mere DF populisme
Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 17-11-06 19:26

endnu et eksempel på hvordan DF KUN interesserer sig for de sager der er
stemmer i, og kun så længe der kan scores medie omtale af det.

Sidste år fremsatte partiet under stor mediebevågenhed et lovforslag der
skule give handicappede ret til en uddannelse.

nu er den endelige lov så ved at blive udformet, og hvad blev det så til??
at udviklingshæmmede har ret til en uddannelse!!!!!

hvad blev der er f.eks alle de mennesker med
autismespektrumforstyrrelser????????????

det er netop en gruppe hvor en meget stor del KAN blive selvforsørgende hvis
de får den rette støtte til at gennemføre en uddannelse. og dermed i mine
øjne en gruppe der faktisk kunne betae en stor del af udgifterne, til de
helt tunge handicap grupper.

men nej nu er der ikke mere presseomtale i den sag, så DF mener selvfølgelig
at forslaget er godt og stemmer for det

suk - at der ikke er flere der kan genemskue det parti er mig en gåde

Peter

Fra : Frank Leegaard

Dato : 17-11-06 19:45

Peter K. Nielsen wrote:
> [...]
> selvfølgelig at forslaget er godt og stemmer for det
>
> suk - at der ikke er flere der kan genemskue det parti er mig en gåde

Masser kan da sagtens gennemskue der populisme.

De højrerabiate herinde kan jo per definition ikke..

Det er jo det tætteste de kommer på "deres parti" herhjemme

/FL

Fra : Konrad

Dato : 17-11-06 21:40

"Frank Leegaard" <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> skrev i en meddelelse

> Masser kan da sagtens gennemskue der populisme.

Ja - omtrent 90% ved næste valg. Det er da meget godt.

> De højrerabiate herinde kan jo per definition ikke..

De er heller ikke repræsentative for befolkningen. Det er jo netop folk med
"stærke meninger" der skal have luft for deres synspunkter, som er
motiverede til at deltage i dk.politik. Det berømte "tavse flertal" tror jeg
mest af alt stemte på DF af nød, og ikke fordi de deler partiets politik
generelt.

Fra : Per Rønne

Dato : 18-11-06 06:02

Konrad <davidkonradFJERN@gmail.com> wrote:

> [...]
> mest af alt stemte på DF af nød, og ikke fordi de deler partiets politik

Jeg tror at der er en del 'socialdemokrater i hi' der stemmer på DF pga
udlændingepolitikken, og fordi de ikke har fuld tillid til Venstre, der
som bekendt har deres liberale ideologer - gad vide hvorfor pressen ikke
kalder dem, hvad de er: libertarianere.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Kim2000

Dato : 17-11-06 19:53

"Peter K. Nielsen" <ikketale@om.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> selvfølgelig at forslaget er godt og stemmer for det
>
> suk - at der ikke er flere der kan genemskue det parti er mig en gåde

Enhver der gennemskuer dette og siger det højt til pressen ekskluderes.

Enhver der gennemskuer dette og siger det højt til årskongressen
ekskluderes.

Enhver der gennemskuer dette og siger det højt i folketingsgruppemøde
fratages alle poster og ekskluderes ved først given lejlighed.

Enhvert ikke-medlem der gennemskuer dette og siger det højt betegnes som
enten landsbytosse, en idiot der ikke forstår politik eller betegnes som "en
journalist der er plantet for at skade partiet" (kan man flette ind at DR er
rød og indblandet gøres dette).

mvh
Kim

Fra : Frank Leegaard

Dato : 18-11-06 00:25

Kim2000 wrote:
> [...]
> betegnes som "en journalist der er plantet for at skade partiet" (kan
> man flette ind at DR er rød og indblandet gøres dette).

Glimrende analyse.

Det værste er at den faktisk rammer temmeligt præcist. Et mere tyrannisk
parti er sjældent set. Den uro der ulmer nu i venstre tages nu i stiv arm.
Havde det været DF havde det betyde masseekslusioner.

/FL

Fra : Neuman

Dato : 17-11-06 20:02

> [...]
> at udviklingshæmmede har ret til en uddannelse!!!!!
>
> hvad blev der er f.eks alle de mennesker med
> autismespektrumforstyrrelser????????????

