Rygeroprør
Fra : Pjensen73

Dato : 20-11-06 23:13

Hvorfor gør rygerne ikke oprør?

Forstil dig, at man forbød privat bilismen eller gav folk det halve i
løn. Tror i så ikke at der ville blive et oprør, eller i hvert fald
demonstration.

Men rygerne finder sig i at blive hetzet dagligt af antirygerfacister.
Er tiden ikke inde til en demonstration? Alle rygere kan jo starte med
at stille sig foran Christiansborg og tænde en smøg, for at vise
politikkerne, at rygere ikke længe finder sig i den hetz der foregår.

Fra : Ukendt

Dato : 21-11-06 05:56

> [...]
> stille sig foran Christiansborg og tænde en smøg, for at vise
> politikkerne, at rygere ikke længe finder sig i den hetz der foregår.

Ryg alt I vil -- bare ikke foran mig.

Men, hvis I virkelig VIL slå jer selv ihjel, hvorfor springer i så ikke ud
foran et tog, en bus, eller hopper ned fra et tag? Det ville da gå meget
hurtigere og spare jer en masse tid...?

Fra : Bo Warming

Dato : 21-11-06 09:11

"Hans Christian Vang" <....> wrote in message

> [...]
> ikke ud foran et tog, en bus, eller hopper ned fra et tag? Det ville
> da gå meget hurtigere og spare jer en masse tid...?

Er det ikke en menneskeret at tage sit eget liv, hvis man vil og kan?

Er du helt ikker på at sandsynligheden for øjeblikkelig død er den
samme ved rygning og de selvmordsmetoder du nævner, eller forbigår du
nogle væsentlige nuancer?

Hvor ofte har du haft langvarigt ondt i øjnene af ikkenhensynsfulde
rygeres røg? Hvor længe?

Fra : kaundapower

Dato : 21-11-06 12:44

"Hans Christian Vang" <....> skrev i en meddelelse

> Men, hvis I virkelig VIL slå jer selv ihjel, hvorfor springer i så ikke ud
> foran et tog, en bus, eller hopper ned fra et tag? Det ville da gå meget
> hurtigere og spare jer en masse tid...?

Hvorfor skal togføren og buschaufføren blandes ind i det. Det er da mere
venligt over for andre at tage piller eller en OD hjemme i sin egen seng

Mvh Kenneth

Fra : N_B_DK

Dato : 21-11-06 13:05

In news:456286ec$0$149$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
Hans Christian Vang <....> typed:
> Men, hvis I virkelig VIL slå jer selv ihjel, hvorfor springer i så
> ikke ud foran et tog, en bus, eller hopper ned fra et tag? Det ville
> da gå meget hurtigere og spare jer en masse tid...?

Netop fordi folk viser hensyn (overfor den person / de personer der måtte
overvære det), men med din udtalelse er hensyn næppe noget du kender meget
til.

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Pjensen73

Dato : 21-11-06 15:17

Hans Christian Vang har bragt dette til os:

> [...]
> foran et tog, en bus, eller hopper ned fra et tag? Det ville da gå meget

Så skulle vi alle sammen gå ud og slå os selv ihjel.
Det er også farligt at bevæge sig i trafikken. Skal alle trafikkanter
også slå sig selv ihjel?

Fra : Hans Joergensen

Dato : 21-11-06 07:47

Pjensen73 wrote:
> Men rygerne finder sig i at blive hetzet dagligt af antirygerfacister.

Ved du at der er folk der overhoved ikke kan tåle røg? dem skal der
sgu også være plads til i offentlige transportmidler, på offentlige steder
og på deres arbejde.

> Er tiden ikke inde til en demonstration? Alle rygere kan jo starte med
> at stille sig foran Christiansborg og tænde en smøg, for at vise
> politikkerne, at rygere ikke længe finder sig i den hetz der foregår.

