Mails på mobilen
Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 20-10-06 22:06

Hej,

Jeg har et MobilExtra-abonnement og et ADSL-abonnement hos TDC og
får i dag en sms på telefonen via beskedrobotten(*), når der kommer
en mail. Det irriterende ved beskedrobotten er bare, at den når at
få fat i spammails inden TDCs spamfilter fanger dem med det resultat,
at jeg også får sms'er på spammails, selvom de aldrig når frem til
min mailboks. Lidt træls, men det er nu ikke et vildt stort problem,
da det er begrænset hvor meget spam, jeg får (10-20 stk. om ugen).

Nu har jeg fået en ny mobil og kan se at der er mulighed for at
opsætte den til at hente og sende mails, men kan ikke finde noget
om prisen på den tjeneste hos TDC Mobil. Ved I noget om det?
Man kan stille mobilen til at tjekke for mails med et vist tidsrum
og på den måde kunne man jo undvære beskedrobotten og dermed også
slippe for sms'er på spammails, medmindre det koster en formue at
tjekke efter mails på mobilen. Det er det, jeg er lidt bange for.

(*) <http://www.beskedrobot.dk/mms/inet/05/tdcmobil/mms_login.tec>

--
Hilsen
Madsen

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 20-10-06 22:36

Thomas G. Madsen skrev:

> [...]
> slippe for sms'er på spammails, medmindre det koster en formue at
> tjekke efter mails på mobilen. Det er det, jeg er lidt bange for.

Kender godt problemet med BeskedRobot - skiftede mailadresse for et par uger
siden af samme årsag.

Har godtnok UnoTel men det koster ikke alverden at hente en mail.

Normalt er det jo osse gratis bare at tjekke - du betaler kun for det du
henter.
Hans

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 20-10-06 23:05

Hans Paulin (6310) skrev:

> Kender godt problemet med BeskedRobot - skiftede mailadresse for
> et par uger siden af samme årsag.

Jeg har flere gange spurgt dem, om de da for hulen ikke kan lave en
kort forsinkelse på robotten, så den ikke når at få fat i de spammails
inden filteret, men det ser de ikke ud til at kunne (eller gide) løse.

> Normalt er det jo osse gratis bare at tjekke - du betaler kun
> for det du henter.

Så er det sikkert ikke så galt nej. Jeg frygtede, at man også betalte
opkaldsafgift.

Det ærgrer mig bare, at mindste tidsinterval, man kan stille mobilen
til at tjekke, er 30 min. Det er jo lang tid sammenlignet med den
nærmest øjeblikkelige meddelelse fra beskedrobotten, så det er muligt,
at jeg bliver ved robotten og så kun henter de mails ned på mobilen,
som er vigtige at læse i situationer, hvor man ikke lige har adgang
til en computer.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 20-10-06 23:39

Thomas G. Madsen skrev:

> Jeg har flere gange spurgt dem, om de da for hulen ikke kan lave en
> kort forsinkelse på robotten, så den ikke når at få fat i de spammails
> inden filteret, men det ser de ikke ud til at kunne (eller gide) løse.

Okay.

Tog som sagt konsekvensen og smed min goe gamle mailadresse ud.

> Så er det sikkert ikke så galt nej.

Nej nej - kan ikke på stående fod sige hvad jeg har givet da det
selvfølgelig osse svinger med mailens størrelse, men det er ikke noget der
vælter et normalt budget.

> Jeg frygtede, at man også betalte opkaldsafgift.

Næh nej.

> [...]
> at jeg bliver ved robotten og så kun henter de mails ned på mobilen,
> som er vigtige at læse i situationer, hvor man ikke lige har adgang

Jeg tjekkede lige min SE W800i:

Jeg kan vælge intervaller fra mellem 5, 30, og 60 minutter ...og helt op til
12 timer.

Har dog slået det fra da jeg normalt bare læser de første 160 tegn på
BeskedRobottens sms og så henter mailen på min computer - kun hvis vi er på
ferie (eller jeg er på arbejde) griber jeg til at hente en hel mail på
fonen.
Hans

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 22-10-06 13:55

Hans Paulin (6310) skrev:

> Normalt er det jo osse gratis bare at tjekke - du betaler kun
> for det du henter.

Det undrer mig faktisk, at de ikke har set det som en enorm
pengemaskine-mulighed og sat enten opkaldsafgift på eller et vist
beløb for hvert minut eller time, man er på nettet med mobilen.