Nu kan det godt være jeg spørger dumt, men går dit sidstnævnte explicit ikke
ind i gruppen udviklingshæmmede?

Fra : Kim2000

Dato : 17-11-06 20:15

"Neuman" <neuman@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Peter K. Nielsen" <ikketale@om.dk> skrev i en meddelelse

> Nu kan det godt være jeg spørger dumt, men går dit sidstnævnte explicit
> ikke ind i gruppen udviklingshæmmede?

Nej, det er forskellig diagnose og i særdeleshed er der meget stor forskel
på behandling og deres behov.
mvh
Kim

Fra : Konrad

Dato : 17-11-06 22:03

> Nej, det er forskellig diagnose og i særdeleshed er der meget stor forskel
> på behandling og deres behov.

Netop. Hvis man - det er et tænkt eksempel - som svag folkepensionist i
rullestol ser DF profilere sig på TV, hvor man hører at de "kræver" dit og
dat på svage ældres vegne, garneret med billeder af folk i rullestole,
blinde og alzheimer-ramte, og man så - når medieopmærksomheden har lagt sig,
og det hastigt formulerede forslag endelig vedtages - erfarer, at DF har
gjort noget for gamle der lider af sukkersyge, altså en lille isoleret
gruppe ingen i forvejen ville have noget imod at hjælpe, og man så samtidig
ved, at DF vil bruge deres "sejr" som et argument for at de HAR gjort en
masse for alle de svage ældre, ja - så tror jeg man vil føle sig en smule
snydt og overset. Måske endda udnyttet.

Der er jo enorm forskel på folks behov. Folk der mangler armene har altså
andre behov end udviklingshæmmede, og udviklingshæmmede har andre behov end
bestemte autistgrupper.

Fra : Knud Larsen

Dato : 18-11-06 09:23

"Konrad" <davidkonradFJERN@gmail.com> wrote in message

> [...]
>>

> Der er jo enorm forskel på folks behov. Folk der mangler armene har altså
> andre behov end udviklingshæmmede, og udviklingshæmmede har andre behov

Og behovene er ubegrænsede, som selv top SF-ere siger, uden at være blevet
provokeret til det.
Vi kunne med lethed bruge nationalproduktet fem gange på folks behov for
pleje og sundhedsydelser.

Jeg har kendt en del udviklingshæmmede, og synes det er ret flot, at de
kunne bo i gode lejligheder, og altid være først med nye mobiltelefoner,
digitalkameraer og playstations, for at nævne noget.
En fyr ville låne mig nogle pornofilm, han havde lige købt 1000 på et
fantastisk fordelagtigt tilbud, fortalte han Dejligt at vi har overskud
til at give folk et godt liv.

Også udviklingshæmmede er jo utrolig forskellige mht evner, - som jo også
dem der falder ind under autisme-diagnosen er.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 18-11-06 01:08

"Neuman" <neuman@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Peter K. Nielsen" <ikketale@om.dk> skrev i en meddelelse

> Nu kan det godt være jeg spørger dumt, men går dit sidstnævnte explicit
> ikke ind i gruppen udviklingshæmmede?

nej det gør de explicit IKKE

der er lige så stor forskel på udviklinshæmmede og mennesker med
autismespektrumforstyrrelser, som der er på udviklingshæmmede og døve eller
blinde.

over halvdelen af mennesker med ASF vil kunne gennemføre en brugbar
uddannelse og senere komme til at arbejde på "markedsvilkår"

Peter

Fra : Per Rønne

Dato : 18-11-06 06:02

Peter K. Nielsen <ikketale@om.dk> wrote:

> over halvdelen af mennesker med ASF vil kunne gennemføre en brugbar
> uddannelse og senere komme til at arbejde på "markedsvilkår"

En forholdsvis stor andel af medlemmerne af IDA {op til 20%} siges at
lide af Aspergers Syndrom, en 'lettere' form for autisme, mod 1% i
befolkningen som helhed.

Man kunne forvente at det samme var tilfældet med cand.scient.er med
matematik som hovedfag ...