Du kan jo stavle en på benene, i er vel allerede 2 herinde fra, det
skal nok få masser af opmærksomhed :)

// Hans
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69

Fra : N_B_DK

Dato : 21-11-06 11:18

In news:slrnem5866.1vq.haj@HAL6000.bananas.dk,
Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> typed:

> Ved du at der er folk der overhoved ikke kan tåle røg? dem skal der
> sgu også være plads til i offentlige transportmidler, på offentlige
> steder og på deres arbejde.

Ja jeg arbejde sammen med en engang, han gik til læge flere gange om ugen
pga noget med lungerne, resten af tiden stod han og svejste (uden der var
ordenlig udsugning), det generede ham dog ikke, selvom det er almen viden at
der er mange skadelige stoffer i røgen deraf.

Tal om at være hykler..

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Pjensen73

Dato : 21-11-06 15:23

Hans Joergensen tastede følgende:

> Ved du at der er folk der overhoved ikke kan tåle røg? dem skal der
> sgu også være plads til i offentlige transportmidler, på offentlige steder
> og på deres arbejde.

Ved du at der er folk der er overfølsom over for, f.eks. deo. De får
udslet, bare ved at gå forbi folk, fordi de bruger deo. Skal det så
også være forbudt at bruge deo på offentlig steder?
I offentlige transportmidler, på mange offentlig steder og på
arbejdspladser er der indrettet rygerum. Hvorfor skal folk, der ikke
kan tåle røg være i et lille rygerum?

> Du kan jo stavle en på benene, i er vel allerede 2 herinde fra, det
> skal nok få masser af opmærksomhed :)

Jeg kender mange, også ikke rygere, der syntes at antirygerfacisterne
er gået forvidt.

Fra : Henri Gath

Dato : 21-11-06 15:44

"Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg kender mange, også ikke rygere, der syntes at antirygerfacisterne er
> gået forvidt.

Hm...rigtig godt ord....antirygefascisterne......tror nu bare det er en
samling tåber, der ikke forstår at deres egen kæphest står for tur næste
gang......det er ikke mennesker med en stor frihedstrang....så de er nok
SF'ere eller socialdemokrater

Fra : Jens G

Dato : 21-11-06 16:30

On Mon, 20 Nov 2006 23:12:40 +0100, Pjensen73
<pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> wrote:

>Er tiden ikke inde til en demonstration? Alle rygere kan jo starte med
>at stille sig foran Christiansborg og tænde en smøg, for at vise
>politikkerne, at rygere ikke længe finder sig i den hetz der foregår.

Så længe I bare står udenfor og ryger, er det jo helt OK. I skal
alligevel snart vænne jer til det

Og ja, - jeg glæder mig til at kunne gå på restaurant uden at blive
generet af røg fra nabobordene.

--
Jens G
Nu bruger jeg www.everlove.dk til IP telefoni.

Fra : Henri Gath

Dato : 21-11-06 16:43

"Jens G" <nospam061106@kabelmail.dk> skrev i en meddelelse

> Så længe I bare står udenfor og ryger, er det jo helt OK. I skal
> alligevel snart vænne jer til det
>
> Og ja, - jeg glæder mig til at kunne gå på restaurant uden at blive
> generet af røg fra nabobordene.

Og jeg glæder mig til at kunne færdes på gader og veje uden at blive generet
af røgen og støjen fra din lortebil

Fra : isteen

Dato : 21-11-06 16:48

Henri Gath <gath@mail.dk> wrote:

> Og jeg glæder mig til at kunne færdes på gader og veje uden at blive generet
> af røgen og støjen fra din lortebil

Jeg kunne godt tænke mig røgfri nyhedsgrupper

Fra : Frank Leegaard

Dato : 23-11-06 23:45

isteen wrote:

> Jeg kunne godt tænke mig røgfri nyhedsgrupper

Mener du ikke røvfri? altså Gathfri?

/FL

Fra : Egon Stich

Dato : 21-11-06 18:11

> [...]
> alligevel snart vænne jer til det
>
> Og ja, - jeg glæder mig til at kunne gå på restaurant uden at blive

Lad os nu se, hvor mange restaurenter, der bliver tilbage

MVH
Egon

Fra : Jens G

Dato : 21-11-06 19:49

On Tue, 21 Nov 2006 18:10:45 +0100, "Egon Stich"
<stich-foto@stich-foto.dk> wrote:

>Lad os nu se, hvor mange restaurenter, der bliver tilbage

Det bliver nok ikke anderledes end i andre lande hvor rygeforbudet
allerede er indført. Har du hørt om masselukninger af restauranter?

