Second update: Reklamationssag Elgiganten
Fra : Karina Hansen

Dato : 16-10-06 21:27

Hej igen...

(læs forhistorien længere tilbage)...

Sælgeren lovede at ringe til mig når de havde min nye telefon på
lager... han ringede ikke i dag som lovet, så vi tog selv ind i
butikken. Jeg spurgte om de havde fået den på lager og jo, det havde de
sørme!! Han skulle lige finde den til mig... tror der gik 15min, så kom
han tilbage og sagde at de havde smidt den væk.. de kunne simpelthen
ikke huske hvor de havde lagt den og kunne nu ikke finde den! Han tilbød
at sende den til mig når de havde fundet den.. så blev jeg godt sur og
sagde direkte at de var den dårligste service jeg nogensinde havde
oplevet.. min kæreste supplerede så med at det her ikke var gratis og at
det mindst måtte koste et headset som kompensation.. det kunne han ikke
give, men han kunne tilbyde at sende den _gratis_ til mig! WAUW, hvilken
service... ehh.. det er vi selvfølgelig rimelig trætte af og insisterer
på at han finder på noget.. han forsvinder så igen for at snakke med en
overordnet..

Han kommer så tilbage og siger at de desværre ikke kan give noget
ekstra, men at de kan give mig en W810i istedet for.. det siger jeg
selvfølgelig ja til, hvorefter han fluks kommer med den.. jeg ser at der
er en Telia-strip på kassen og spørger om den er simlåst til Telia. Det
er den så og jeg forlanger en uden, da min gamle telefon var 1 år gammel
og derfor uden simlås og at jeg for i øvrigt slet ikke har Telia mere.
Han indvilger så i at få den låst op ved Telia.

Han forsvinder igen og kommer efter lang tid tilbage og siger at Telia
ikke vil låse den op med mindre der er et nummer tilknyttet telefonen...
Så jeg kan ikke få min W810i alligevel!!!! For fanden da...

Han forsvinder igen for at finde en løsning.. Han kommer så tilbage med
en K750i der er oplåst fra TDC. Den kunne de åbenbart godt låse op...
Jeg tager telefonen og går! End of case

Efter 7 1/2 uge og over 1 time i butikken i dag har jeg endelig fået min
telefon. Men stadig skuffet over at blive lovet en W810i, for derefter
at få at vide at jeg ikke kan få den alligevel.. Hold kæft en bunke
klaphatte og en ufattelig dårlig service - jeg sætter ikke mine ben i
Elgiganten igen ! Punktum. . . . .

Mvh Karina Hansen

Fra : Carsten Riis

Dato : 16-10-06 21:39

Karina Hansen skrev den 16-10-2006 22:27:

> [...]
> at få at vide at jeg ikke kan få den alligevel.. Hold kæft en bunke
> klaphatte og en ufattelig dårlig service - jeg sætter ikke mine ben i

www.kinagrill.dk

sådan går det når man vil have noget billigt. Et eller andet sted skal
man jo spare fx på servicen.

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Karina Hansen

Dato : 16-10-06 21:58

> www.kinagrill.dk
>

> sådan går det når man vil have noget billigt. Et eller andet sted skal
> man jo spare fx på servicen.

Kan godt være du synes jeg skulle tage en tudekiks - men det var sq
helt ærligt ikke det jeg forventede.. så havde jeg betalt for en bedre
service..

/Karina

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 16-10-06 22:06

Karina Hansen skrev:

> Kan godt være du synes jeg skulle tage en tudekiks

Tag dig ikke af dét!

> - men det var
> sq helt ærligt ikke det jeg forventede.. så havde jeg betalt for en
> bedre service..

Er der ikke noget at sige til!

Har selv en W800; der er ikke den store forskel - og rent softwaremæssigt
(og udseendesmæssigt) kan du godt opgradere til W800, hvis du orker nu oven
på dén tur du lige har været igennem

Held og lykke med din nye fon!
Hans

Fra : Lars Raaby

Dato : 17-10-06 20:30

Hans Paulin (6310) skrev:

> Har selv en W800; der er ikke den store forskel - og rent softwaremæssigt
> (og udseendesmæssigt) kan du godt opgradere til W800, hvis du orker nu oven
> på dén tur du lige har været igennem

Det var en W810i som hun blev tilbudt
--
MVH Lars

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 17-10-06 21:26

Lars Raaby skrev:

> Det var en W810i som hun blev tilbudt

Ups!
Hans

Fra : Peter SD.

