Billigste abonnement uden forbrug?
Fra : Klaus Jensen

Dato : 28-10-06 16:35

Hej

Jeg har lige skiftet telefon og vil gerne have min gamle mobiltelefon
liggende i bilen til at bruge som gps, skal jeg bruge et simkort. Jeg skal
ikke bruge det til at tale, men det var meget rart at have muligheden, for
alle tilfældes skyld (jeg glemmer min "rigtige" mobil, den er tør for strøm
etc etc).

Jeg vil altså have så lav en opstartomkostning som muligt og ikke betale for
andet end forbrug fremover.

Så vidt jeg er orienteret betyder det cbbmobil eller telmore (men nu er jeg
heller ikke særligt orienteret), hvor jeg kan få det jeg søger til 99kr og
199kr.

Er CBB et ok valg til mit "behov"?

- Klaus

Fra : Erling S.

Dato : 28-10-06 16:51

Klaus Jensen skrev:
> [...]
> heller ikke særligt orienteret), hvor jeg kan få det jeg søger til 99kr og

Hej.
Du bør vælge et kort fra Unotel. (www.unotel.dk)
Det koster 99 kr. i oprettelse, som du får taletid for.
Modsat alle andre selskaber kan du nøjes med at foretage eet opkald
eller sende en sms mindst hvert halve år.
Der er ingen "dummebøder" som hos Telmore, hvor du skal betale 7,50 kr.
pr. måned, hvis dit forbrug er under 50 kr. i kvartalet.
Ved cbb SKAL du tanke op mindst hver 8'de måned.
Endvidere betaler du kun 63 øre pr. minut (sekundafregnet) samt
25 øre i opkaldsafgift - så spring du bare på Unotel.
mvh
Erling

Fra : Michael

Dato : 28-10-06 18:22

Erling S. skrev:

> [...]
>Endvidere betaler du kun 63 øre pr. minut (sekundafregnet) samt
>25 øre i opkaldsafgift - så spring du bare på Unotel.

Dummebøden hos Unotel består i at man betaler for indsættelse af penge
på ens konto. (online dankort betalings gebyrer bliver betalt af
kunden)
De samme overførsler er gratis hos Telmore og CBB. Men et eller andet
sted skal pengene jo komme fra når man vil være så billig

--
I believe that, as quickly as possible, young cows
ought to be allowed to go across our border

George W. Bush

Fra : Erling S.

Dato : 28-10-06 18:31

Michael skrev:

> [...]
> De samme overførsler er gratis hos Telmore og CBB. Men et eller andet
> sted skal pengene jo komme fra når man vil være så billig

Rigtigt - det koster sørme hele 2 kroner i gebyr hos Unotel at tanke
op
/Erling

Fra : Michael

Dato : 28-10-06 20:28

Erling S. skrev:

>Rigtigt - det koster sørme hele 2 kroner i gebyr hos Unotel at tanke
>op

Det glemmer mange jo lige når man anbefaler Unotel.
Det kan jo løbe op i mange penge på et helt år, hvis man altså tanker
meget op

Jeg er selv kunde hos Unotel. Men har dog beholdt et nummer hos
Telmore. CBB har jeg været hos, og mage til amatører har jeg aldrig
set. Det skulle dog lige være hos Smarttalk (Debitel)

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 28-10-06 23:04

Michael skrev:

> Det kan jo løbe op i mange penge på et helt år, hvis man altså tanker
> meget op

Man kan jo tanke for en plov (eller mere) pr. gang.
Hans

Fra : Peter SD.

Dato : 29-10-06 10:01

Hej.

> Det glemmer mange jo lige når man anbefaler Unotel.
> Det kan jo løbe op i mange penge på et helt år, hvis man altså tanker
> meget op

Ja wow !!!
Så er det søreme godt at man selv kan bestemme hvor meget man fylder på sin
konto af gangen, det koster jo kun 2.- uanset beløbsstørrelsen.....
v. 100.- optankning 63 øre/min + 2% = 64,26 øre totalt
v. 100.- optankning 16 øre/sms + 2% = 16,32 øre totalt
v. 500.- optankning 63 øre/min + 0,4% = 63,252 øre totalt
v. 500.- optankning 16 øre/sms + 0,4% = 16,064 øre totalt
- og så har du endda lov til at tanke for langt højere beløb af gangen, hvis
du har lyst......