Fra : Henri Gath

Dato : 21-11-06 20:33

> Det bliver nok ikke anderledes end i andre lande hvor rygeforbudet
> allerede er indført. Har du hørt om masselukninger af restauranter?

Kan man ikke lukke dig også?

Fra : Egon Stich

Dato : 21-11-06 22:30

"Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i en meddelelse

> "Jens G" <nospam061106@kabelmail.dk> skrev i en meddelelse

> Kan man ikke lukke dig også?

Sagtens.
Men det har en fattigrøv som du slet ikke råd til

MVH
Egon

Fra : Egon Stich

Dato : 21-11-06 22:29

> [...]
> Jens G
> Nu bruger jeg www.everlove.dk til IP telefoni.
> Besøg voip-user.dk for debat om ip-telefoni og udstyr

Jeg tror ikke, man umiddelbart skal sammenligne med lande med en anden
"spise ude" kultur, samt helt andre priser.

MVH
Egon

Fra : Jesper

Dato : 22-11-06 02:20

> [...]

> Jeg tror ikke, man umiddelbart skal sammenligne med lande med en anden
> "spise ude" kultur, samt helt andre priser.

....men det er da sjovt at uanset hvilket land vi taler om med så
forskelligartede spise-ude kulturer, så har ingen af dem der har indført
obligatorisk rygeforbud på restauranter og værtshuse kunnet se
nogensomhelst nedgang i omsætningen på nævnte etablissementer!
--
Jeg ved, hvor meget De, præsident Kim Il Sung, med al Deres
hengivenhed har arbejdet for dette vidunderlige lands

Fra : Egon Stich

Dato : 22-11-06 14:57

> [...]
> obligatorisk rygeforbud på restauranter og værtshuse kunnet se
> nogensomhelst nedgang i omsætningen på nævnte etablissementer!

Dette hviler vel på statistikker?
Sådanne, som jeg ikke selv har været med til at manipulere, stoler jeg ikke

Man må jo huske, at alle sålkaldte "facts" kommer fra organisationer, der
har ansat mennesker til at komme med hysteriske fakta.
Nylig hørte man en hystade påstå:
"Røgen trænger op gennem gulvbrædderne---"

Forøvrigt synes jeg ikke, man har set noget om straframmer for at være
ligeglad, og gøre som man plejer?

MVH
Egon

Fra : Jesper

Dato : 22-11-06 19:22

> [...]

> "Røgen trænger op gennem gulvbrædderne---"
>
> Forøvrigt synes jeg ikke, man har set noget om straframmer for at være

Jamen røg er meget, meget gennemtrængende. Er der utætheder i gulvet, så
siver der røg igennem.

Mht. statisitikker, så er jeg sikker på at du vll sige: hwis ded æ
fakta, så benægter a fakta!

Fra : Egon Stich

Dato : 23-11-06 12:24

> Jamen røg er meget, meget gennemtrængende. Er der utætheder i gulvet, så
> siver der røg igennem.

Hysteri, ganske enkelt.

Egon

Fra : Jens G

Dato : 23-11-06 16:27

On Thu, 23 Nov 2006 12:24:26 +0100, "Egon Stich"

Du vil sikkert ikke kunne lugte noget.

Fra : Joakim

Dato : 22-11-06 15:42

"Jens G" <nospam061106@kabelmail.dk> skrev i en meddelelse

> Det bliver nok ikke anderledes end i andre lande hvor rygeforbudet
> allerede er indført. Har du hørt om masselukninger af restauranter?

Kan tabt omsætning ikke gøre det?

Næppe, "den gode historie" i journalistkredse at formidle i disse
politisk korrekte tider.

Men samvittigheden er ren og humøret højt.