<http://www.unet.dk/unyt/index.php?recno_nyhed=5324&sprog=dk>

Men autisme som sådan synes altså ikke at påvirke intelligensen som
sådan. Blot kan man frygte at feminiseringen af uddannelsessystemet, som
den nye gymnasiereform, i sig selv vil forringe mulighederne for at
disse unge får en uddannelse.

Men det gælder jo for drenge generelt; langt flere drenge end piger er i
øvrigt autister eller har Aspergers syndrom; for hver fem drenge er der
kun en pige.

<http://www.psykiatrifonden.dk/sygdomme/fakta/autismeogaspergers.html>
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 18-11-06 13:59

> [...]
>
> <http://www.unet.dk/unyt/index.php?recno_nyhed=5324&sprog=dk>
>
> Men autisme som sådan synes altså ikke at påvirke intelligensen som

netop derfor er det jo totalt vanvid at holde dem udenfor et retskrav om ret
til uddannelse for alle handicappede

> Men det gælder jo for drenge generelt; langt flere drenge end piger er i
> øvrigt autister eller har Aspergers syndrom; for hver fem drenge er der
> kun en pige.

jeg kan så fortælle dig at nyeste forskning tyder på at der er ligeså mang
epiger som drenge når det drejer som om asperger. Pigerne bliverbare ikke så
ment "opdaget"

men det hører vi nok mere om hvis det viser sig teorierne holder stik

Peter

Fra : Per Rønne

Dato : 18-11-06 17:29

Peter K. Nielsen <ikketale@om.dk> wrote:

> netop derfor er det jo totalt vanvid at holde dem udenfor et retskrav om ret
> til uddannelse for alle handicappede

De har da ret til uddannelse som alle andre, herunder at fortsætte
skolegangen i gymnasiet, og at få en universitetsuddannelse.

Er du sikker på at de skal have en særlig form for uddannelse {tænk dog
på feminiseringen af senest gymnasieskolen}. Husk på at op til 20% af
ingeniørerne synes at have Aspergers Syndrom.

Det tyder ikke på at de hører inden for HANDICAPuddannelserne.

> [...]
> ment "opdaget"
>
> men det hører vi nok mere om hvis det viser sig teorierne holder stik

Hvis. Det er også kendt at det er pigerne der gør selvmordsFORSØG, mens
det er drengene der rent faktisk begår selvmord.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 19-11-06 00:21

> De har da ret til uddannelse som alle andre, herunder at fortsætte
> skolegangen i gymnasiet, og at få en universitetsuddannelse.

nej per - sæt dig ind i tingene - man har et retskrav hvis man kan geneføre
en uddannelse på normale vilkår.
det vil sige en blind eller en døv har ngen krav på uddannelse

> Er du sikker på at de skal have en særlig form for uddannelse {tænk dog
> på feminiseringen af senest gymnasieskolen}.

ja det viser al erfaring og al forsking

Husk på at op til 20% af
> ingeniørerne synes at have Aspergers Syndrom.

ja?? og det kan du selvfølgelig dokumentere??

> Det tyder ikke på at de hører inden for HANDICAPuddannelserne.

så er det sjovt at der i hvert eneste amt er specialskoler for disse
mennesker - synes du ikke??

det faktum at der er NOGLE med aspergersyndrom der klarer sig godt igennem
uddannelsessystemet på trods af deres handicap, kan da ikke tages til
indtægt for aat de ikke hører ind under handicap uddannelserne. Tværtimod
viser dit udsagn at du ikke aner hvad det her handler om. Jeg skalmed gælde
arrangere et besøg på en specialskole for autister så du kan få en
fornemmelse af hvad det handler om, og så du kan se hvad de kan udrette

og igen fremturer du med påstande om noget du INTET aner noget som helst om.
Tværtimod viser forskningen at der sandsynligvis (hvad angår
aspergersyndrom) at der nok er lige mange af hvert køn.

> Hvis. Det er også kendt at det er pigerne der gør selvmordsFORSØG, mens
> det er drengene der rent faktisk begår selvmord.

øhhhh - hvad har det med sagen at gøre??

Peter

Fra : Per Rønne

Dato : 19-11-06 12:46

> [...]