Hvis man nu f.eks. har Agile Messenger installeret og er online
24/7 med sin mobil, så betaler man stadig kun for den mængde data,
der bliver overført, men ikke for at have forbindelse til nettet?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 22-10-06 22:10

Thomas G. Madsen skrev:

> Det undrer mig faktisk, at de ikke har set det som en enorm
> pengemaskine-mulighed og sat enten opkaldsafgift på eller et vist
> beløb for hvert minut eller time, man er på nettet med mobilen.

Hyss hyss
Hans

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 21-10-06 10:02

Thomas G. Madsen skrev:

> Nu har jeg fået en ny mobil og kan se at der er mulighed for at
> opsætte den til at hente og sende mails, men kan ikke finde noget
> om prisen på den tjeneste hos TDC Mobil. Ved I noget om det?

Ja. Det kører over GPRS som koster 7,50 kr. pr. MB ved Unotel (10
kr. ved Telmore). Det betyder at det koster ca. 1 øre et hente en
mail - altså nul problem. Jeg bruger det når jeg forlader byen.

--
Bertel

Fra : Max

Dato : 21-10-06 10:11

Hej Bertel

> Ja. Det kører over GPRS som koster 7,50 kr. pr. MB ved Unotel (10
> kr. ved Telmore). Det betyder at det koster ca. 1 øre et hente en
> mail - altså nul problem. Jeg bruger det når jeg forlader byen.

Vil det sige at 750 mail's fylder 1 Mb ?

Mvh Max

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 21-10-06 10:34

Max skrev:

> Vil det sige at 750 mail's fylder 1 Mb ?

Mange af dem holder sig på omkring et kilo, men en ordentlig
moppedreng koster naturligvis mere end 1 øre. Men jeg forsøgte
ikke at være videnskabeligt præcis. Meningen var blot at gøre det
klart at det ikke er dyrt.

Min mobil er sat op til ikke at hente vedhæftede filer (medmindre
jeg bagefter beder om dem dem).

--
Bertel

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 21-10-06 11:00

Bertel Lund Hansen skrev:

> Ja. Det kører over GPRS som koster 7,50 kr. pr. MB ved Unotel (10
> kr. ved Telmore). Det betyder at det koster ca. 1 øre et hente en
> mail - altså nul problem. Jeg bruger det når jeg forlader byen.

Jeg ville også kunne drage stor nytte af det i udlandet, når man er
på ferie og ikke lige orker at skulle finde en netcafé for at tjekke
en mail, men så bliver det vel også noget dyrere.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 21-10-06 14:15

Thomas G. Madsen skrev:

> Jeg ville også kunne drage stor nytte af det i udlandet, når man er
> på ferie og ikke lige orker at skulle finde en netcafé for at tjekke
> en mail, men så bliver det vel også noget dyrere.

Jeg har ingen erfaring med det. Jeg gætter på at man ikke kan
forbinde til GPRS med sit danske SIM-kort i udlandet.

--
Bertel

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 23-10-06 10:36

Bertel Lund Hansen wrote:

> Jeg har ingen erfaring med det. Jeg gætter på at man ikke kan
> forbinde til GPRS med sit danske SIM-kort i udlandet.

Det kommer an på hvilke roaming-aftaler din udbyder har med de udenlandske
selskaber. Jeg bruger ofte GPRS i udlandet uden andre problemer end at jeg
ind i mellem skal vælge en anden udbyder fordi den min telefon selv har
valgt ikke understøtter GPRS.

Ebbe

Fra : JorgenJ

Dato : 23-10-06 11:31

"Ebbe Kristensen" <ebbe@ekologic.dk> wrote in message

> [...]
> ind i mellem skal vælge en anden udbyder fordi den min telefon selv har

Det er også min erfaring. Roaming aftaler for telefonsamtaler følger ikke
roaming for GPRS og 3g.
Mvh Jørgen

Fra : blip@mail.dk

Dato : 21-10-06 15:21

Bertel Lund Hansen skrev:
> Jeg har ingen erfaring med det. Jeg gætter på at man ikke kan
> forbinde til GPRS med sit danske SIM-kort i udlandet.

Hvis du benytter f.eks. TDC eller en af samarbejdspartnerne, kan du
ofte godt anvende GPRS i Europa.
Visse lande i Asien også er med, men de er måske kun for
erhvervskunder pga. prisen.

Priserne er meget højere end i Danmark - op til 112,50 kr pr. Mb i
Europa....

se mere her
http://www.tdcmobil.dk/portal/privat/abonn/priser_udland/udland_til_dk/data/priser/

/Blip