Ekstra håndsæt til Philips Dect
Fra : Ncc

Dato : 11-11-06 22:42

Hej i Stuen

Jeg sidder her og er brændt lidt varm på en Philips Dect Single 225.
Jeg kan læse mig frem til at der kan tilmeldes 4 håndsæt til samme base, og
da jeg gerne vil have en base med indbygget tlf. svarer er det jo en fin
løsning.
Jeg har dog ikke kunnet finde et ekstra håndsæt til denne model, kun "stand
alone" telefoner, som jo så dermed skal sættes i tlf. stik i væggen, hvilket
jeg netop vil undgå.
Jeg vil foretrække en Philips i samme design, selv om jeg er obs på at den
er GAP kompatibel.

Jeg har prøvet at google men uden held, og også ledt på Philips.dk.Er der
nogen herinde der kan hjælpe mig med et typenummer på det ekstra håndsæt, og
hvor det eventuelt sælger.

På forhånd tak
Niels Chr.

Fra : Testresultater af tr~

Dato : 12-11-06 15:48

On Sat, 11 Nov 2006 22:41:43 +0100, "Ncc"
<fam.christensen_slettes@os.dk> wrote:

>Jeg sidder her og er brændt lidt varm på en Philips Dect Single 225.
>Jeg kan læse mig frem til at der kan tilmeldes 4 håndsæt til samme base, og
>da jeg gerne vil have en base med indbygget tlf. svarer er det jo en fin

Kære Niels Chr.

Den du er brændt lidt varm på, skulle hedde: DECT2251S/21
(1 base + 1 håndrør).

>Jeg har dog ikke kunnet finde et ekstra håndsæt til denne model

Ekstra håndsæt skulle hedde: DECT2250S/00.
Du må nok hellere lige få forhandleren til at checke op, om det nu
også er incl. oplader.

Du skulle også kunne ordre et sæt med 1 base + 3 håndsæt:
Det skulle hedde: DECT2253S/03 .

I England findes faktisk et sæt med i alt 4 håndsæt.
Men jeg garanterer ikke for, at dette sæt virker i DK, som det skal
gøre. Derover hedder sættet: DECT2254S/05.

Hvis forhandleren ikke har de ønskede enheder hjemme, burde han/hun
kunne bestille dem hjem til dig fra dag til dag.

Har du evt. nogle spørgsmål til Philips Kundeservice, så kan du
kontakte dem på tlf.nr. 3525 8759 mandag til fredag 09:00 - 18:00

Med venlig hilsen

TESTRESULTATER AF TRÅDLØSE TELEFONER
Bent Andersen
www.cordless.ninja.dk

Fra : Ncc

Dato : 13-11-06 17:45

"Testresultater af trådløse telefoner" <3@0bxHj.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Har du evt. nogle spørgsmål til Philips Kundeservice, så kan du
> kontakte dem på tlf.nr. 3525 8759 mandag til fredag 09:00 - 18:00

Hej Bent.

Mange tak for dit svar (også på mailen ).

Jeg har talt med Philips i dag, og de kunne heller ikke hjælpe. Eneste
forslag var at købe en 225 + 221 og så bruge base stationen fra 225 som
fælles oplader til 2 håndsæt, eller at bruge 221 base stationen som oplader,
uden at montere tlf. stikket i væggen.
Virker dog en smule fjollet, men det var deres bedste bud.
Jeg har så luret på de øvrige duo løsninger m. indbygget tlf. svarer på
Philips hjemmeside, men ingen af disse finders der DK forhandlere på.

Så nu er jeg så småt begyndt at kigger rundt efter noget andet, selv om jeg
efter tidligere erfaringer har en præference for Philips DECT.
Panasonic har flere bud, men det bedste bud koster næsten 1.200,- for base
med ekstra håndsæt, og det er en del mere end Philips. Ikke at jeg ikke vil
betale for god kvalitet, men jeg synes faktisk bedre om 225 løsningen fra
Philips, både funktionsmæssigt men også designet.

Har du evt. et bud på en duo løsning som tilgodeser ovenstående, og som ikke
er sådan et putte-nutte lille størrelse son Siemens benytter - eller har
andre.

Mvh
Niels Chr.

Fra : Testresultater af tr~

Dato : 14-11-06 12:59

On Mon, 13 Nov 2006 17:44:53 +0100, "Ncc"
> [...]

>Jeg har så luret på de øvrige duo løsninger m. indbygget tlf. svarer på
>Philips hjemmeside, men ingen af disse finders der DK forhandlere på.

Jeg har tilsyneladende været lidt for hurtigt ude med, hvad der kunne
ordres, kan jeg forstå. Beklager dybt.

Jeg har i dag haft fat i både Philips' kundeservice, deres
distribution Dangaard Telecom samt Philips' salgschef, for at
undersøge sagen lidt nærmere.

For det første, så oplyser salgschefen at DECT 225 er udgået. Så
findes den enkelte steder, så er det rester, der er tilbage. Både han
og kundeservice oplyser, at man på intet tidspunkt har kunnet bestille
ekstra håndsæt til DECT 225. Men, så er det, jeg spøger mig selv og
Philips om, hvordan det så kan være, at de i deres system har oprettet
et produkt.nr. for et enkelt håndsæt, som hedder: DECT2251S/21? Det er
da noget underligt noget. Men Philips siger, at de aldrig har
produceret dette ekstra håndsæt, og at de faktisk ikke længere laver
ekstra håndsæt i det hele taget. Det har de da ellers gjort førhen.
Det synes jeg, er en uholdbar situation for de kunder, som gerne vil
udvide deres system, når de nu i manualerne oplyser, at systemet kan
udvides med x antal håndsæt.

For det andet, flere af de DECT-telefoner man kan se på deres
hjemmeside, kan slet ikke fås i Danmark.

Og for det tredje, så har jeg fundet ud af, at Philips' distributør
Dangaard Telecom, åbentbart kun kører med et meget skrabet Philips
DECT-program.

Desuden, så har jeg adskillige gange forsøgt at finde forhandlere via
deres hjemmeside. Men gang på gang får jeg intet svar.

Det ene med det andet gør jo, at det bliver en vanskelig situation for
den kunde som nu vil købe et Philips produkt., og som du nu selv har
været ude for. Det er bestemt ikke tilfredsstillende.

>Har du evt. et bud på en duo løsning som tilgodeser ovenstående, og som ikke
>er sådan et putte-nutte lille størrelse son Siemens benytter - eller har
>andre.

Nej, desværre har jeg nok ikke bud til dig lige på stående fod. Det er
meget længe siden, jeg har testet nogle DECT'er med tlf.svr. Skulle
man prøve en kompromis-løsning med andre GAP-kompatible håndsæt, så
ville det kræve en test deraf, inden jeg ville sige god for sådan en
løsning. Der kan nemlig godt være probl. med GAP-kompatibiliteten samt
forhøjet sidetone med sådan en kryds-på-tværs-løsning. Men man kan
være heldig. Du må prøve at eksperimentere lidt. Håber du finder en
løsning, som du bliver tilfreds med. I hvert fald, held og lykke med
det

Måske der er andre her i NG, som har nogle gode forslag.?

Fra : Ncc

Dato : 14-11-06 22:10

> On Mon, 13 Nov 2006 17:44:53 +0100, "Ncc"
> <fam.christensen_slettes@os.dk> wrote:

Snip en masse gode svar

Bent - jeg kan kun sige tak for din uforholdsmæssige store indsats i mit
relativt banale problem. Det er set fra min stol en imponerende indsats du
har lagt for dagen i dette spørgsmål !

Jeg er kommet til sammen konklusion som dig. At Philips har en del gode DECT
telefoner på deres hjemmeside, men at ingen af deres "find en forhandler"
funktioner virker, og at deres i øvrigt flinke kundeservice ej heller kan
løse denne udfordring.

Jeg vil derfor nok kigge mig rundt efter en anden løsning, hvilket egentlig
er synd, for jeg har tidligere været den lykkelige ejer af en Philips DECT
tfl, og også professionelt solgt deres PABX´er med stor glæde.

Jeg vil nok satse min energi på Panasonic, og kigger nu i retning af denne:
KX-TG8120NES sammen med denne: KX-TGA810EXS - Ekstra håndsæt.
Endnu engang tak for indsatsen

Mvh
Ncc

Fra : Testresultater af tr~

Dato : 25-11-06 12:12

On Tue, 14 Nov 2006 22:09:37 +0100, "Ncc"
> [...]