> arrangere et besøg på en specialskole for autister så du kan få en
> fornemmelse af hvad det handler om, og så du kan se hvad de kan udrette

Jeg har kendt Sofieskolen siden 60ene.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 19-11-06 16:48

> Jeg har kendt Sofieskolen siden 60ene.

med al respekt Per

at du kender Sofieskolen behøves ikke at betyde du har forstået det mindste
om autisme.

tværtimod tyder dine skriverier på at nu nok har læst noget om emnet, men du
har intet forstået af hvad det handicap indebærer

Peter

Fra : Per Rønne

Dato : 20-11-06 06:20

> [...]

> tværtimod tyder dine skriverier på at nu nok har læst noget om emnet, men du
> har intet forstået af hvad det handicap indebærer

Jeg har mere end bare 'læst' om emnet, meget mere. Mere kan jeg ikke
sige om det her på usenet.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : gb

Dato : 18-11-06 15:30

"Peter K. Nielsen" <ikketale@om.dk> wrote in

>>> autismespektrumforstyrrelser????????????
> der er lige så stor forskel på udviklinshæmmede og mennesker med
> autismespektrumforstyrrelser, som der er på udviklingshæmmede og
> døve eller blinde.

Er det DET, du fejler?

--
GB

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 18-11-06 16:00

"gb" <nospam@no.invalid> skrev i en meddelelse
> "Peter K. Nielsen" <ikketale@om.dk> wrote in

> Er det DET, du fejler?

endnu engang viser du din enestående evne til at tage stilling til et
politisk spørgsmål.

Peter

Fra : gb

Dato : 18-11-06 16:56

> endnu engang viser du din enestående evne til at tage stilling til
> et politisk spørgsmål.

Jamen du ER da autist, ikke? Det får en masse ting til at falde på
plads.

--
GB

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 19-11-06 00:23

> "Peter K. Nielsen" <ikketale@om.dk> wrote in

> Jamen du ER da autist, ikke? Det får en masse ting til at falde på
> plads.

jeg glæder mig endnu engang over at selv om du stadig ikke evner at tage
stilling til noget som helst, eller for den sags skyld at debattere, så gør
du dog fremskridt.

fra at true folk du ikke kan lide og ringe midt om natten med trusler er du
nået gået over til at skrive intetsigende indlæg - så du gør fremskridt
georg. fortsæt med det

Peter

Fra : gb

Dato : 19-11-06 10:48

> jeg glæder mig endnu engang over at selv om du stadig ikke evner

Husk nu at tage dine piller.

--
GB

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 19-11-06 16:49

> "Peter K. Nielsen" <ikketale@om.dk> wrote in

> Husk nu at tage dine piller.

du synes at være meget optaget af andres evt. psykiske sygdomme. ja faktisk
ekstemt optaget

PEter

Fra : gb

Dato : 19-11-06 20:59

> du synes at være meget optaget af andres evt. psykiske sygdomme.
> ja faktisk ekstemt optaget

Pille, pille, pille.

--
GB

Fra : Allan Riise

Dato : 19-11-06 21:12

gb <nospam@no.invalid> wrote:
> "Peter K. Nielsen" <ikketale@om.dk> wrote in

> Pille, pille, pille.

Så, Jaguaren har stadig åben, gå du hellere derned, tror ikke at de gider se
dig på Johns Kro når du er i det humør..

--
Allan Riise

Fra : Per Rønne

Dato : 18-11-06 06:18

Neuman <neuman@hotmail.com> wrote:

> "Peter K. Nielsen" <ikketale@om.dk> skrev i en meddelelse

> Nu kan det godt være jeg spørger dumt, men går dit sidstnævnte explicit ikke
> ind i gruppen udviklingshæmmede?

Udviklingshæmmede er mennesker med et intelligens-handicap. Tidligere
kaldtes de åndssvage, og eufemisme-tendensen, hvor man med få års
mellemrum finder på nye betegnelser for fænomener det er 'ubehagelige'
at tale om, gør, at det kan være svært at følge med i 'udviklingen'.

Autisme er mennesker med så svære kontaktvanskeligheder m.v. at man må
tale om en psykose, der i mange tilfælde er medfødt.

