3 cifret telefonnummer - SMS
Fra : Henrik Stidsen

Dato : 02-11-06 11:02

Jeg har lige fået en SMS fra et 3 cifret telefonnummer (100). Jeg
troede ikke man kunne få den slags i DK ? SMSen er godt nok sendt fra
et Svensk firma, kan det være derfor ?

The illegal we do immediately. The unconstitutional takes a little
longer. - Henry Kissinger

Fra : Jonas M. Nielsen

Dato : 02-11-06 13:33

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har lige fået en SMS fra et 3 cifret telefonnummer (100). Jeg troede
> ikke man kunne få den slags i DK ? SMSen er godt nok sendt fra et Svensk
> firma, kan det være derfor ?

Hej Henrik

Mit bud er at det trecifrede "telefonnummer" blot er et udtryk for et ID...
Når TDC fx sender en info SMS ud til deres kunder, benytter de sig af "TDC"
som afsender, dvs slet ikke et reelt nummer...
Når man som TDC kunde skal sende en email afsted via sms menuen, benytter
man sig også af "200" som telefonnummer...

Mit bud er at det blot er et udtryk for et ID, om det er Svensk eller ej,
tror jeg ikke betyder det store... Det kan blot være en dansk gateway

/ Jonas

Fra : Søren Nielsen

Dato : 02-11-06 17:07

Henrik Stidsen wrote:
> Jeg har lige fået en SMS fra et 3 cifret telefonnummer (100). Jeg
> troede ikke man kunne få den slags i DK ? SMSen er godt nok sendt fra
> et Svensk firma, kan det være derfor ?

Jeg tror også det kan være noget TDC. Dengang man kunne sende en SMS og få
oplyst et nummer via SMS (jeg ved ikke om man stadig kan), skulle man vist
også sende til 200.

Søren

Fra : Conni

Dato : 02-11-06 17:41

Jeg har også fået en sms fra 100 , nederst i smsen står den er fra Zapera,
du har sikkert på et tidspunkt givet tilladelse til at de måtte sende en sms
til dig om en undersøgelse de hurtigt ville have svar på , det har jeg og
derfor fik jeg den

Hilsen Conni

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 02-11-06 23:03

After serious thinking Conni wrote :
> [...]
> dig om en undersøgelse de hurtigt ville have svar på , det har jeg og derfor

Ja det er fra dem og jeg har heller ikek noget imod det - fik jo 25
point ud af at fortælle dem jeg bor i en lejlighed :) - men det var
mere afsenderen der undrede mig, jeg mente nemlig ikke man måtte/kunne
få lov at benytte 3 cifrede numre i DK.

"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly
by."
- Douglas Adams