Opgradere fra RedHat 6.2 til 7.1..?
Fra : "René Nielsen"

Dato : 25-06-01 21:15

Hej..
Mit ? er meget simpelt... kan jeg tage en RH 7.1 CD og sætte i drevet,
vælge den menu, som hedder at opgradere sit system, og dette uden at det
sletter mine brugerfiler...
og evt. Gnome, hvor jeg har version 1.4.. (mit rpm er opgraderet til
4.0.2) men jeg skal have installeret Xfree 4.0.3 og kernel 2.4.. og
dette kan åbenbart kun lade sig gøre ved at opgradere til 7.1.. Så kan
jeg gøre denne manøvre uden der sker det store ved mit system...?

René

--
Web? : [http://www.renenielsen.com/]

Fra : Claus L. Rasmussen

Dato : 26-06-01 11:08

Nielsen" wrote:

> Mit ? er meget simpelt... kan jeg tage en RH 7.1 CD og sætte i drevet,
> vælge den menu, som hedder at opgradere sit system, og dette uden at det
> sletter mine brugerfiler...

Hvis du spørger RedHat, så er svaret ja. Det er netop det, der skulle være
så smart med deres installationsprogram + RPM formatet.

Jeg har nu aldrig prøvet. Jeg plejer i stedet at nuke hele skidtet og så
ellers passe på ikke at formattere /home partionen, når jeg installerer
helt forfra.

-Claus

Fra : Poul-Erik Andreasen

Dato : 05-07-01 21:08

"Claus L. Rasmussen" wrote:

> Hvis du spørger RedHat, så er svaret ja. Det er netop det, der skulle være
> så smart med deres installationsprogram + RPM formatet.

Jeg talte med Malcolm Herbert fra redhat, de han var på NTI, netop
omkring dette. Selv om Det i pricippet skulle være muligt så lød han
ikke som om at det var noget han ville gøre på sin egen maskine.

Poul-Erik