WW2-Finlands-start søges tørret delvis af ~
Fra : Bo Warming

Dato : 26-11-06 22:30

WW2-Finlands-start søges tørret delvis af på Tyskland

DR2 (28.11) indledte program om danske frivillie i Finland 1939 med at
nævne, at USSR og Tyskland delte Polen mellem sig.

Det er sjældent, at sådan ærlighed kommer over journalisters læber -
de plejer at lyve, at Tyskland var ene skyldig

Men DR-løgnerne fortsatte nu at SAMME SKÆBNE OVERGIK FINLAND, altså
deling med tysk medvirken og det er jo lodret løgn.

Senere i programmet blandet Tyskland ind i sagen af en ung historiker
der siger at vor ulovlige afsendelse af soldater til Finland
overvejedes stoppet af hensyn til Rusland OG TYSKLAND

Selvfølgelig kunne russerne blive meget mops ved at vi førte krig mod
dem - men at tyskerne skulle have givet os diplomatiske problemer er
helt utænkelig så DR2-nazi-fobien er som så ofte skingrende sindsyg.

Selvfølgelig er der sympati om at støtte de heltemodige finner. Men
det er en fejl at DR2 helt udelader at nævne at finnernes store tab af
liv ingen fordele gav dem, for forudsigeligt måtte man give russerne
de territorier de ville have, så man kunne egentlig lige så godt have
bøjet sig straks, da der ikke var håb om hjælp fra noget land.

Bagklogskab, ja - men der skete intet uforudsigeligt, som kunne
undskylde, at finnerne ikke bøjede sig straks.

Fordømmelsen af Frikorps Danmark var hård, og nogle straffedes under
retsopgøret..

De Finlandsfrivillige var helt tilsvarende besjælet af
kommmunist-had - og der var overlap mellem de to grupper.

Men de sidstnævnte kaldtes helte - selv efter 67 år er der ingen
konsekvens hos historieforfalskende DR.

Fra : El Trabajador

Dato : 27-11-06 18:01

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i

> Bagklogskab, ja - men der skete intet uforudsigeligt, som kunne
> undskylde, at finnerne ikke bøjede sig straks.

Hvis finnerne havde bøjet sig straks, mon så ikke Finland var blevet en
Sovjet-republik på linje med Estland, Letland og Lithauen frem til 1991?

Finnernes brave modstandskamp, gjorde at de kun mistede mindre dele af
Finland til den sultne, imperialistiske, kommunist-bjørn.
--
El Trabajador

Fra : Bo Warming

Dato : 27-11-06 22:23

"El Trabajador" <notrabajo@gmail.com> wrote in message

> [...]
> af
> Finland til den sultne, imperialistiske, kommunist-bjørn.

Det er let at være bagklog, men jeg tror bjørnen tog hvad den kunne få
og kun forholdet til Sverige fra gammel tid hindrede at finnerne fik
balterland-skæbne

AT blive ydmyget gør ikke bjørne mindre sultne.

USA fodrede bjørnen med at give den hele ØstEuropa som slaver, helt
unødvendigt
og give den NordKorea

Efter STalingrad kunne USA have betinget yderligere våbenhjælp af
løfte om flertalsafstemnings sindelagsgrænser