Dato : 18-10-06 13:25

Hej.

Ja precis......

1. Det var nemlig ikke en W800i, men en W810i hun blev tilbudt.....
- og der er altså en del forskel mellem K750i/W800i og W810i, bl.a. EDGE i
W810i, og en anden hardware.......

2. Vælger hun stadig at opgradere sin K750i til en W800i (som faktisk er
utroligt nemt) så mister hun garantien, som jo faktisk var den hun havde
brug for i første omgang med den første telefon......
Hun får derudover ikke 512Mb-ram ud af at opgradere selv, og hun får ikke de
hovedtelefoner som hun ville have fået med en W810i.....

Så alt i alt, nok ikke det bedste forslag vi har set i NG til dato....
- men tænker vi på at det var H.P. der kom med det fine forslag, så forklare
det jo sig selv........ *LOL*

--
Peter D.

-- Curiosity killed the Cat, but I still want to know how it died ! --

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 18-10-06 13:52

Peter SD. skrev:

> Hej.
>
> Ja precis......

Nu har du jo plonket mig, så det er lidt svært at vide om du kan læse détte,
men here goes:

> 1. Det var nemlig ikke en W800i, men en W810i hun blev tilbudt.....

Dét *er* gået op for mig - jeg behøver normalt kun at ha tingene at vide én
gang...

> - og der er altså en del forskel mellem K750i/W800i og W810i, bl.a.
> EDGE i W810i, og en anden hardware.......

Ja, og?

> [...]
> havde brug for i første omgang med den første telefon......
> Hun får derudover ikke 512Mb-ram ud af at opgradere selv

Tænk, dét troede jeg da!?

>, og hun får
> ikke de hovedtelefoner som hun ville have fået med en W810i.....

Heller ikke?

> Så alt i alt, nok ikke det bedste forslag vi har set i NG til
> dato....

Nu skrev jeg fordi jeg syntes det var noget *beeb* at én tilbød tudekiks i
dén situation - men nok om dét!

> - men tænker vi på at det var H.P. der kom med det fine
> forslag, så forklare det jo sig selv........ *LOL*

Jeg kan høre du stadig er sur over jeg og andre har påpeget at du spammer
vittighedsgruppen selvom vi pænt har bedt dig lade være.

Men osse nok om dét herfra.
Hans

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 18-10-06 17:18

In article <4536236e$0$84031$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
"Hans Paulin \(6310\)" <me@privacy.net> wrote:

> Nu skrev jeg fordi jeg syntes det var noget *beeb* at én tilbød tudekiks i
> dén situation - men nok om dét!

Jeg synes nu heller ikke den tudekiks var på sin plads, men det hænger
nok også lidt sammen med at jeg var ham der var med derude og stå og glo
i 1 time på noget så basalt.

Jeg har sjældent oplevet noget så uprofessionelt som den eftermiddag
derude - det værste er, at det ikke engang er den lille ekspedients
skyld alene.. men hele koncernen. De er simpelthen for store med for
strikse kommandoveje.

Mvh. en som savner de små specialbutikker og som GERNE betaler den smule
ekstra som god service koster.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 18-10-06 17:28

Martin Johansen [6000] skrev:

> jeg var ham der var med derude

Ku jeg godt regne ud

> Mvh. en som savner de små specialbutikker

Kan man blive stærkt afhængig af!

> og som GERNE betaler den
> smule ekstra som god service koster.

Been there!
Hans

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 18-10-06 17:38

In article <453655fb$0$84021$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
"Hans Paulin \(6310\)" <me@privacy.net> wrote:

> Ku jeg godt regne ud

Er det så tydeligt?

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 18-10-06 17:55

Martin Johansen [6000] skrev:

> Er det så tydeligt?

Dét kan en blind mand se med sin stok!

Hint: ny bil m.m.
Hans

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 18-10-06 19:13

In article <45365c7e$0$84015$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
"Hans Paulin \(6310\)" <me@privacy.net> wrote:

> Dét kan en blind mand se med sin stok!

Det var lige godt... s... ja :)

> Hint: ny bil m.m.