--
Peter

Fra : Johnny

Dato : 28-10-06 21:29

"Erling S." <erling.nospam@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Rigtigt - det koster sørme hele 2 kroner i gebyr hos Unotel at tanke
> op
> /Erling

Der kan jo også spares mange 2 kroner ved at tanke op for et større beløb.
Man bestemmer selv beløbets størrelse, om du så vil indsætte 20 kr. eller
1000 kr.

Johnny

Fra : Jesper

Dato : 28-10-06 16:55

On Sat, 28 Oct 2006 17:35:08 +0200, Klaus Jensen wrote:

> Er CBB et ok valg til mit "behov"?

Så vidt jeg ved har alle lavpris-selskaber uden abo et krav om et
mindste-forbrug.

I CBB's tilfælde kræves det, at du skal tanke op for mindst 100 kr.
inden 240 dage (8 mdr.). Om du rent faktisk "bruger" telefonen er de
ligeglade med, men hvis ikke der tankes op hver 240'ende dag, dør
SIM-kortet.

Dvs. at have CBB koster dig et minimum af 12,5 kr om måneden. Jeg kender
ikke de andre selskabers betingelser...

Fra : Andseman \(6400\)

Dato : 28-10-06 17:18

Unotel har som min. krav 2 sms'er pr. år...

Fra : Per Thomsen

Dato : 30-10-06 15:01

> [...]
> SIM-kortet.
>
> Dvs. at have CBB koster dig et minimum af 12,5 kr om måneden. Jeg kender

Ja, og hvis du ikke tanker lukker og inddrager de nummeret.

Per

Fra : BJ

Dato : 28-10-06 17:07

"Klaus Jensen" <spammers@buninhellmotherfuckers.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg vil altså have så lav en opstartomkostning som muligt og ikke betale
> for andet end forbrug fremover.

MobilTid fra TDC.

Jeg anvender dette i eks. mine alarmsystemer.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik Münster

Dato : 28-10-06 23:14

On 2006-10-28 17:35:08 +0200, "Klaus Jensen"
<spammers@buninhellmotherfuckers.com> said:

> Jeg vil altså have så lav en opstartomkostning som muligt og ikke
> betale for andet end forbrug fremover.

Hvad med Sonofon Debillos? Det koster kr. 99,- i oprettelse, men
derefter betaler man kun for forbrug.

<http://www.sonofon.dk/privat/produkter/mobil/debillos/index.shtml>
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Erling S.

Dato : 29-10-06 08:48

Henrik Münster skrev:

> Hvad med Sonofon Debillos? Det koster kr. 99,- i oprettelse, men
> derefter betaler man kun for forbrug.
>
> <http://www.sonofon.dk/privat/produkter/mobil/debillos/index.shtml>
Hvad så med dette i deres betingelser?
Du betaler 0 kr. i abonnement, hvis dit abonnement er tilmeldt
BetalingsService. Ellers betaler du 29 kr. pr. måned. Hvis dit forbrug
efter en periode på 3 sammenhængende måneder ikke overstiger 50 kr.
forbeholder SONOFON sig desuden ret til at opkræve et
administrationsgebyr på 20 kr.

/Erling

Fra : Henrik Münster

Dato : 29-10-06 11:37

On 2006-10-29 08:48:10 +0100, "Erling S." <erling.nospam@gmail.com> said:

> [...]
> efter en periode på 3 sammenhængende måneder ikke overstiger 50 kr.
> forbeholder SONOFON sig desuden ret til at opkræve et

