W800i
Fra : Kim J.

Dato : 20-10-06 09:10

Hej,

Jeg er træt af min gamle Nokia 3210, tasterne er ret trælse efterhånden og
den har en tendens til at gå i ged. Derfor har jeg lige bestilt en Sony
Ericsson W800i, den ser godt ud, og data på den lyder som om det er en god
alsidig telefon.

På min 3210 brugte jeg Nokia PC Suite, følger der mon noget lignende med til
W800i. Jeg bruger ofte Suite til at sende sms'er fra computeren over
telefonen, kan jeg mon også få den mulighed med w800i'eren?

Hvad mener i om telefonen? Er speciel interesseret i erfaringer omkring PC /
W800i og software.

Hygge hejsa
Kim J.

Fra : Ravn

Dato : 20-10-06 09:25

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 20-10-06 15:40

Ravn skrev:

Lorte google groups :(

--
/Bjarke
http://sikkertnet.dk || blog: http://cent.dk

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 20-10-06 14:16

Kim J. skrev:

> [...]
> med til W800i. Jeg bruger ofte Suite til at sende sms'er fra
> computeren over telefonen, kan jeg mon også få den mulighed med

Bare hent MyPhoneExplorer:

http://kortlink.dk/34kq

- dén er stærkt vanedannende

> Hvad mener i om telefonen? Er speciel interesseret i erfaringer
> omkring PC / W800i og software.

Kører i olie hér!
Hans

Fra : Henrik \(Silkeborg\)

Dato : 20-10-06 15:01

> Bare hent MyPhoneExplorer:
>
> http://kortlink.dk/34kq
>
> - dén er stærkt vanedannende

> Kører i olie hér!
> --
> Med venlig hilsen
> Hans

Hehe, lige mine ord, dén gør det sgu så godt at jeg nok aldrig kommer retur
til Nokia

P.S. Og så er den GRATIS!!!!

God weekend...

Henrik

Fra : Kim J.

Dato : 21-10-06 08:16

Hejsa Henrik,

> Hehe, lige mine ord, dén gør det sgu så godt at jeg nok aldrig kommer
> retur til Nokia
>
> P.S. Og så er den GRATIS!!!!
Godt argument Selv om Nokias også er det, hmmm... hvis man ser bort fra
et kabel til 600 kr. Troede et kabel højst kunne kosye en hund, så i sin
tid bestilte jeg bare et hjem gennem TeleDk: 600 kr.
wrælllll............!!!!!!!!!

> God weekend...
>
> Henrik
I lige måde og hygge hejsa

Fra : Henrik \(Silkeborg\)

Dato : 21-10-06 13:08

"Kim J." <BL320SLET@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sin
> tid bestilte jeg bare et hjem gennem TeleDk: 600 kr.

Hej igen!

Det er IKKE nødvendigt med kabel, det kører lige så godt eller bedre? med
Bluetooth....

Kabler køber man IKKE hos TDC, alle andre steder er billigere....

Henrik

Fra : Kim J.

Dato : 21-10-06 08:17

Hejsa Hans,

> Bare hent MyPhoneExplorer:
>
> http://kortlink.dk/34kq
>
> - dén er stærkt vanedannende

> Kører i olie hér!
> --
> Med venlig hilsen
> Hans
Tak skal du have. Det ser jeg frem til! Jeg er ikke tilfreds med Nokias
software, det kører for tungt, og der sker for ofte fejl, så jeg er spændt
på det du der anbefaler

Hygge hejsa

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 21-10-06 22:28

Kim J. skrev:

> Tak skal du have. Det ser jeg frem til! Jeg er ikke tilfreds med
> Nokias software, det kører for tungt, og der sker for ofte fejl, så
> jeg er spændt på det du der anbefaler

Vi har været fuldt ud tilfredse med de sidste 4 SE'er hér
Hans

Fra : Kim J.

