Lort og pis i Tarm
Fra : Bjarne Skounborg

Dato : 06-11-06 22:15

http://www.bentbay.dk/lokum_tarm.htm

Toiletforholdene i Tarm er elendige. Offentligt toilet smadret,
af kanonslag måske?

Tager kommunen sig af et? Nej, som sædvanligt ikke. Hvad er det
vi betaler skattekroner til? Sygehusventelisteprotokoller
formentligt.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 06-11-06 22:22

Bjarne Skounborg wrote:>

Er det ikke normalt med lort i tarm ..?

Kun pis er vel unormalt?

/FL

Fra : Bertel Brander

Dato : 06-11-06 22:33

Frank Leegaard wrote:
> Bjarne Skounborg wrote:>
>
> Er det ikke normalt med lort i tarm ..?

Og derfor:
http://www.dr.dk/Regioner/Vest/Nyheder/Andet/2006/11/03/114128.htm

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : wilstrup

Dato : 06-11-06 23:57

"Frank Leegaard" <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> skrev i en meddelelse
> Bjarne Skounborg wrote:>
>
> Er det ikke normalt med lort i tarm ..?
>
> Kun pis er vel unormalt?

eller skidt og kanel! (nu man tænker over det - en sær blanding)

Fra : Tony

Dato : 07-11-06 00:27

"wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse

> "Frank Leegaard" <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> skrev i en meddelelse

> eller skidt og kanel! (nu man tænker over det - en sær blanding)

Eller danskere og muhamsere (nu man tænker over det )- egentlig også en sær
blanding.

Tony

Fra : @

Dato : 07-11-06 15:08

On Tue, 7 Nov 2006 00:26:52 +0100, "Tony" <tonycarpediem@invalid.dk>
wrote:

>"wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse

>Eller danskere og muhamsere (nu man tænker over det )- egentlig også en sær
>blanding.

nej ikke sær

dødelig for danskerne

/Albert Camus/

Fra : Pjensen73

Dato : 07-11-06 00:49

wilstrup skrev:
> "Frank Leegaard" <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> skrev i en meddelelse

> eller skidt og kanel! (nu man tænker over det - en sær blanding)

Er det dig, der har været på toilettet i Tarm, siden der ser sådan ud?

Fra : gb

Dato : 07-11-06 03:18

Pjensen73 <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> wrote in

> Er det dig, der har været på toilettet i Tarm, siden der ser sådan ud?

Man skulle tro han boede midt mellem Tarm og Lem.

--
GB

Fra : wilstrup

Dato : 08-11-06 08:45

"Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse

> Er det dig, der har været på toilettet i Tarm, siden der ser sådan ud?

Næ, men det virker som om du er bekendt med forholdene der, siden du omtaler
dem så rammende -du har måske ved selvsyn konstateret noget om forholdene i
Tarm?

Fra : @

Dato : 07-11-06 15:05

On Mon, 6 Nov 2006 23:56:50 +0100, "wilstrup" <nix@invalid.com> wrote:

>"Frank Leegaard" <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> skrev i en meddelelse

>eller skidt og kanel! (nu man tænker over det - en sær blanding)

hva' med fanden og hans pumpestok

/Albert Camus/

Fra : Frank Leegaard

Dato : 07-11-06 21:47

@ wrote:

> hva' med fanden og hans pumpestok

og det billede kan du ikke se?

'fanden og hans pik?

/FL

Fra : Bo Warming

Dato : 07-11-06 05:36

"Bjarne Skounborg" <B@S.invalid> wrote in message
> [...]
>
> Tager kommunen sig af et? Nej, som sædvanligt ikke. Hvad er det
> vi betaler skattekroner til? Sygehusventelisteprotokoller

Når kommune eller stat er ansvarlig, så ved alle at ingen føler sig
ansvalig, hvis ikke der er indarbejdede rutiner

Men stop dog dette klynk og flæb i denne sag, for det er sjælden at
eksplosiver affyres på et toilet og denny situatin skal man lige sadle
om til.

Erder gået mange uger fra kanonslag og til KLYNK-ARTIKEL?

Jeg har i Pakistan brugt offentlig tilet der var et hul i jorden og i
middagsvarmn overgik alt dansk i stank, men når blot der er ryddet en
sti fra dør til "pedlerne hvor man skridtsiddende vender ryggen til
hullet så får man jo ikke noget på sig.

