Hvornår skal danske børn mishandles for at~
Fra : Carsten Overgaard

Dato : 13-11-06 14:56

Nu skal hollandske og tyske børn igennem møllen.

http://www.aegjobs.com/european-recruitment.html

blot for at vi bag skærmen kan sidde og se deres lidelser.

Brat Camp http://en.wikipedia.org/wiki/Brat_Camp går ud på at man narer
nogle unge til Utah, hvor de enten tvinges at vandre igennem ørkenen med en
rationeret kost på 2000 kalorier. (Et nylig gennemført lov i Utah efter
adskillelige dødsfald sikrer dette minimum, men kan de ikke lave ild med
naturens tilrådeværende midler alene, må de spise kød og korn koldt. Spiser
de 7 dages ration for hurtigt, må de spise laver og planter resten af tiden
indtil at de får 7 nye dages ration.)

Der bruges lidt rafineret vold, som ikke efterlader mærker. Her er klip fra
både organisationerne i sæson 1 (Redcliff) og sæson 3 (Aspen Arhievement):

http://cafety.org/index.php?option=com_content&task=view&id=102&Itemid=2

Når de unge så er tilstrækkelig udsultet og udtørret efter nogle uger, så
laver man nogle terapeutiske forsøg, så de til sidst ikke længere besidder
evnen til at tage eget initiativ. Der betyder så at man har fået bugt med
deres unoder, da disse skyldes eget initiativ. Se dette kapitel fra en
deltager, som mange år efter har fået bearbejdet størstedelen af de traumer,
hun fik af oplevelsen. http://www.63days.com/31-a-quick-skip-forward/

I sæson 1 brugte man et foretagende som hed Redcliff. De ville ikke medvirke
mere, da de ikke følte at de kunne bruge den fornødne magt på TV.
http://www.redcliffascent.com/pdf/cameras.pdf

I sæson 2 brugte man Turnabout Ranch, hvor børnene blev tvunget til at side
i dagevis i små stencirkler uden sko og uden mulighed for at ligge ned, da
de netop skulle udsættes for en stressful position for at "pædagogerne"
kunne bryde deres mur ned. Var det ikke det, vi ikke måtte med irakiske
terrormistænkte?

I sæson 3 vred man håndleddet om på en af de unge og fastholdte presset i en
time jvf. videoklippet.

I sæson 4 skulle forældrene med og her tog en af familierne hjem, fordi at
forældrene ikke ville udsættes for mishandlingen.

I den amerikanske version skulle mobbeofre, voldsramte og handicappede i
terapi. De medførte at to af deltagerne senere begik lovovertrædelse, fordi
at de simpelthen gik rundt med så meget raseri indeni over at være blevet
behandlet umenneskelig. Et forældrepar stod frem og sagde at de fik et langt
værre afkom hjem end de sendte ud.

Og nu går den skrækkelige serie nu sin sejrsgang Europa over.

Man ville nok ikke høre så mange protester, hvis de unge var blevet dømt for
f.eks. happy slapping i en retssal og som straf blev idømt vold og
udsultning som resultatet af deres handlinger. Der var måske nogle unge
stenkastende voldsmænd, som skulle have en sådan tur, hvis vi så bort fra vi
ikke billiger pryglestraf. Men det her sker alene på forældrenes
foranledning. De unge har ikke fået en chance for at blive hørt som en del
af retslig handling.

Det er som sagt kun et spørgsmål om tid, før at vi ser danske deltagere på
TV. (Der har vist allerede været nogle, men en del af kurset omfatter også
truslen om at blive sendt tilbage, hvis der sladres eller der er
tilbagefald.)

Carsten Overgaard
http://www.center-validering.dk/aboutdenmark.htm
http://blog.myspace.com/covergaard3650
"Om 2006 - Evigt ejer du kun det, som du har mistet."

Fra : Per Hagemann

Dato : 13-11-06 20:20

"Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> skrev i en meddelelse
> Nu skal hollandske og tyske børn igennem møllen.
>
> http://www.aegjobs.com/european-recruitment.html
>
> blot for at vi bag skærmen kan sidde og se deres lidelser.

Hvis der er tale om lovmedholdelig privat virksomhed, kan man dårligt stoppe
denne aktivitet fra politisk hold.

Blandt forældre af dansk oprindelse synes jeg vi er inde i en ganske god
gænge med færre tilfælde af overlagt skadevoldelse på sine børn. I Danmark
er det egentligt mere tvangsfjernede børn som er i farezonen for omsorgssvgt
og det der er værre.

Den gennem alle generationer opretholdte skadevirkning på børn lige fra det
påførte fødselstraume til forældrenes manglende økonomiske formåen, når
barnet som 20-30-årig skal hjælpes godt på vej. Det er stadig meget få
forældre som forærer børnene bil, hus og andre nødvendigheder, når børnenes
egen løbebane skal startes.

Fra samfundsside bør man afskaffe undervisningspligt og værnepligt, som kan
skade børnene meget, men forældrenes skade på børnene kan kun stoppes ved at
forbyde fødsler.