<http://da.wikipedia.org/wiki/Autisme>
<http://www.sofieskolen.dk/103/0/pageserve.php>

=

I øvrigt aner jeg ikke om Peters fremstilling af lovgivningsforløbet er
korrekt, lige som jeg naturligvis ikke aner hvad der er sket i
udvalgsarbejdet. Hans fremstilling kan sagtens være - 'farvet'.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 18-11-06 14:13

> [...]
>
> Autisme er mennesker med så svære kontaktvanskeligheder m.v. at man må
> tale om en psykose, der i mange tilfælde er medfødt.

det var en simplificering af det der står på wikipedia om autisme, som selv
ikke Pia Kjærgaard kunne have lavet bedre.
Med indblik på det niveau forstår man bedre at folk ikke kan gennemskue DF

> [...]
> korrekt, lige som jeg naturligvis ikke aner hvad der er sket i
> udvalgsarbejdet. Hans fremstilling kan sagtens være - 'farvet'.

Til det er der jo så kun at sige, at man undres over du vil kommentere noget
som du ikke aner noget om.

Og hvis du kan drage min fremstilling i tvivl så må det være fordi du ikke
følger med. Lovforslaget var vist det lovforslag som gav DF allermest
presseomtale sidste år. og var faktisk et ret så genialt medie stunt fra DFs
side, for da de første gang lufter tanken bliver det skudt i sænk af
regeringen, men så fremsætter de lovforslaget i folketinget, og hvem tør fra
folketingets talestol stå frem og sige at handicappede ikke bør have ret til
uddannelse. så regeringen var nødtvunget nødt til at sige at det da var en
fremragende ide, og et enigt folketing fulgte straks trop (kan dog ikke
huske om enhedslisten gik imod) senere blev det så udvandet til en
ministerbemyndigelseslov, hvor ministeren skulle udmønte loven. Og det er
denne udmøntning Bertel Haarder nu har lavet og som KUN omfatter
udviklingshæmmede. og DF holder bare HELT mund - de har jo fået
medieomtalen, så skide være med om det kommer nogen til gode

Peter

Fra : Per Rønne

Dato : 18-11-06 17:29

> [...]

> udviklingshæmmede. og DF holder bare HELT mund - de har jo fået
> medieomtalen, så skide være med om det kommer nogen til gode

Jeg ved en del om autisme, og jeg kender din indstilling til DF.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 19-11-06 00:24

> Jeg ved en del om autisme,

Det vil jeg vove at påstå du ikke gør

og jeg kender din indstilling til DF.

ja - men det har jeg vist heller aldrig lagt skjul på *SS*

Peter

Fra : wilstrup

Dato : 19-11-06 10:52

> Jeg ved en del om autisme, og jeg kender din indstilling til DF.

Per - det kanhænde at du mener at kende en del til autisme, men mon ikke
Peter, som lever med problematikken til daglig, ved en hel del mere om dette
emne end dig? Og nej - jeg skriver IKKE at Peter er autist - hvis du ikke er
klar over det, så må du enten have sovet gevaldigt under de forskellige
debatter der har været i denne gruppe gennem tiden eller også må du spørge
Peter direkte om hvorfra han har sin viden. Så kan det være at han vil
oplyse dig om forholdene -og det kan også være at han ikke gør det, så du må
tænke dig til resten.

Nogle gange er du altså helt ude i hampen, når du taler om noget, du absolut
ikke har forstand på eller kun har overfladisk kendskab til.
Her tænker jeg naturligvis på skolevæsenet, på pædagogik, socialisme etc.
Du plejer at være rimelig i dine udfald -også når du udtaler dig om ting, du
intet kendskab har til, men i denne sag burde du måske stikke fingrene lidt
i jorden inden du lufter din grænseløse uvidenhed på dette punkt.

Jeg har også kendskab til autisme, men min tavshedspligt forbyder mig at
forklare dig hvordan -men jeg kan fortælle dig at det har mange former - og
nogle børn går faktisk i normalklasser i folkeskolen.

Fra : Per Rønne

Dato : 19-11-06 12:46

wilstrup <nix@invalid.com> wrote:

> Per - det kanhænde at du mener at kende en del til autisme, men mon ikke
> Peter, som lever med problematikken til daglig, ved en hel del mere om dette
> emne end dig?