Fra : Lars Ehlers

Dato : 21-11-06 20:28

On Tue, 21 Nov 2006 18:10:45 +0100, "Egon Stich"
<stich-foto@stich-foto.dk> wrote:

>Lad os nu se, hvor mange restaurenter, der bliver tilbage

Bliver ikke noget problem, folk vænner sig hurtigt til ikke at kunne
ryge og spise på samme tid. Jeg er selv ryger, men foretrækker absolut
at spise i en røgfri restaurant.

De steder, hvor det er forbudt at ryge på restauranter, er der vist
ingen restauranter, der er lukket af den grund.

--
Lars Ehlers, San Francisco

Fra : Ukendt

Dato : 21-11-06 22:07

> De steder, hvor det er forbudt at ryge på restauranter, er der vist
> ingen restauranter, der er lukket af den grund.

Næhh, hvis man ser bl.a. Irland, hvor der har været et forbud på barer og
lignende i et stykke tid, så viser det faktisk at besøgstallet er steget.

Samtidig har givet job til en lang række mennesker, da cigaretskoderne skal
fejes op hver morgen. Så det har lutter positive konsekvenser.

Så mangler vi bare, at bilisterne skal betale for at køre inde i byerne, så
vi kan blive fri for dieselosen, og tykke, der tager to sæder i bybussen
skal betale dobbelttakst. Glæder mig allerede

Mvh
Jan Rysz

Fra : N_B_DK

Dato : 21-11-06 22:13

In news:45636a84$0$15891$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
Rysz (8900) <janrysz[snabela)webspeed(dot)dk> typed:
> og tykke, der tager to
> sæder i bybussen skal betale dobbelttakst. Glæder mig allerede

Det kommer aldrig, det er jo ikke politisk korrekt...

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Lars Ehlers

Dato : 21-11-06 22:52

On Tue, 21 Nov 2006 22:13:23 +0100, "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com>
wrote:

>In news:45636a84$0$15891$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
>Rysz (8900) <janrysz[snabela)webspeed(dot)dk> typed:
>
>Det kommer aldrig, det er jo ikke politisk korrekt...

Tja, hos Southwest Airlines i USA komme de tykke til at betale for 2
sæder, hvis røven ikke kan klemmes ned i et sæde

--
Lars Ehlers, San Francisco

Fra : N_B_DK

Dato : 21-11-06 22:59

In news:t6t6m2t5p9gtc6at5lov9visssiiajcgg3@4ax.com,
Lars Ehlers <ehlersNOSPAM@hotmail.com> typed:

> Tja, hos Southwest Airlines i USA komme de tykke til at betale for 2
> sæder, hvis røven ikke kan klemmes ned i et sæde

Hvilket også er rimeligt.

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Lars Ehlers

Dato : 21-11-06 22:59

On Tue, 21 Nov 2006 22:07:14 +0100, "Rysz \(8900\)"
<janrysz[snabela)webspeed(dot)dk> wrote:

>Næhh, hvis man ser bl.a. Irland, hvor der har været et forbud på barer og
>lignende i et stykke tid, så viser det faktisk at besøgstallet er steget.

Sådan er det også her, hvor man ikke må ryge på barer og restauranter.
Flere barer har lavet overdækkede områder udenfor, hvor folk kan ryge.
Fungerer fint for mig.

Sålænge antirygeriet ikke når thysteriske højder som f.eks. i Belmont
i Californien, hvor en ny lov træder i kraft næste år, som gør det
ulovligt at ryge overalt i byen. Eneste undtagelse er indendørs i et
fritstående hus, men alle andre steder bliver det ulovligt. Så det
bliver forbudt at ryge udenfor alle steder, plus i bilen, i en
lejlighed, osv. osv. Om politiet så gider gøre meget ved
lovovertrædelser (de har forhåbentlig bedre at tage sig til), er en
anden sag.