I Nesweek "New products"-siden stod i firserne om at sippede
USA-feminister sælger til hinanden en plastik lortpis mellmstation
(bæger med låg) som man har i håndtaskn og så sætter man sig på hug på
det uhumske toilet og besørgeri sit medbragte og hælder indholdet over
idet offentlige (eller tager med hjem hvis slet intet toilet findes.
Det insprerede mig til marmeladeglas-rutiner som både Ugeskrift for
Læger og internettet har fundet tilpas epokegørende i DK, hvor vi er
overforkælede og konforme

Fra : Bjarne Skounborg

Dato : 07-11-06 14:45

Bo Warming <bwng@bwng.dk>:
> [...]

>middagsvarmn overgik alt dansk i stank, men når blot der er ryddet en
>sti fra dør til "pedlerne hvor man skridtsiddende vender ryggen til

Den slags toiletter findes ved de polske landeveje og de franske
rastepladser.

Det kan dog være svært at ramme hullet med lorten, da det er så
lille, du næppe kunne stikke hovedet ned.

> [...]
>Det insprerede mig til marmeladeglas-rutiner som både Ugeskrift for
>Læger og internettet har fundet tilpas epokegørende i DK, hvor vi er

Hvordan kan du få en lort til at passe ned i et marmeladeglas?
Det må vel mindst være et halvliters glas. Medmindre blæverlort,
som komprimerer sig selv, og ikke slasker ud over kanten.

Fra : Tony

Dato : 07-11-06 17:39

"Bjarne Skounborg" skrev eftertænksomt.

> Den slags toiletter findes ved de polske landeveje og de franske
> rastepladser.
>
> Det kan dog være svært at ramme hullet med lorten, da det er så
> lille, du næppe kunne stikke hovedet ned.

Sikkert en fornuftig foranstaltning, da det ellers kunne friste svage sjæle.

Tony

Fra : Bjarne Skounborg

Dato : 07-11-06 23:07

>Sikkert en fornuftig foranstaltning, da det ellers kunne friste
>svage sjæle

Hvis man kan lide lortelugt, kan man opnå samme lugtoplevelse
alligevel, så hvad ville forskellen være?

Fra : Bo Warming

Dato : 08-11-06 00:19

> Hvis man kan lide lortelugt, kan man opnå samme lugtoplevelse
> alligevel, så hvad ville forskellen være?

Mange vil ikke ku li luten men vil være nysgerrig om at se hvor langt
der er ned og lignende , så hvorfor ikke stikke hovedet lidt tæt ved?

Uvante ting gør nysgerrig.

Et velbelyst paki-skidehul kan være meget anderledes end en
spejderlejrs skidehul her - vi er ikke i vane med at pisse andetsteds
end hvor kun er til det faste, og de spiser fiberrigt i ulande.

Hvis kinesere brugte toiletpapir havde de få skove tilbage - brune ris
og det kun gør at ikke meget brunt hænger ved anus-omgivelserne.
Men i medicinske lærebøger er sådan lettilgængelig viden tabu, tsk tsk
"Fint skal det være" = "Keeping up appearances"

Fra : Bjarne Skounborg

Dato : 08-11-06 00:43

Bo Warming <bwng@bwng.dk>:
>"Bjarne Skounborg" <B@S.invalid> wrote in message

>Mange vil ikke ku li luten men vil være nysgerrig om at se hvor langt
>der er ned og lignende , så hvorfor ikke stikke hovedet lidt tæt ved?

Der ville næppe være nogen fare forbundet med at stikke hovedet
ned, også selvom hullet var stort nok til hovedet. Det kunne være
problemmatisk me huller så store, at mindre børn kunne falde
ned, men i den størelsesorden ville ramning heller ikke være
svært for den øvede skider

Fra : Bo Warming

Dato : 08-11-06 05:37

> [...]
> problemmatisk me huller så store, at mindre børn kunne falde
> ned, men i den størelsesorden ville ramning heller ikke være

At pisse i en ølflaske eller lorte i et smalt marmeladeglas kan godt
være lidt svært (især liggende) , men når der på et offentlig toilet
rammes ved siden af , så er der tale om ARROGANCE, - at man føler sig
hævet over de andre brugere og ikke vil gå tæt ved /sigte omhyggeligt,
og dette småhærværk giver en følelse af magt over konkurrenterne

På Sdr Omme fængselstoilet havde en vittig fange med filtpen skrevet
på væggen i øjenhøjde "Gå et skridt nærmere, pommes friten er ikke så
stor"

I Japan er man social og moralsk perfekt, så der ser man aldrig at
nogen rammer ved siden af - pedaltoiletter uden kumme var ret
almindelige da jeg for 13 år siden var der, men idag har mange hjem
lækre underholdende plastiktoiletkummer med alskens sjov og ballade
bl.a. automatisk røvhulaftørring., og musik og måling af lægelige
analyseværdier for urinen
Ingen dansk VVS-mester kan få sit engrosfirma til at importere blot
een til DK - uanset at femdobbelt pris tilbydes.- jeg har forsøgt, da
jeg opdaterede badeværelserne i mit hus, (Kender du nogen der kan
arrangere levering så står tilbuddet ved magt - max 20000 kr.(min det
halve pga besvær)

Som med al elektronik er fornyelserne billige.

Talrige dagblade og udenlandske TV kanaler har dækket denne sjove
japaner-sensation og dem jeg har læst/set har været sarkastiske men
dybet set positive, for der er jo intet tosset i at gøre en daglig
kedsommmelig rutine til æstetik/højdepunktsoplevelse.

Man påstår at japanere er angst for ansigtstab - men hvorfor sidder
vesterlændinge og læser avis på tønden og unge boller på toilettet og
piger betror hinanden hemmeligheder på dametoilettet ? Fordi vi er
endnu mere fyldt med løgn og falsk facade og flygter fra ærlighed.

En grossist der importerede et japansk toilet med high teck ville
blive straffet af vort matriarkat - bl.a. latterliggjort.
Tabuer har "den stille magt" ikke skabt for at de skal brydes.
SAmvittighedsprogrammering hængsler hos os om pottetræning og Freuds
største fortjeneste var at åbne for snak om sådant.

"Ens bagdel - som jeg allerede har sagt - er den egentlige synd mod
den hellige ånd. Nietzsche

"The flush toilet is the basis of Western civilization." skrev Alan
Coult

Psychiatry's chief contribution to philosophy is the discovery that
the toilet is the seat of the soul.
Alexander Chase

En gentleman er en mand, der går ud af bruseren, for at gå
på toilettet, når han skal tisse. Freddie Trueman

Hvem har bildt mænd ind, at alle steder, som ikke er belagt
med væg til væg Axminster, er et toilet. Marianne Eilenberger

NÅR VI SKAL SE NED PÅ ANDRE FOLK SÅ ER LORT ET GODT EMNE

"Der stank af alt andet end violer, for at sige det pænt"......"Hvordan
han er kommet op på det overbegjorte toilet er mig en gåde" ......
Mine følelser spændte fra afmagt til fortvivlelse til harme over det
jeg så. " Politikens udsendte , rapporterer om hjemløsherberg i Sct
Petersborg 26.6.06

Fra : kjaer

Dato : 08-11-06 10:49

http://en.wikipedia.org/wiki/Toilets_in_Japan

Fra : Bo Warming

Dato : 08-11-06 14:19

"kjaer" <udvillyknj@udgreennet.gl> wrote in message

> http://en.wikipedia.org/wiki/Toilets_in_Japan

Interessant link.
Godt at man kan se at jeg ikke overdriver min ros til japanerne.
Typisk ameriknsk snerperi at de under deres besættelse forbød at
svinefarme bruger menneskelort som foder.
Rotter i kloakker spiser også lort, og er selv god føde fx under
belejringer

I svinets mavesyre og tarmenzymer bliver alt smitstof nedbrudt

Fra : Rado

Dato : 10-11-06 11:25

On Wed, 8 Nov 2006 14:19:10 +0100, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

>Godt at man kan se at jeg ikke overdriver min ros til japanerne.
>Typisk ameriknsk snerperi at de under deres besættelse forbød at
>svinefarme bruger menneskelort som foder.

Der kører p.t. en serie på BBC Prime der heddere "Tribe", om en fyr
der rejser rundt og besøger forskellige mere eller mindre primitive
stammefolk, og prøver at leve som dem i en periode. Ret interessant,
bl.a. besøgte han en kannibalstamme, som viste sig at være nogle
ganske rare og flinke mennesker når man lærte dem at kende.

En af disse stammer var Adi folket i Indien. De har nogle ret
besynderlige toiletter, hvor der lever grise i "toiletkummen", der
består af en lille hytte. Man kan så selv gætte sig til hvad de lever
af. Kødet fra disse grise er iøvrigt meget eftertragtet af folkene i
stammen, formodentlig på grund af smagen.

Se evt. klip her (ca. 10 MB):

http://5-dimension.org/temp/toiletpigs.asf

--
Rado

"Men are born ignorant, not stupid. They are made
stupid by education." - Bertrand Russell

Fra : Bo Warming

Dato : 10-11-06 11:42

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> wrote in message

> [...]
> af. Kødet fra disse grise er iøvrigt meget eftertragtet af folkene i
> stammen, formodentlig på grund af smagen.

Sludder - vedr sidste to linier. At racistiske BBC lyver "formodentlig
kan untermensch lide smag af lort" er da sjovt

Du vil aldrig kunne smage på svin om de har spist lort men har de
spist sildeaffald kan man svagt smage lidt harsk fiskesmag i uheldige
tilfælde, for her er det FEDSTOFFER der går lige gennem tarmmembranen
, men proteiner blir til aminosyrer

Fiskemel gir ikke smag, kun harsk affald.er rapporteret at kunne
smages af fagfolk trods passage gennem svins fordøjelsesenzymer

Hvis svin åd gylle - hvad de næppe vil - så måske smag i kød, for når
lort og pis blandes og henstår så dannes indoler, skatol og
merkaptaner, men hvis lort spises frisk så blir
hæmoglobinnedbrydningsstofferne til aminosyrer direkte og ingen
smagsforskel i forhold til det normale mix

Fra : Rado

Dato : 10-11-06 18:18

On Fri, 10 Nov 2006 11:41:55 +0100, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

>"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> wrote in message

>Sludder - vedr sidste to linier. At racistiske BBC lyver "formodentlig
>kan untermensch lide smag af lort" er da sjovt

Hvis ikke det er på grund af smagen de er vilde med kødet, hvad skulle
det så være? Der findes da også oste der nærmest lugter af lort (om de
også smager af lort ved jeg ikke, da jeg aldrig har smagt det), og som
mange nyder med stort velbehag. Desuden tror jeg smagen at lorten
varierer en del afhængig af hvad man spiser, det gør lugten i alt
fald.

>Du vil aldrig kunne smage på svin om de har spist lort

Det er jeg nu ikke så sikker på. Jeg har hørt at f.ex. grøntsager der
er dyrket på menneskegødning ikke smager særlig godt, og de skulle
heller ikke holde sig særlig godt.

Fra : Bo Warming

Dato : 10-11-06 18:52

> [...]
> der
> er dyrket på menneskegødning ikke smager særlig godt, og de skulle

Sætter du en tulipan i vand med et særlig lavmolekylært farvestof kan
den tage farve, men hvis grønsager dyrket i lort smager af lort er det
fordi de ikke er blevet vasket ordentligt.

Sild har fedtstoffer der kan gå i svinets fedtstoffer, hvis sild er i
foderet, men jeg vil godt høre VIDEN om andet end fedt der kan give
smag - stort set opløses alt i små byggesten i tarmen og intet kan
spores derefter

At grønsager ikke holder sig hvis gødet naturligt, tvivler jeg også
på, men belær mig hvis du finder beviser

Fra : Peter Wing Larsen

Dato : 09-11-06 00:18

> I Japan er man social og moralsk perfekt

Når kvinder i Japan har brug for elektrisk apparat, der udsender konstant
lyd under pissen og lorten, så de "pinlige" lyde fra kontakten med
vandoverfladen skjules, er man ikke moralsk og social perfekt med fuld af
skam og psykosomatisk selvhad.

Fra : Bo Warming

Dato : 09-11-06 02:39

"Peter Wing Larsen" <peterwing@mail.dk> wrote in message
> [...]
> kontakten med vandoverfladen skjules, er man ikke moralsk og social
> perfekt med fuld af skam og psykosomatisk selvhad.

Har jeg erklæret alle konfuzianere for perfekte blot fordi Glistrup er
klon af Konfutze?

Just din SELVHAD OG PSYKOSOMATK POINTE var også min tanke, da jeg
læste om det - første gang i avisudklip i Glistrups arkiv da jeg var
ansat til at rydde op i det på Rigsarkivet 1990-91

HAr du hørt om den masssive journalist-sygdom Japan-bashing og
China-bashing ?

Min kone og hendes veninder som jeg besøgte i Tokyo og Iwaki 1993
havde aldrig hørt om fænomenet, men der eksisterer bestemt fobi i
massevis hos visse sippede japanerinder.

Så der er helt sikkert en fjer af sandhed, der er blevet til vore
mediernes 5 høns af sladder.

Værste vestlige medie-katastrofe er "tilsvært de onge gamle dage"
syndromet, som overlapper holocaust-løgn og overlapper den spøjse
småting som du bringer op.

Ritt Bjerregård skrev for ca tyve år siden en fin kronik i Politiken
sammen med din historiker-mand herom "De onde gamle dage" var titlen,
er jeg næsten sikker på