Dato : 21-10-06 21:47

Hejsa Hans,

> Bare hent MyPhoneExplorer:
>
> http://kortlink.dk/34kq
>
> - dén er stærkt vanedannende

> Kører i olie hér!
> --
> Med venlig hilsen
> Hans
Så har jeg fået downloaded MyPhoneExplorer. Flot stykke software, hvis det
da virker? Jeg kan ikke prøve det af før telefonen kommer, suk! Det var nu
ikke uden problemer at installere softwaren. Den blev ved med at låse ved
opstartsskærmen. Lidt detektivarbejde viste, at HPInst???? et eller andet
blev startet op. Mystisk, for det er et stykke software til HP Printeren, og
det burde ikke starte. Efter en afinstallation af dette HP (JUKS!!!!)
software kunne programmet starte. Jeg er sikker på, at det ikke er
MyPhoneExplorer der er skyld i fejlen, men en meget dårlig programmering af
et stykke software til printeren, sikkert PhotoCD.

Glæder mig til at afprøve softwaren med telefonen. Det er meget pænere
opbygget, og ser mere logisk ud end Nokias PC Suite.

Hygge hejsa her fra
Kim J.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 21-10-06 22:34

Kim J. skrev:

> Glæder mig til at afprøve softwaren med telefonen.

Du kan roligt glæde dig - har haft det et stykke tid men først for nylig
udnyttet alle detaljer i det.

Har i øvrigt installeret det på en 3-4 pc'er efterhånden uden problemer.

Det eneste jeg har haft var at fonen ikke kunne connecte, men en genstart
hjalp.

En gang havde jeg byttet så meget om på usb-kablerne at det nemmeste var at
af- og geninstallere.

Har i øvrigt MPE liggende på fonen osse - så kan man osse installere offline

Hans

Fra : Peter SD.

Dato : 22-10-06 10:38

Hej.

Men hvorfor i alverden dog bruge kortlink til en eller anden alternativ
side, når nu programmets forfatter, har en udemærket side lige her:
http://www.fjsoft.at/en/

--
Peter

Fra : Nicolai

Dato : 20-10-06 20:09

> Hvad mener i om telefonen?

De andre ting har du fået svar på, så jeg kan tilføje som tidligere Nokia
bruger, at efter de første 2-3 dage med at vænne sig til tlf, så er det godt
nok det bedste jeg nogensinde har gjort. Software og almindelige funktioner
er generelt 10 gange mere gennemtænkt end Nokia's. Det eneste min SE
mangler, som Nokia har, er tidsstyrede profiler.

> Hygge hejsa
> Kim J.

Nicolai

Fra : Kim J.

Dato : 21-10-06 08:20

Hejsa Nicolai,

"Nicolai" <news2004@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> funktioner er generelt 10 gange mere gennemtænkt end Nokia's. Det eneste
> min SE mangler, som Nokia har, er tidsstyrede profiler.

Tidsstyrede profiler kommer jeg sikkert til at savne, dem bruger jeg hver
dag, men mon ikke jeg kan lære at leve uden dem? Hmmm... første problem
bliver sikkert at finde ud af at få den på 100% lydløs, det skal nok gå
galt, gnæk gnæk...

Hygge hejsa
Kim J.

Fra : Henrik \(Silkeborg\)

Dato : 21-10-06 13:10

> [...]
> dag, men mon ikke jeg kan lære at leve uden dem? Hmmm... første problem
> bliver sikkert at finde ud af at få den på 100% lydløs, det skal nok gå

Det med at de er tidsstyrede forstår jeg ikke, har en Nokia 9300i som skulle
ha tidsstyrede profiler,
men det eneste jeg kan finde i menuerne er at man kan sætte den til hvor
længe den nuværende
skal holde....??? Håber der er noget jeg har overset...

Henrik

Fra : Kim J.

Dato : 21-10-06 21:13

Hejsa Henrik,

[SNIP]

> [...]
> længe den nuværende
> skal holde....??? Håber der er noget jeg har overset...

Jeg kender ikke 9300i, men på de Nokia'er jeg har set, kan man under
profiler vælge: tidsindstillet. Ret praktisk, hvis man sidder i møde eller
lign.