>relativt banale problem. Det er set fra min stol en imponerende indsats du

Kære Ncc.

Det var nu kun så lidt. Men tusind tak for det

Jeg var jo også meget interesseret i, hvad der foregik i dette
spørgsmål.

Som du selv har været inde på, så er det en skam at Philips' ikke
rigrig kan levere varerne, for de har faktisk været et skridt foran de
øvrige DECT-leverandører, når vi taler om lyd- og talekvaltiet.

Når de ikke kan levere varerne, så går kunderne jo bare andre steder
hen og finder andre alternativer, som du selv har gjort.

>Jeg vil nok satse min energi på Panasonic, og kigger nu i retning af denne:
>KX-TG8120NES sammen med denne: KX-TGA810EXS - Ekstra håndsæt.

Jeg er da meget spændt på, hvordan din nye DECT-telefon virker. Så du
må da godt lige lægge en anmeldelse her i NG, på hvordan den virker,
og hvad du synes om tale- og lydkvaliten og ikke mindst hvordan
rækkevidden er, når du har afprøvet den. Det vil jeg se meget frem til

På forhånd mange tak.

Held og lykke med din nye DECT-telefon.

Med venlig hilsen

TESTRESULTATER AF TRÅDLØSE TELEFONER
Bent Andersen
Lyd- og talekvalitet

Fra : Ncc

Dato : 16-02-07 22:01

> [...]
> og hvad du synes om tale- og lydkvaliten og ikke mindst hvordan
> rækkevidden er, når du har afprøvet den. Det vil jeg se meget frem til

Hej Bent & Co.

Nu har jeg været den lykkelige ejer af Panasonic KX-TG8120 telefonen med
ekstra håndsæt i et par måneder, og vil kort dele oplevelsen med jer.

Installation gik ganske nemt. Efter at have installeret den primære base med
telefonsvarer i, satte jeg det ekstra håndsæt i strømstik, og efter få
sekunder havde den kontakt til basen.
Menuer er ganske overskuelige og intuitive at benytte, så jeg har næsten
ikke haft behov for manualen. Display (i farver) er tydeligt og nemt at
læse. Telefonens fysiske størrelse gør den ganske behagelig at benytte, idet
den har en størrelse der passer til en voksen hånd, og ikke som de Siemens
håndsæt jeg har haft, hvor vi taler mobil telefon størrelse. Det er
selvfølgelig smag og behag, men jeg kan altså godt lide at der er noget at
holde fast i...

Lydkvalitet er super - meget ren og tydelig, ingen ekko eller "hård" lyd,
men meget høj audio kvalitet. At telefonen er født med polyfoniske
ringetoner, brugte vi her ved juletid ved at have Jinglebells liggende,
hvilket børnene syntes var ganske underholdende.

Overførsel af tlf. numre mellem håndsæt er nem, idet man taster alle i det
ene eller andet, og på et hvert givet tidspunkt kan synkronisere data mellem
de to håndsæt.
Telefonsvarer funktionen er med tid og dato, og er meget god. Både når der
afspilles beskeder, og når de aflyttes. Brugere der har ringet op, har
kommenteret at vores telefonsvarer kvalitet er blevet bedre, i forhold til
den digitale DORO vi havde før.

Rækkevidde er ikke testet til max, men jeg har inden for matriklens ca. 970
m2 ikke endnu fundet steder den ikke rækker i helt ren lyd kvalitet.

"Mekanisk" opleves den også som værende meget robust, og solidt skruet
sammen.

Vis nummer (som jeg ikke har abb på) tilbyder desuden mulighed for at gemme
viste numre direkte i telefonens hukommelse. En funktion jeg ikke kan
benytte, grundet fravalg af "vis nummer". Begge håndsæt viser antal
ubesvarede opkald med et lille ikon med et tal bagved, og man kan direkte
acesse disse, hvis man har vis nummer.

Eneste anke jeg har er reelt den relativt høje pris, hvor jeg umiddelbart
tror at jeg vil kunne have klaret mig med en Philips til billigere penge,
men hvor jeg som skrevet ikke kunne få tlf.svarer i basen, med ekstra
håndsæt.

Så altså - god telefon med gode features, men til en forholdsvis høj pris.

Håber info kan bruges af andre.

Mvh
Niels Chr.