Åhh... man kan da heller ikke gemme sig nogensteder længere

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 18-10-06 19:14

Fra : Peter SD.

Dato : 17-10-06 10:39

Hej.

Absolut ikke enig.....!

El-giganten ligger altså ikke SÅ lang under alle andre mht. prisen på de
vare de sælger.....
Derudover forklare de selv, at de pga. at de er nordens største kan købe
vare til en langt lavere pris, hvilket i forbrugerens hoved absolut også vil
kunne forklare deres LIDT lavere pris....
Kunden får da intet oplyst om at den "lave" pris samtidig går ud over
servicen.....
- hvis de samtidig har en langt dårligere service, så burgte de som "nordens
største" måske bekende det, men det gør de jo sjovt nok ikke.... *LOL*

Iøvrigt har de ikke lavere pris set i forhold til hvad man kan opdrive andre
steder, hvis man ellers gidder......
- og andre steder har jeg indtil nu aldrig oplevet en så dårlig service.....

Det er sku rystende.......
- jeg vil sige tak til Karina, for at du har fortalt os din historie......
Jeg vil støtte dig i ikke at handle der mere, men det gjorde vi nu ikke
alligevel....
(Jeg er stået totalt af over for elefantens "når nu proppen er af"- salgs
politik, som de iøvrigt for et par år siden har fået påtalt at stoppe af
forbrugerombudsmanden......)

Iøvrigt, hvis du er ung ??, så syntes jeg du skulle skrive din historie til
dr.dk/skillingen, så tror jeg på at du stadig kan nå at få din W810i, som de
rent faktisk har lovet dig.......
- aftalebrud ?!?

For sjovt nok ser man gang på gang at "vupti" og alt kan lade sig gøre, når
diverse forbrugerprogrammer tropper op med et kamera-hold......
- bare ærgerligt at det er det eneste sådanne firmaer har respekt for......

--
Peter

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 17-10-06 11:21

Peter SD. skrev:

> For sjovt nok ser man gang på gang at "vupti" og alt kan lade sig gøre, når
> diverse forbrugerprogrammer tropper op med et kamera-hold......
> - bare ærgerligt at det er det eneste sådanne firmaer har respekt for......

Hvad koster et videokamera der ser stort ud?

--
Bertel

Fra : Peter SD.

Dato : 17-10-06 11:39

Hej.

> Hvad koster et videokamera der ser stort ud?

- og magnetiske DR1 skilte til at sætte på din varevogn.......

--
Peter D.

Fra : Karina Hansen

Dato : 17-10-06 15:40

> [...]
> Jeg vil støtte dig i ikke at handle der mere, men det gjorde vi nu ikke

Jamen det var da så lidt - de har vel selv opkøbt www.lorteelgiganten.dk
? :D

> [...]
> dr.dk/skillingen, så tror jeg på at du stadig kan nå at få din W810i, som de

Tjoe - jeg har nu bare ikke meget lyst til at komme i TV.. men må sku
indrømme at jeg blev endnu mere skuffet end jeg var i forvejen, da han
havde givet mig den i hånden.. den røg godt nok væk lige så hurtigt som
jeg havde fået den... guitar..

> For sjovt nok ser man gang på gang at "vupti" og alt kan lade sig gøre, når
> diverse forbrugerprogrammer tropper op med et kamera-hold......
> - bare ærgerligt at det er det eneste sådanne firmaer har respekt for......

Yeah - jeg kan se at INKASSO på dr har været efter elgiganten en gang
allerede..

Mvh
Karina

Fra : KsNa

Dato : 17-10-06 14:52

"Karina Hansen" <khansen84@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> få at vide at jeg ikke kan få den alligevel.. Hold kæft en bunke klaphatte
> og en ufattelig dårlig service - jeg sætter ikke mine ben i Elgiganten

Husk nu at du har fået en ny 2års reklamationsret, fra den dag du fik den
nye telefon udleveret, du har forhåbentlig fået dokumentation på
ombytningen.

Mvh
Kim

Fra : Karina Hansen

Dato : 17-10-06 15:37

> Husk nu at du har fået en ny 2års reklamationsret, fra den dag du fik den
> nye telefon udleveret, du har forhåbentlig fået dokumentation på
> [...]

jeps - det ved jeg :) jeg har fået en ny kvittering på den.