Du ved vist ikke til hvor jeg har min viden om.

Det skete allerede fra 60erne og frem, fra Sofieskolen i Bagsværd. Nogle
fik faktisk en embedseksamen fra Københavns Universitet.

Jeg tror faktisk at jeg ved mere om autisme end Peter.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 19-11-06 17:00

> Du ved vist ikke til hvor jeg har min viden om.

> Det skete allerede fra 60erne og frem, fra Sofieskolen i Bagsværd. Nogle
> fik faktisk en embedseksamen fra Københavns Universitet.

ja jeg kender også en person med aspergers syndrom, som har hele 2
universitetsuddannelser (han er medlem af landsfoerningen Autismes
hovedbestyrelse)

> Jeg tror faktisk at jeg ved mere om autisme end Peter.

som sagt Per - med al respekt du har intet forstået. og det er også et
faktum at langt de fleste autister i dag lever på passiv forsørgelse.

og jeg skal de gerne fortælle lidt om hvor jeghar min viden fra. Udover at
være bonusfar til en dreng på 9 med uatisme. derudover så har jeg et hav af
kurser om handicappet, og et par tillidshverv i forbindelse med autisme.
disse lister jeg her:

Formand for Landsforeningen autismes lokal afdeling i Viborg kredsen (dækker
det gamle Viborg Amt)

Formand for Landsforeningen autismes region Midtjylland

Medlem af styregruppen for "partnerskab for autisme" et partnerskab indgået
mellem Region Midtjylland og Skive kommune for at sikre vidensflow på højt
niveau mellem region, kommune og internationale forskningsinstitutioner.
partnerskabet har også som opgave at udvikle eksiterende og nye tilbud til
mennesker med ASF

Medlem af skolebestyrelsen på Krabbeshus Heldagsskole (en skole for
Autister)

Medlem af bestyrelsen for DSI Viborg

Medlem af styregruppen til oprettelse af "Det national uddannelsescenter for
unge med autismespektrumforstyrrelser"

Medlem af Landsforeningen autismes Restsikkerhedsudvalg

Medlem ad Landsforeningen autismes efterskoleudvalg vest

fælles for alle tillids hverv er at jeg er valgt af folk der har autisme tæt
inde på livet, og disse må jo mene at jeg ikke tror jeg ved noget, men at
jeg ved nok til at repæsentere alle disse mennesker

Peter

Fra : wilstrup

Dato : 19-11-06 10:55

> Autisme er mennesker med så svære kontaktvanskeligheder m.v. at man må
> tale om en psykose, der i mange tilfælde er medfødt.
Du blander begreberne sammen. Man kan godt være psykotisk og have autisme,
men der er ikke noget psykotisk i at være autist, og om psykoser er medfødte
er der ikke enighed om i psykiatriverdenen.

Fra : Per Rønne

Dato : 19-11-06 12:46

> [...]

> men der er ikke noget psykotisk i at være autist, og om psykoser er medfødte
> er der ikke enighed om i psykiatriverdenen.

Det virker som om en del er afhængig af - definitioner.

Hvad mener du om to enæggede tvillinger på fire år, to drenge begge med
infantil autisme, og med fuldstændig de samme symptomer. Som jeg så på
Sofieskolen i Bagsværd da jeg var 17 og efter sommerferien skulle
fortsætte i 3. real på Bagsværd Skole. Næste år var det Gladsaxe
Gymnasium.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 19-11-06 17:01

> [...]
> Sofieskolen i Bagsværd da jeg var 17 og efter sommerferien skulle
> fortsætte i 3. real på Bagsværd Skole. Næste år var det Gladsaxe

hvor vil du hen med den beretning??

mener du jeg skal skrive at det ikke er muligt??

det får du mig ikke til *S*

Peter

Fra : N/A

Dato : 18-11-06 11:43

Fra : N_B_DK

Dato : 18-11-06 11:43

In news:1hozh7y.8cpg937ux303N%per@RQNNE.invalid,
"Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> typed:

> Udviklingshæmmede er mennesker med et intelligens-handicap.

Beviser du ikke lige den påstand ?

--
MVH.
N_B_DK