Et Sony Ericsson-batteri er ikke altid et ~
Fra : Steen Suder

Dato : 25-10-06 19:23

Jeg skulle bruge et nyt batteri til min Sony Ericsson K750i, der anvender et
batteri af modellen BST-37.

Jeg søgte lidt på .dk på Google og fandt bl.a. frem til Amager Telecom, der
ville sælge et "Sony Ericsson Batteri BST-37".

Det bestilte jeg, men fik dagen efter at vide at de desværre ikke havde
flere uoriginale batterier tilbage.

Det kunne jeg ikke forstå, da det var et "Sony Ericsson Batteri BST-37", jeg
havde bestilt. Billedet svarede ret nøje til batteriet i min telefon, bl.a.
i kraft af teksten "Sony Ericsson".
Butikken kom blot med et vagt svar, da jeg kontaktede dem - noget i retning
af "Jamen, vi skriver 'org' når det er originale batterier...".

Handlen er annulleret, fordi shoppen ikke har optrådt professionelt og
faktisk har overtrådt Markedsføringsloven i mine øjne - og samtidigt ikke
ville stå ved det.

Og forresten... sidenhen er prisen for det "samme" produkt på den samme URL
(http://www.amager-telecom.dk/shop/productinfo.asp?id=S%5FBST%2D37) steget
til over det dobbelte.
Der er dog nu blevet tilføjet et "org" i artikelbeskrivelsen

Det skal tilføjes, at de telefonisk tilbød mig et "org" batteri til
en "nedsat" pris.

--
Steen Suder

Fra : Peter SD.

Dato : 26-10-06 18:47

Hej.

Det er nok ret generelt for branchen, at de fusker og svindler alt hvad de
kan komme afsted med.....
· Originale batterier, der viser sig ikke at være originale.
· Originalt headset og andet udstyr som også viser sig at være originalt.
· Nye telefoner, der er parallel importeret, firmware opdateret, og derfor i
nogle tilfælde ikke længere er omfattet af international garanti fra
producenten.

- Finder du endelig (som du var heldig) ægte original
tilbehør/batteri/mobiltelefon til en rimelig billig pris, så er prisen helt
sikkert sat kunstigt lavt for at trække kunder i butikken, og så kan varen
som oftes ikke leveres eller den er "udsolgt på ubestemt tid".......

--
Peter