Hvilken mobil N 5500 el. N 6233?
Fra : Jesper Hansen

Dato : 29-10-06 12:30

Hejsa NG

Jeg ved godt at dette spørgsmål er stillet 1000 vis af gange.
Men jeg syntes for det meste at der kommer nogle velbegrundet svar, der er
selvfølgelig også nogle knap så kvikke. Så som den og den SE er da bedre
eller noget der ligner.
Men jeg har bestemt at det er Nokia og derfor lyder spørgsmålet :

Hvilken Mobil er bedst og hvilken fordele og ulemper er der med Nokia 5500
og Nokia 6233??

På forhånd tak for jeres seriøse svar.

Venlig hilsen
Jesper c",)

Fra : Henrik \(Silkeborg\)

Dato : 29-10-06 12:34

"Jesper Hansen" <jmxxh@xx.tdcadsl.dk(fjern x'er for mail)> skrev i en
meddelelse news:454490a4$0$3476$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> Men jeg har bestemt at det er Nokia og derfor lyder spørgsmålet :
>
> Hvilken Mobil er bedst og hvilken fordele og ulemper er der med Nokia 5500

SE K800i eller Nokia 9300i...

Kender ikke de to du nævner...

Mvh HEnrik

Fra : Johnny B [2000]

Dato : 29-10-06 13:15

jeg har selv kørt med 6233 i 3 mdr. nu ... den er super ... har kigget på
5500, men ville hellere beholde 6233 ... den vinder i længden

johnny

Fra : Jonas M. Nielsen

Dato : 29-10-06 14:02

"Johnny B [2000]"
> jeg har selv kørt med 6233 i 3 mdr. nu ... den er super

Hvordan er dine erfaringer med de forskellige funktioner?

Jeg har en 6233 på vej med posten, så vil gerne lige høre om dine
erfaringer, hvis du gider, hehe ;)

Fordele, ulemper... Hvordan føles den? Helhedsindtryk...

på forhånd tak

/ Jonas

Fra : Optimus Prime

Dato : 30-10-06 09:51

Jonas M. Nielsen skrev:
> Fordele, ulemper... Hvordan føles den? Helhedsindtryk...

Jeg skiftede fra en 5140 til 6233 - umiddelbart er det en super lækker
telefon. Der er lavet lidt om i menuerne (og selvfølgelig kommet flere
til) - det er svært at skrive noget entydigt, men synes da de fleste
ændringer er til det bedre, selvom der er nogle ting omkring sms'er jeg
skal vænne mig til (man vælger modtager inden man skriver beskeder og
den undermenu der er til modtagervalg synes jeg gør det langsommere og
så kan man ikke annulere en besked man er ved at skrive uden den gemmer
en klade).

Men den er hurtig, der er god lyd i og skærmen er super lækker - eneste
jeg føler trang til at klage over er kameraet. Er der almindelig dæmpet
indendørs belysning er billederne rystende ringe (jeg håber faktisk det
er mig der ikke kan finde ud af at bruge det) og så savner jeg at kunne
programmere menuknappen til at starte videokameraet (den option mangler
tilsyneladende i menuen)..

Fra : Capstardk

Dato : 30-10-06 13:45

Hvad med beskedtæller osv. er det stadig i den?
Du kan gøre sådan at den ikke gemmer beskeder. Kan ikke lige huske hvordan,
men det står i manualen.
/Cap

Fra : Optimus Prime

Dato : 31-10-06 14:05

Capstardk skrev:
> Hvad med beskedtæller osv. er det stadig i den?

Når du vælger menuen "Beskeder" kan du se hvor mange der er i indbakke
og i sendte beskeder; men hvis jeg sletter nogen manuelt bliver tallet
mindre... jeg har ikke stødt på en decideret besked tæller nu du siger
det

> Du kan gøre sådan at den ikke gemmer beskeder. Kan ikke lige huske hvordan,
> men det står i manualen.

Hmm jamen så bliver jeg jo nødt til at åbne den.......

Fra : Johnny B [2000]

Dato : 30-10-06 20:19

den kræver lidt af en omstilling ... jeg kom fra en nokia 6230i

men jeg var med det samme glad for den ... og blivere gladere og gladere for
den for hver dag ... har fået en nokia N73 som firma mobil ... damn noget
skod, borset fra kameraet ... går ud konstant og er i det hele taget en
underlig mobil, så min egen Nokia 6233 bliver stadig brugt, blot med firma
kort i

--
Johnny B [2000 Frb.]
"all my life i wanted a computer, now all i want is my life back"