Den såkaldte pave lefler for muslimer
Fra : I.R

Dato : 28-11-06 15:47

Katolikerne må sgu have en grim smag i munden, deres såkaldte pave er på
besøg i Tyrkiet og straks lefler han for Erdogan. Sidste år sagde han at
Tyrkiet ikke hører hjemme i Eu, og at islam ikke er fredelig, nu tør
tøsedrengen ikke stå ved sit ord og siger nu det modsatte - føj for satan,
gid han må rådne op den hykler.

--
Mvh. Ingolf.

Fra : gh0one

Dato : 28-11-06 16:15

I.R skrev:
> [...]
> Tyrkiet ikke hører hjemme i Eu, og at islam ikke er fredelig, nu tør
> tøsedrengen ikke stå ved sit ord og siger nu det modsatte - føj for satan,

Jeg kan ikke lide Paven. Han er alt bange for de muslimske verden for
at sige sin egen mening. Hvad sker der med ham? Altså hvorfor siger
han undskyldning, når han har ret?

Fra : Per Rønne

Dato : 28-11-06 17:07

I.R <Ingolf@Gyldenrisparken.dk> wrote:

> [...]
> Tyrkiet ikke hører hjemme i Eu, og at islam ikke er fredelig, nu tør
> tøsedrengen ikke stå ved sit ord og siger nu det modsatte - føj for satan,

Bortset fra at paven ikke er en 'såkaldt pave', så kan man på tekst-tv
se at der kun er tale om Erdogans udlægning af hvad paven har sagt.

<http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2006/11/28/083517.htm>

Og formuleringen på forsiden er endda lidt anderledes:

=
Vi håber for Tyrkiet, at det bliver medlem af EU. Sådan sagde pave
Benedikt den 16. ved ankomsten til Ankara ifølge den tyrkiske
regeringsleder.
=

<http://www.dr.dk/Nyheder/>

Altså ikke noget med at 'vi håber for /Europa/ at Tyrkiet bliver medlem
af EU'. En ganske anden ting ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Joakim

Dato : 28-11-06 18:12

> [...]
> =
>
> <http://www.dr.dk/Nyheder/>
>
> Altså ikke noget med at 'vi håber for /Europa/ at Tyrkiet bliver

Den var dyb.

Fra : Per Rønne

Dato : 29-11-06 07:16

Joakim <ncm_abfjern@hotmail.com> wrote:

> Den var dyb.

I Kristeligt Dagblad på samme måde:

<http://www.kristeligt-dagblad.dk/kirkeogtro/artikel:aid=312848>

=
- Erdogan citerede paven for, at "vi ikke tager stilling til politik,
men vi ønsker for Tyrkiet, at det slutter sig til EU".
=

Men der er næppe nogen tvivl om at det ville gavne det kristne mindretal
i Tyrkiet, der i dag af myndighederne diskrimineres og chikaneres, om
Tyrkiet blev medlem af EU, så landet blev tvunget til at tage
religionsfriheden højtideligt.

Det ville dog samtidig medvirke til at fremme islamiseringen af Europa,
gennem høj fertilitet og øget tyrkisk migration hertil.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 29-11-06 14:41

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> [...]
> i Tyrkiet, der i dag af myndighederne diskrimineres og chikaneres, om
> Tyrkiet blev medlem af EU, så landet blev tvunget til at tage

Taget i betragtning hvor ligeglad EUs ledelse har været med at håndhæve
stabilitetskravene til Euro'en overfor Tyskland og Frankrig, tror du så
virkelig at det vil hjælpe mindretallene i tyrkiet?

--
regards , Peter B. P. - http://titancity.com/blog
http://markedspartiet.dk, http://macplanet.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 29-11-06 15:10

Peter Bjørn Perlsø <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote:

> Taget i betragtning hvor ligeglad EUs ledelse har været med at håndhæve
> stabilitetskravene til Euro'en overfor Tyskland og Frankrig, tror du så
> virkelig at det vil hjælpe mindretallene i tyrkiet?

Med den behandling de i dag udsættes for - ja.

Alligevel er jeg imod tyrkisk medlemskab af EU, på helt samme måde som
jeg ville have været for et østromersk medlemskab. Men takket være bl.a.
Enrico Dandolo fik dette rige jo ikke lov til at overleve ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 29-11-06 14:41

> [...]

> Tyrkiet ikke hører hjemme i Eu, og at islam ikke er fredelig, nu tør
> tøsedrengen ikke stå ved sit ord og siger nu det modsatte - føj for satan,

Jep.

Nej tak til katolicisme!

Fra : Per Rønne

Dato : 29-11-06 15:10

Peter Bjørn Perlsø <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote:

> Jep.
>
> Nej tak til katolicisme!

Vi sagde 'nej tak til katolicisme' i 1536 ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk