Blokere...et nr.
Fra : RC

Dato : 23-10-06 10:53

Hejsa.

Jeg er desværre kommet i den uheldige situation, at en person ikke vil
respektere, jeg ikke ønsker kontakt.
Derfor skriver vedkommende sms....ikke ubehagelige - men dog irreterende at
modtage.

Har kontaktet mit teleselskab - som siger, at jeg skal få mig en mobil, hvor
jeg kan blokere et nr.

Håber, at I kan være mig behjælpelig med dette valg.
Det skal være en tlf. uden abo.- og ikke simlåst.
Uden kamera,da jeg ikke behøver det.
Prisleje....omkring 500 kr. - hvis det er muligt. Jeg bruger kun min tlf.
til opkald & sms.

På forhånd tak.

/ RC.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 23-10-06 11:08

"RC" <2468@jubii.dk> wrote in

> [...]
> mobil, hvor jeg kan blokere et nr.

> Uden kamera,da jeg ikke behøver det.
> Prisleje....omkring 500 kr. - hvis det er muligt. Jeg bruger kun min

Det tror jeg ikke er muligt. Mig bekendt skal du have fat i en såkaldt
smartphone for at få mulighed for at blokere et enkelt nummer både på
opkald og SMS.

Smartphones koster ca. 3.000,- eller mere.

Fra : Andseman - 6400

Dato : 23-10-06 11:18

Det du evt. kan gøre er, at skifte nr. Hvis du er tilfreds med den tele
operatør du har pt .så bliv der.

Problemet er så, at du skal fortælle din omverden, at du har fået et nyt
nummer.

Du kan evt. få lavet nummeret udeladt, så kommer det ikke til at stå, i div.
telefon bøger og sider på nettet.

Fra : RC

Dato : 23-10-06 11:33

"Andseman - 6400" <anderspunktumforst@stofanetdot.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nummer.
>
> Du kan evt. få lavet nummeret udeladt, så kommer det ikke til at stå, i

Jeg er meget tilfreds med mit teleselskab - og vil helst beholde nuværende
tlf. nr- da den er tilknyttet forskellige ting.
Nr. vises ved opkald , men er lukket for oplysninger om navn & adresse mv. -
og findes ikke i tlf. bog og på nettet.

/ RC.

Fra : Andseman - 6400

Dato : 23-10-06 11:40

Det er op til dig selv.

Du vil gerne beholde dit nummer, men du vil ikke have opkald og SMS'er fra
et bestemt nummer....

Du er desværre nok nød til at skifte nummeret ud med et andet, hvis du vil
slippe for personen...

Du kan jo kontakte politiet, hvis du har nummeret på personen, så ved jeg
ikke lige de gør ved det, men det er da et forøg værd...

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 23-10-06 22:24

After serious thinking Andseman - 6400 wrote :
> Du kan jo kontakte politiet, hvis du har nummeret på personen, så ved jeg
> ikke lige de gør ved det, men det er da et forøg værd...

De siger nok bare at man skal skifte nummer, de har ikke resourcerne
til at gøre noget særligt ved det når det ikke er værre end det er.
Havde det været trusler så var sagen en helt anden.

"Is this now?" - Agatha, The Minority Report

Fra : Max

Dato : 23-10-06 11:50

Hej RC

> Derfor skriver vedkommende sms....ikke ubehagelige - men dog
> irreterende at modtage.

Hvorfor ikke bare slette dem, vedkommende bliver vel
træt af at sende dem på et tidspunkt.

Mvh Max

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-10-06 11:52

RC skrev:

> Har kontaktet mit teleselskab - som siger, at jeg skal få mig en mobil, hvor
> jeg kan blokere et nr.

Der har tidligere været en anvisning på en smart metode:

========
> [...]
> kones mobil (en uønsket bekendt havde fået fat i hendes nummer):

> Jeg forberedte en SMS med følgende ordlyd:

> "The number +45 123456 is protected by SMS Blocker Pro. Your textmessage
> has not been delivered. This message is send to you only once.

> Nummeret +45 123456 er beskyttet af SMS Blocker Pro. Din besked er ikke
> afleveret. Du vil kun modtage denne besked en gang."

> Ved først kommende lejlighed blev beskeden sendt som svar, og ganske kort
> tid efter kom der 2 eller 3 SMS'er fra ham og siden har alt været stille

========

Det kræver naturligvis at du overhovedet ikke svarer på flere
sms'er fra fyren.

--
Bertel

Fra : Gitte

Dato : 23-10-06 11:58

> [...]
>
> ========

> ========
>
> Det kræver naturligvis at du overhovedet ikke svarer på flere

Ideen er måske ikke helt god nok, da man kan vælge at få leveringsrapport.
Så man får en besked tilbage med "leveret til +45 12345678.
Jeg ville i hvert fald ikke hoppe på den.... hehe. Men da et forsøg værd
Mvh. Gitte.

Fra : Daniel

Dato : 23-10-06 12:26

I meddelse: news:453ca02b$0$145$157c6196@dreader2.cybercity.dk,
griflede Gitte:
> [...]
> leveringsrapport. Så man får en besked tilbage med "leveret til +45
> 12345678. Jeg ville i hvert fald ikke hoppe på den.... hehe. Men da et

Hmm.... det ville jeg så, hvis jeg var så naiv - ville aldrig sende beskeder
til folk som ikke gad svare mig....

Men grunden er jo, at det er et program på mobilen der sletter beskeden
inden ejeren ser den, og den jo derfor VILLE stå som afleveret til mobilen,
hvis programmet rent faktisk eksisterede.. (hvilket det jo gør på
smartphones..)

Hygge...
Daniel

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-10-06 12:53

Gitte skrev:

> Ideen er måske ikke helt god nok, da man kan vælge at få leveringsrapport.

Den siger ikke noget om hvad der sker på mobilen. Folk der kører
et spamfilter på deres pc, 'modtager' også det hele, men det
bliver slettet før det bliver læst = ikke afleveret.

--
Bertel

Fra : RC

Dato : 23-10-06 12:28

> [...]
>
> ========

> ========
>
> Det kræver naturligvis at du overhovedet ikke svarer på flere

Hej Bertel .

TAK for en kanon ide - som er sendt afsted....
Vedkommende har straks svaret på den.....uden respons fra mig - og det
kommer der heller ikke !

Det er afgjort forsøget værd - igen TAK

/ RC.

Fra : HSK

Dato : 03-11-06 10:49

Bertel Lund Hansen wrote:

> [...]

Jeg ville nu bare rette stavefejlene først - ellers kan det virke noget
utroværdigt...

/Henrik