Tak for det alligevel!

Mvh
Karina

Fra : Steen Holm Pedersen

Dato : 18-10-06 06:43

> [...]
> få at vide at jeg ikke kan få den alligevel.. Hold kæft en bunke klaphatte
> og en ufattelig dårlig service - jeg sætter ikke mine ben i Elgiganten

Den klub er jeg allerede medlem af...

Da jeg købte konens nokia 6170 påstod han først at han ikke kunne sælge
telefoner da deres net var nede. Et hurtigt klik med musen afslørede at det
var tdc's købs side der var nede og ikke Telias som jeg skulle købe den med.

Så lykkedes det ham i sin genialitet at udlevere et firma mobil nr. som
ovenikøbet var udlovet til Danmarks radio. Hvordan helvede det lykkedes har
jeg ikke fattet endnu.

Nå, derefter overtog Telia så og det tog dem 13 dage at redde den misære ud.
Deres nummerafdeling fungerer bare ikke, supporterne kan kun maile dem og
der sker INTET. Der smuttede telia så som mulighed for et teleselskab.

Som en sidebemærkning har 3 ikke kunne udlevere låsekoder i 3 uger.

Jeg er FÆRDIG med låste mobiltelefoner - så må det koste lidt ekstra det her
bøvl gider jeg bare ikke mere.

--
/Steen

Fjern alt til og med sidste underscore i domæne for email

Fra : Henrik \(Silkeborg\)

Dato : 18-10-06 20:13

Hvilken ElGiganten var det???

Henrik

Fra : Karina Hansen

Dato : 18-10-06 20:45

Henrik (Silkeborg) skrev:
> Hvilken ElGiganten var det???
>
> Henrik

Elgiganten i Kolding

/Karina

Fra : Henrik \(Silkeborg\)

Dato : 18-10-06 21:12

> Elgiganten i Kolding
>
> /Karina

Ok, er erfaringerne de samme med Elgiganten over resten af landet de samme?

Henrik

Fra : Jan A.

Dato : 18-10-06 21:40

Henrik (Silkeborg) skrev:

> Ok, er erfaringerne de samme med Elgiganten over resten af landet de samme?

Kan jeg ikke helt påstå.
En af mine drenge købte en SE W810 hos El-Giganten ved Ikea i Tåstrup.
Allerede efter en måned var der problemer med hans oplader. Vi tog så i
El-Giganten i City2 (Tåstrup), hvor opladeren uden problemer, og med et
smil, blev byttet lige på stedet, da man havde konstateret at der var
noget galt med opladeren.

God og venlig service.

Jan

Fra : Karina Hansen

Dato : 19-10-06 09:16

Jan A. skrev:

> [...]
> El-Giganten i City2 (Tåstrup), hvor opladeren uden problemer, og med et
> smil, blev byttet lige på stedet, da man havde konstateret at der var

Det var nok noget andet hvis hans W810 var i stykker... men altså,
generelt har de intet på lager. Heller ikke de ting i deres tilbudsavis,
som de ved folk kommer og køber. Det har jeg hørt fra rigtig mange og
har selv oplevet det. Så jeg synes bare det er et træls sted at handle..

/Karina

Fra : Peter SD.

Dato : 19-10-06 13:11

Hej.

> generelt har de intet på lager. Heller ikke de ting i deres tilbudsavis,
> som de ved folk kommer og køber.

100% enig......
- og det er ikke samme "Elefanten" vi her taler om her, men den jeg udtaler
mig om er den der ligger i Holbæk (4300)

--
Peter D.

Fra : kjhfkjh

Dato : 19-10-06 17:39

Silkeborg\ <henrik_newsNOSPAMHERE@yahoo.dk> wrote:

>Ok, er erfaringerne de samme med Elgiganten over resten af landet de samme?

Elgiganten i Herlev, dyr men desværre lettere defekt Samsung, god
og venlig betjening ved køb og betaling, men ingen service efter
købet, selv når varen viser sig at være defekt ab fabrik.

Først efter 1 måned + 10 dage efter indlevering til rep bliver der tilbudt
en anden tlf, med forventet leveringstid 1 uge, eller pengene tilbage.

Gæt selv hvad der blev valgt og hvor der ikke blev købt ny Motorola tlf.