3 funktionaliteten holder op med at
virke, dvs deres 3 player og messenger ikke virker på den mere.

--
Morten Birkelund

Fra : Jakob

Dato : 07-11-06 10:56

Morten Birkelund wrote:

> Dog skal du være opmærksom på at alt 3 funktionaliteten holder op med at
> virke, dvs deres 3 player og messenger ikke virker på den mere.

Men såfremt jeg overhovedet vælger et 3 abm. så er det vel muligt at
tilgå deres portal alligevel? Er 3playeren nødvendig for at kunne
afspille film/musik? Kan man ikke bare installere en anden (og måske
endda bedre) afspiller? Og det samme med MSN?

--
Jakob

Fra : Andseman \(6400\)

Dato : 07-11-06 11:20

Vil gætte på at der ligger en mp3 afspiller med i den originale software,
når man debrander den.

En alt. MSN kan vel downloades fra nettet...

Fra : Claus Albæk

Dato : 06-11-06 09:54

Jakob wrote:

> Er den samme problematik gældende hvis jeg handler ved Telmore?
>
> Hvis der er andre anbefalinger til hvor jeg bør købe K800i så hører jeg
> gerne om dem

Der er ikke lavet noget om hos Telmore og telefonen er ikke låst, det er
et fint sted at handle.

Fra : Andseman \(6400\)

Dato : 06-11-06 10:29

3 har deres eget logo shit i deres mobiler, og du kan sagtens lægge en anden
software ind i mobilen...

Du behøver jo absolut at købe den hos 3. De sælges mange andre steder, uden
3 menu-shit i.

Nu nævner du selv Telmore, og de har mig bekendt kun standard menu i.

Fra : Johnny Louis

Dato : 06-11-06 10:47

Jakob <jtonospam@mail.dk> wrote:

> Hvis der er andre anbefalinger til hvor jeg bør købe K800i så hører jeg
> gerne om dem

De sidste 4 stk. 2 k800i samt 2 W810i har vi købt on line hos El
Giganten, god pris, hurtig ekspedition og seriøs behandling.

Johnny Louis

Fra : JAS

Dato : 06-11-06 10:57

Men hvad gør man så hvis man gerne vil have en K800i og måske gerne vil
prøve alle de muligheder 3 har - her tænker jeg på online nyheder, online
musik, msn, osv.....

men ikke er så vild med at købe den hos 3 ???

Jan

Fra : Lars Lauritzen

Dato : 06-11-06 14:41

Tja....
Køber den alle andre steder en hos 3

Kender selv til problematiken havde heller ikke den store lyst til at være
bundet af 3, men må dog sige at jeg godt kan undvære de ting der mangler i
3´s firmware, til fordel for det sjove m.m. i 3´s firmware/software.

Så jeg tog chancen og er nu 2-3 mdr henne i prøvetiden og hvis det ikke
bliver ringere så har jeg ingen problemer med at blive ved 3 derefter.

Kan sige jeg selv er så heldig at bo tæt på en mast med 3, selvom jeg bor på
landet Nord for Ribe.

Hilsen
Lars

PS: It´s up too you

Fra : JAS

Dato : 06-11-06 22:18

> Kender selv til problematiken havde heller ikke den store lyst til at være
> bundet af 3, men må dog sige at jeg godt kan undvære de ting der mangler i
> 3´s firmware, til fordel for det sjove m.m. i 3´s firmware/software.

Hvad er det for nogle ting der mangler i 3´s software ???

Jan

Fra : Lars Lauritzen

Dato : 06-11-06 22:32

Bla. Update af firmware via grps på Mobilen ej heller mulighed for update
den selv, men som tidligere beskrevet via 3 butikerne.
Har ikke helt overblik over det endnu har som sagt kun haft den i 2-3 mdr.
Lars

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 06-11-06 12:01

John Sahl wrote:

> Så er det nok bare mig der er noget galt med, for jeg synes absolut ikke det
> er en forbedring rent brugsmæssigt i forhold til den på min W800i.

Smag og behag er jo forskellig, jeg syns den er ligeså nem at bruge
som K700´s joystick og samtidig er den formentlig meget mere holdbar.
Joysticket på min K700 skulle repareres en gang om året for at være
bare nogenlunde pålideligt.