> Henrik
Hygge hejsa her fra
Kim

Fra : Henrik \(Silkeborg\)

Dato : 22-10-06 03:50

> [...]
>
> Jeg kender ikke 9300i, men på de Nokia'er jeg har set, kan man under
> profiler vælge: tidsindstillet. Ret praktisk, hvis man sidder i møde eller

Fra klokken dit til klokke dat????

Henrik

Fra : Kim J.

Dato : 28-10-06 12:43

Hejsa,

Så har jeg fået W800i'en, umiddelbart en ret god telefon, men det tager vist
tid at vænne sig til Sony Ericsson når man kommer fra Nokia. Som nogle har
nævnt, så er Sonys software mere logisk opbygget en Nokias, det er jeg
tilbøjelig til at give dem ret i. Jeg har i hvert fald ikek brugt manualen
endnu

Ordbogen når man skriver sms'er er vist også noget der tager tid at vænne
sig til, men mon ikke det kommer?

Største kritikpunkt er det headsæt der følger med, mine ører er bare ikke
bygget til det. Der følger 3 forskellige størrelser propper med, men jeg
synes uanset hvilke jeg bruger, så er det svært at få dem til at blive i
øret.

Softwaren MyPhoneExplorer er kanon (det er ikke Sony der har udviklet det).
Men den software der følger med telefonen har jeg ikke det store til overs
for. Kiggede lige på det, men det lavede ged i MyPhoneExplorer, så det blev
slettet igen. Den eneste software jeg bruger fra Sony er Disc2Phone, som
vist ikke kan undværres?

Hvad med jer andre der benytter W800i eller lign.?

Øhhh.... hvad er forskellen på "K" og "W" telefonerne? Er det, at "K" er
beregnet til 3-nettet og "W" til det normale net?

Hygge hejsa og god weekend her fra
Kim

Fra : Andseman \(6400\)

Dato : 28-10-06 12:55

Ved ikke lige hvad 'K' skal def. men 'W' plejer at være Walkman telefoner.

Og det har ikke noget med '3' Nettet at gøre.

Fra : Kim J.

Dato : 28-10-06 22:29

Hejsa Andseman,

"Andseman (6400)" <anders(punktum)forst@stofanet(punktum)dk> skrev i en
meddelelse news:45434529$0$4174$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Ved ikke lige hvad 'K' skal def. men 'W' plejer at være Walkman telefoner.

Lyder som en ret logisk forklaring, den havde jeg slet ikke tænkt over

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 28-10-06 23:02

Kim J. skrev:

> Ordbogen når man skriver sms'er er vist også noget der tager tid at
> vænne sig til, men mon ikke det kommer?

Kender ik meget til Nokia, så har ik det store sammenligningsgrundlag.

> [...]
> ikke bygget til det. Der følger 3 forskellige størrelser propper med,
> men jeg synes uanset hvilke jeg bruger, så er det svært at få dem til

Jeg bruger kun headset på arbejde hvor jeg alligevel bruger høreværn - jeg
har smidt de originale ørepropper væk og bruger nogle gamle fra en discman -
dét virker perfekt og gir en go lyd når man hører musik - især mp3.

De originale propper gjorde hammer-hammer-ondt i øregangen når man rendte
rundt med dem i timevis som jeg gjorde.

Prøvede i øvrigt faktisk et par tudsegamle hovedtelefoner sammen med fonen
på arbejde - den ku sagtens trække dem og brugte ikke voldsomt med strøm -
men mine høreværn er alligevel bedre i dén situation.

Derudover har jeg et Nokia HS-11W bt-headset - kører udmærket.

> [...]
> MyPhoneExplorer, så det blev slettet igen. Den eneste software jeg
> bruger fra Sony er Disc2Phone, som vist ikke kan undværres?

Dén bruger jeg altid når jeg lægger musik ind - jeg synes den virker fint.

> Hvad med jer andre der benytter W800i eller lign.?

Ja, hvad med os?
Hans