Oplader
Fra : Dick Turpin

Dato : 19-10-06 17:18

Hej.

Mig og min kæreste har en Nokia 6111 og en Nokia 5500. men der er 2
forskellige oplader med. forskellen består i at den ene lader med 5V 890 mA
og den anden med 5V 350 mA har det noget at sige eller kan vi godt bruge
den samme.
Håber i forstår mit noget kringlet spørgsmål.

mvh.

Mads Neerup

Fra : Henrik Münster

Dato : 19-10-06 22:50

On 2006-10-19 18:18:06 +0200, "Dick Turpin" <mads@nerup-jens.dk> said:

> [...]
> godt bruge den samme.
> Håber i forstår mit noget kringlet spørgsmål.

Jeg kan ikke forestille mig andet end, at I kan bruge den samme.
Spændingen (V) er det, der bliver presset ned over hovedet på
telefonen, og den er jo den samme. Hvis man bruger en oplader med for
høj spænding, kan man derimod risikere at brænde noget i telefonen af.
Strømstyrken (mA) tager telefonen selv. Den bliver ikke som sådan
presset igennem telefonen. Det kan dog tænkes, at den lille oplader
ikke kan levere strøm nok til den store telefon. Den store oplader
skulle derimod kunne bruges på dem begge, hvis ellers stikket er det
samme.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster