freedom2surf
Fra : Ole Madsen

Dato : 25-06-01 18:43

Er der tit problemer med f2s.com?

$connection = @mysql_connect("db","user","password") or die("Couldn't
connect.");

Når jeg bruger min sider på min egen computer med localhost uden user og
password, så virker det hele, men når jeg indsætter
db.olemadsen.f2s.com:3306 og user og password, så vil det ikke, har i
oplevet det samme hos f2s?

Ole

Fra : Ole Madsen

Dato : 25-06-01 18:52

Ole Madsen <olem@post6.tele.dk> wrote in message
> Er der tit problemer med f2s.com?
>
> $connection = @mysql_connect("db","user","password") or die("Couldn't
> connect.");

Jeg kan godt bruge det user og password i phpMyAdmin hos f2s.com, men ikke
på min hjemmeside.

Ole

Fra : Jonas Delfs

Dato : 25-06-01 18:47

"Ole Madsen" <olem@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Er der tit problemer med f2s.com?

Alt er relativt - men det er en gratis service, så ja.

> [...]
> password, så virker det hele, men når jeg indsætter
> db.olemadsen.f2s.com:3306 og user og password, så vil det ikke, har i

Nej, men det kan skyldes flere ting:
- du siger ikke om du uploader filerne til deres FTP, eller om du bare
prøver at connecte til db'en hjemme fra. Prøver du sidst nævnte er det nok
bare fordi de ikke tillader adgang til databasen udefra.
- Det kan også være skiftet fra Win32 til Unix
- Det kan være PHP-versionen
m.v.

--
Mvh. Jonas Delfs, http://delfs.dk
e72bd3e51a7937c87d28b85d677a97b2

Fra : Ole Madsen

Dato : 25-06-01 19:06

Jonas Delfs <jonas@nospam.delfs.dk> wrote in message
> [...]
> bare fordi de ikke tillader adgang til databasen udefra.
> - Det kan også være skiftet fra Win32 til Unix

Jeg har uploadet filerne.

Jeg har prøvet at slette tabellerne i databasen, men fik det ikke gjort af
en eller anden grund, jeg bruger selv Win32

Vil du give mig et tip om hvad jeg kan gøre?

Ole

Fra : Ole Madsen

Dato : 25-06-01 19:14

> Jeg har prøvet at slette tabellerne i databasen, men fik det ikke gjort af
> en eller anden grund, jeg bruger selv Win32

Jeg har lige prøvet at slette tabellerne, og uploade databasen.

Error
SQL-query:

# phpMyAdmin MySQL-Dump
# http://phpwizard.net/phpMyAdmin/
#
# Host: localhost Database : olemadsen

# --------------------------------------------------------
#
# Table structure for table \'ask\'
#

MySQL said: Duplicate entry '36' for key 1
Hvad skal man gøre med det?
Ole

Fra : Ole Madsen

Dato : 25-06-01 19:18

> Ole Madsen <olem@post6.tele.dk> wrote in message

> Jeg har lige prøvet at slette tabellerne, og uploade databasen.

Og så kan jeg se at efter at have slettet tabellerne at de ikke er slettet.

Ole

Fra : Ole Madsen

Dato : 25-06-01 19:15

> - Det kan også være skiftet fra Win32 til Unix

Hvad skal man gøre for at undgå de problemer?

Ole

Fra : Jonas Delfs

Dato : 25-06-01 19:19

> Hvad skal man gøre for at undgå de problemer?

Det er ikke rigtigt til - der er funktioner der KUN virker på Unix, og
funktioner der KUN virker på Windoze.
Men du må lige finde ud af hvad dit problem er. Hvad får du af fejl når du
gør hvad, og hvorfor?
Uden det er det lidt svært at sige hvad der er problemet.

Fra : Ole Madsen

Dato : 25-06-01 20:32

> [...]
> gør hvad, og hvorfor?
> Uden det er det lidt svært at sige hvad der er problemet.

Efter første gang jeg prøvede at uploade min database fik jeg problemer med
at connecte

Ole

Fra : Jonas Delfs

Dato : 25-06-01 20:35

> Efter første gang jeg prøvede at uploade min database fik jeg problemer
med
> at connecte

Det kunne lyde lidt som om du ikke aner hvad der er i dine tabeller, og ikke
mindst hvordan de ser ud? :)
Prøv at fjerne dem helt, og dump så struktur og data fra din lokale maskine
i databasen hos f2s.com

Fra : Thomas P

Dato : 25-06-01 20:15

> Er der tit problemer med f2s.com?

Min side kører hos f2s, og jeg kan da oplyse om at der er store
databaseproblemer i skrivende stund. Men bare rolig, det sker kun ca. hver
anden gang du er inde på siden...

--
- Thomas
~~~~~~~~