--
Lars Ehlers, San Francisco

Fra : Rea721

Dato : 22-11-06 00:40

Lars Ehlers, skrev noget i stil med:

> [...]
> lejlighed, osv. osv. Om politiet så gider gøre meget ved
> lovovertrædelser (de har forhåbentlig bedre at tage sig til), er en

Den lov er trådt i kraft andre steder i Californien

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-3841578.html?ss

Og fra en anden artikkel:
Rygning totalforbudt - reportage fra Californien
July Gerard, advokat i den fashionable Los Angeles-forstad Calbasas i
Californien, USA fortæller, at hun end ikke må ryge i sin egen forhave, idet
hun befinder sig kun syv meter fra offentligt fortov og fra naboen. Loven er
tre uger gammel og skal gøre byen totalt røgfri under sloganet: Clean Air
Calabasas - a Smoke Free City. Det er nok den mest restriktive rygepolitik i
verden, men borgmester Barry Groveman forsvarer den med, at hvis røg er
skadeligt ud for en restaurant, er den det også ud for en P-plads. Formålet
er at begrænse passiv rygning, ikke at begrænse folks frihed. Det udløser
bøde at ryge mindre end seks meter fra et sted, hvor en anden person måtte
færdes.
(TV2 Dags Dato, 02-04-2006)

--
Rea721 AKA Leon Andrea, støtter ytringsfriheden.
http://www.supportdenmark.com

Fra : Lars Ehlers

Dato : 22-11-06 01:52

On Wed, 22 Nov 2006 00:39:33 +0100, "Rea721" <skod3@721.dk> wrote:

> [...]
>bøde at ryge mindre end seks meter fra et sted, hvor en anden person måtte

I Belmont må man i fremtiden ikke ryge udendørs overhovedet! Så den
lov er en del mere restriktiv end loven som nævnes her. Så kan det vel
ikke blive mere røgfri?

--
Lars Ehlers, San Francisco

Fra : Bo Warming

Dato : 22-11-06 02:40

"Lars Ehlers" <ehlersNOSPAM@hotmail.com> wrote in message

> I Belmont må man i fremtiden ikke ryge udendørs overhovedet! Så den
> lov er en del mere restriktiv end loven som nævnes her. Så kan det
> vel
> ikke blive mere røgfri?

Fængsel for at have nikotintyggegummi parat kommer nok snart

DE ville gerne straffe for at TÆNKE PÅ rusmidler, men Echelon er ikke
helt klar til det

Fra : Henri Gath

Dato : 24-11-06 00:20

Hvad så, har du stukket nogen for nylig, dit stikkersvin?

Fra : Rea721

Dato : 21-11-06 20:53

Pjensen73, skrev noget i stil med:

> Hvorfor gør rygerne ikke oprør?

Fordi vi godt ved at vi genere andre mennesker med vores røg.
Fordi vi ved at rygning er skadeligt for os og andre.
Fordi vi ved at vores tøj lugter og at vi ikke kan være bekendt at påtvinge
andre den lugt.
Fordi vi selv ved hvor slemt røg kan være i et lokale hvor 10 kamp-ryger.
Fordi det er hyklerisk
Find selv på flere seriøse årsager.....

Blot lad mig ryge i mit hjem, min bil og udenfor, så skal jeg nok indrette
mig uden ævl og kævl.

Fra : Kasper Madsen

Dato : 22-11-06 01:26

> [...]
> Find selv på flere seriøse årsager.....
>
> Blot lad mig ryge i mit hjem, min bil og udenfor, så skal jeg nok indrette

Godt sagt, det er også alt der bedes om. Nu kan det godt være det er mig der
har sovet i timen, men er det fastsat hvornår denne vidunderlige nye regel
træder i kraft?

Fra : Kim Larsen

Dato : 22-11-06 13:05

Henri Gath skrev:
> [...]
> samling tåber, der ikke forstår at deres egen kæphest står for tur næste
> gang......det er ikke mennesker med en stor frihedstrang....så de er nok

Vi ikke-rygere har skam stor frihedstrang for at være fri for jer
rygeres luftforurening af vores fælles luft med jeres stinkende,
kvalmende tobaks-os.

--
Kim Larsen

Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kla2(a)get2net.dk