Batteri i N6230 "faldet sammen"?
Fra : Michael Nielsen

Dato : 31-10-06 12:33

Hej

Jeg har en Nokia 6230, som pludselig har tabt kapacitet på batteriet. Ved en
smule samtale 5-10 min og et par smser så er den helt afladt, selvom den
lige et taget af laden og har meldt fuldt opladet.
Kan et batteri i en mobil falde sammen som et batteri i en bil?
Kan jeg på nogen måde genoplive batteriet?
Telefonen er ca. 2 år gammel det samme er batteriet.

Hvis jeg skal ud og købe et nyt batteri, kan jeg så roligt købe et
uoriginalt, man kan jo næsten få en ny telefon for prisen på et originalt
batteri?

--
Best regards
Michael Nielsen

Fra : Daniel

Dato : 31-10-06 14:28

I meddelse: news:4547345f$0$15880$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
griflede Michael Nielsen:
> Kan et batteri i en mobil falde sammen som et batteri i en bil?
> Kan jeg på nogen måde genoplive batteriet?
> Telefonen er ca. 2 år gammel det samme er batteriet.

Kort sagt ja: Et genopladeligt batteri plejer at holde 1-2 år... så det er
ikke underligt at det lige pludselig ikke holder særlig godt mere..

> Hvis jeg skal ud og købe et nyt batteri, kan jeg så roligt købe et
> uoriginalt, man kan jo næsten få en ny telefon for prisen på et
> originalt batteri?

Jeg ville fraråde dig et u-originalt.. De holder kortere tid end de
originale, også selvom de er opgivet til flere mAh - Det er i hvert fald min
erfaring. Et originalt Nokia batteri koster også kun 119 kr. hvis du er
ligeglad med æsken til det..
Se http://cellshoppen.dk/shop/default.asp - Din telefon bruger BL-5C.

Hygge...
Daniel

Fra : Carlos

Dato : 31-10-06 14:44

http://www.cellshoppen.dk/shop/default.asp?SetLng=1&productid=BL5CBULK

Fra : Michael Nielsen

Dato : 02-11-06 10:30

Daniel skrev:

> [...]
> originale, også selvom de er opgivet til flere mAh - Det er i hvert fald
> min erfaring. Et originalt Nokia batteri koster også kun 119 kr. hvis du

Takker, vidste ikke at man kunne finde originale til den pris, havde kun
fundet nogle til 249,-

Nyt batteri bestilt og modtaget, tak for hjælpen.

--
Best regards
Michael Nielsen