Nå ja. Betalingsservice kan man jo lige så godt tilmelde den. Vi bruger
vel alligevel betalingsservice alle sammen. Andet vil da være for dyrt
og dumt. Og kr. 20,- pr. 3. måned er vel ret billigt for at have en
telefon liggende, hvor man overhovedet ikke skal tænke på at holde
abonnementet i live ved at sætte penge ind til taletid eller lign. Det
kræver de andre, der er blevet foreslået, jo åbenbart. Det kan da
hurtigt blive lige så dyrt. Eller abonnementet kan blive lukket, hvis
man glemmer det.
   Hvad gebyret angår, så forbeholder Sonofon sig ret til at opkræve det.
Det er jo ikke sikkert, de gør det. Min søn, som ikke bruger sin mobil
ret meget, har Sonofon Debillos, og jeg kan ikke huske, de har opkrævet
gebyr endnu. Han har godt nok ikke haft telefonen så længe, så måske
kommer det.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Andseman \(6400\)

Dato : 29-10-06 11:39

Unotel er stadigvæk billigere, her betaler du kun for 2 SMS'er a 0.20 kr. =
40,-

Fra : Michael

Dato : 29-10-06 11:51

"Andseman \(6400\)" <anders(punktum)forst@stofanet(punktum)dk> skrev:

>Unotel er stadigvæk billigere, her betaler du kun for 2 SMS'er a 0.20 kr. =
>40,-

hvis du så lige ville lære at regne først. Mindstekravet er _ikke_
40,- kr men 32 øre (2 x 0,16)
Jeg ved ikke hvordan du lige får 2 sms'er af 20 øre til at blive 40 kr

Fra : Henrik Münster

Dato : 29-10-06 11:58

On 2006-10-29 11:50:57 +0100, Michael <spamhell@brandt-christensen.dk> said:

> hvis du så lige ville lære at regne først. Mindstekravet er _ikke_
> 40,- kr men 32 øre (2 x 0,16)
> Jeg ved ikke hvordan du lige får 2 sms'er af 20 øre til at blive 40 kr

Fjumrenuller?
Problemet er bare, at man skal huske at sende de to SMS'er. Desuden
skal man vel sætte penge ind på kortet, og man sætter vel ikke bare 40
øre ind. Og kostede det ikke også kr. 2,- at sætte penge ind iflg.
indlæg længere oppe i tråden? Personligt ville jeg gerne give kr. 6,67
om måneden for at slippe for det besvær, men andre har naturligvis
andre prioriteter. Jeg ville blot nævne Sonofon Debillos som en
mulighed, hvis man har et meget lille forbrug. Så kan den oprindelige
spørger selv vælge, hvad han foretrækker.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Johnny

Dato : 29-10-06 18:39

> Problemet er bare, at man skal huske at sende de to SMS'er.

Du får en sms fra Unotel når det er nødvendig.

Desuden
> skal man vel sætte penge ind på kortet, og man sætter vel ikke bare 40 øre
> ind.

Du tilmelder bare til automatisk optankning, når du tilmelder dig.

Og kostede det ikke også kr. 2,- at sætte penge ind iflg.
> indlæg længere oppe i tråden?

Jo. det er da billigt hvis der evt. kun skal tankes 1 gang om året.
Telefonen skal jo ikke bruges, kun være med.

> [...]
> man har et meget lille forbrug. Så kan den oprindelige spørger selv vælge,

Det står enhver frit for at vælge udbyder.

Johnny

Fra : Klaus Jensen

Dato : 29-10-06 19:20

"Klaus Jensen" <spammers@buninhellmotherfuckers.com> wrote in message

Jeg siger tak til alle der har svaret. Jeg har valgt UnoTel og fået mig et
nummer.

Når jeg fravalgte Sonofon er det ved tanken om den strøm af
reklame-materiale, jeg sandsynligvis vil få. Så må jeg leve med at sende den
sms en sjælden gang for at holde liv i UnoTel-abboet. :)

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 29-10-06 23:15

Klaus Jensen skrev:

> Så må jeg leve med at
> sende den sms en sjælden gang for at holde liv i UnoTel-abboet. :)

Du kan bare sende den inde fra UnoTels web-sms.
Hans

Fra : Andseman \(6400\)

Dato : 29-10-06 19:29

Fornuftigt valg !

Du ser ikke mange reklamer og andet skrammel fra Unotel, som f.eks. hos de
andre udbydere.