Mail som SMS og omvendt ?
Fra : Lars

Dato : 02-11-06 20:44

Hej Gruppe

Er der mulighed for at sende en mail, som modtages som SMS ?
Og sende en SMS og modtage den som mail ?

Hvis Ja, hvordan ?

Jeg har mobilabb. hos Telia.

MVH Lars

Fra : Claus E Beyer

Dato : 07-11-06 22:10

"Lars" <no@mail.dk> skrev i

Send en e-mail til NUMMERET@gsm1800.telia.dk

> Og sende en SMS og modtage den som mail ?

Send en SMS og skriv e-mailadressen i starten af meddelelsen, derefter et
"blanktegn"/mellemrum og derefter e-mailens tekst. Send SMS'en til 1010.

> Hvis Ja, hvordan ?

Som beskrevet ovenfor.

> Jeg har mobilabb. hos Telia.

Det er jo i denne sammenhæng godt, for mig bekendt er det kun Telia der
tilbyder »e-mail <-> SMS løsningen«. TDC tilbyder SMS -> e-mail. (Lissom
Telia, men der sendes til 200 i stedet).

Claus

Fra : Lars

Dato : 07-11-06 22:26

> Send en e-mail til NUMMERET@gsm1800.telia.dk

Mange tak, lige hvad jeg manglede.

> Send en SMS og skriv e-mailadressen i starten af meddelelsen, derefter et
> "blanktegn"/mellemrum og derefter e-mailens tekst. Send SMS'en til 1010.

Virker sådan set også fint, men.....
Da jeg skal bruge beskeden til nogen styring, som kun læser emne feltet,
ville det være dejligt hvis man kunne skrive i dette, når meddelelsen sendes
som beskrevet, bliver meddelelsen i emnefeltet default "Telia SMS message",
og den tekst man skriver kommer som tekst i mailen.
Nogen der ved om man kan skrive valgfrit i emne feltet ?

MVH Lars

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 07-11-06 23:16

Claus E Beyer skrev:

> Send en e-mail til NUMMERET@gsm1800.telia.dk

Da jeg sidst brugte den over en periode var den meget ustabil - læs:
forsinket.
Hans