Eftertiden kommer til at dømme Bush Jr hår~
Fra : Frank Leegaard

Dato : 04-11-06 22:30

USA skrider længere og længere ud i sin egen forfatningsstridige glidebane.

http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2006/11/04/164730.htm

--
/Frank Leegaard

Fra : TL

Dato : 04-11-06 22:38

Frank Leegaard wrote:
> USA skrider længere og længere ud i sin egen forfatningsstridige glidebane.
>
> http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2006/11/04/164730.htm

Lad os håbe, at Republikanerne får et ordentlig hug på Tirsdag og
Demokraterne får flertal i både Senat og House of Reps, så der er
nogen til at holde øje med Præsidenten.

Fra : Kim2000

Dato : 04-11-06 22:46

"Frank Leegaard" <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> skrev i en meddelelse
> USA skrider længere og længere ud i sin egen forfatningsstridige
> glidebane.
>
> http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2006/11/04/164730.htm

Vi må håbe at Hillary Clinton bliver valgt så hun kan få rettet op på
landet, der formentlig har en valgfusker siddende. Nu må vi se om der sker
mystiske ting også ved næste valg.

mvh
Kim

Fra : Zeki

Dato : 05-11-06 08:56

"Frank Leegaard" <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> skrev i en meddelelse
> USA skrider længere og længere ud i sin egen forfatningsstridige
> glidebane.

You have seen nothing yet.

Bare vent til efter på tirsdag. Selvom meningsmålingerne giver demokraterne
et markant forsping (55/39 tror jeg den seneste viste), så skal
republikanerne nok få hevet flertallet hjem.

Mvh
Zeki

Fra : Alucard

Dato : 05-11-06 09:04

On Sun, 5 Nov 2006 08:55:51 +0100, "Zeki" <Zeki@nope.dk> wrote:

> [...]
>et markant forsping (55/39 tror jeg den seneste viste), så skal
>republikanerne nok få hevet flertallet hjem.

Tror du også på nisser...??? )

Fra : Allan Riise

Dato : 05-11-06 09:28

Alucard <alucard44@hotmail.com> wrote:

> Tror du også på nisser...??? )

Zeki for desværre nok ret, jeg følger debatten og pre-valget intenst via
sattelit, og ser desværre at Bush's skræmmetaktik virker og at de
fundamentalistiske kristne bombarderer Amerikanerne for at få dem til at
registrere sig til valget og at vælge deres republikanske 1 mand på
valgkortet, hvorimod at Demokraterne kan risikere at alt for få vælgere,
netop fordi de mener det nok ikke er nødvendigt at netop "de" går til
valglokalet, sejren er jo sikker.

--
Allan Riise

Fra : Frank Leegaard

Dato : 05-11-06 09:49

"Allan Riise" <familien_riise@pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> valgkortet, hvorimod at Demokraterne kan risikere at alt for få vælgere,
> netop fordi de mener det nok ikke er nødvendigt at netop "de" går til

Jeg må indrømme at jeg tror demokrater vinder begge kamre. SÅ dumme er
amerikanere altså heller ikke

Bliver da spændende at se...

/FL

Fra : Zeki

Dato : 05-11-06 09:56

"Allan Riise" <familien_riise@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Zeki for desværre nok ret, jeg følger debatten og pre-valget intenst via
> sattelit, og ser desværre at Bush's skræmmetaktik virker

"Hvis du stemmer på demokraterne vil terroristerne vinde" siger han. Den
køber de færreste nok.

Prognoserne er denne gang klart med demokraterne. Ikke noget "lige på
vippen" her. Demokraterne har et så markant flertal at der skal mange flere
stupide kommentarer til (a la Kerry's om de ubegavede soldater) at
republikanerne vinder.

Men den skandaleplagede og meget upopulære forsamling af republikanere kan
nu sagtens høste flertal igen. Som Stalin engang sagde: "Dem der afgiver
deres stemme bestemmer intet, dem der tæller dem bestemmer alt."

Mvh
Zeki

Fra : Frank Leegaard

Dato : 05-11-06 10:03

"Zeki" <Zeki@nope.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nu sagtens høste flertal igen. Som Stalin engang sagde: "Dem der afgiver
> deres stemme bestemmer intet, dem der tæller dem bestemmer alt."

Det er lettere at fuske med få stemmer end med mange. Men som IT-mand, er
man da ikke uden videre tryg ved it-stemmemaskiner.

/FL

Fra : Zeki

Dato : 05-11-06 10:11

> Det er lettere at fuske med få stemmer end med mange.

Ikke nødvendigvis. Et enkelt tryk på en knap kan i teorien ændre millioner
af stemmer.

Mvh
Zeki

Fra : Frank Leegaard

Dato : 05-11-06 10:17

> "Frank Leegaard" <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> skrev i en meddelelse

> Ikke nødvendigvis. Et enkelt tryk på en knap kan i teorien ændre millioner
> af stemmer.

I teorien ja .. Ingen der arbejder med IT er da i tvivl.

Men et er teori - et andet praksis. Tror så meget på fair play derovre at de
ikke vover. Ikke ved store udsving. Teoretisk set kan der jo fuskes i begge
retninger.

Fra : Zeki

Dato : 05-11-06 09:37

"Alucard" <alucard44@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> On Sun, 5 Nov 2006 08:55:51 +0100, "Zeki" <Zeki@nope.dk> wrote:

> Tror du også på nisser...??? )

1) "Next week, 4 out of 5 voters across America will use touch-screen
machines or optical scanners to cast their ballots. Ohio-based Diebold, the
nation's leading vote machine manufacturer, has supplied 38 states with
136,000 touch screen units and 24,000 optical scanners"
http://www.cbsnews.com/stories/2006/11/04/cbsnews_investigates/main2153403.shtml

2) "Diebold software, or other software like it, is installed in thousands
of counties across 32 states. David Dill, professor of computer science at
Stanford, says the problem is that there are "lots of people involved in
writing the software, and lots of people who could have touched the software
before it went into that machine. If one of those people put something
malicious in the software and it's distributed to all the machines, then
that one person could be responsible for changing tens of thousands of
votes, maybe even hundreds of thousands, across the country."
http://www.hbo.com/docs/programs/hackingdemocracy/synopsis.html

3) "American computer programmer Clinton Eugene Curtis is seen in this video
testifying under oath in front of the U.S. House Judiciary Members in Ohio.
He tells the members how he was hired by Congressman Tom Feeney in 2000 to
build a prototype software package that would secretly rig an election to
sway the result 51 / 49 to a specified side."
http://www.youtube.com/watch?v=DzBI33kOiKc&eurl=

Jeg håber jeg tager fejl.

Mvh
Zeki

Fra : Allan Riise

Dato : 05-11-06 09:44

Zeki <Zeki@nope.dk> wrote:
> [...]
> Tom Feeney in 2000 to build a prototype software package that would
> secretly rig an election to sway the result 51 / 49 to a specified

Vil gøre opmærksom på at en stor NG gruppe har fået/forsøgt fået, alle med
et videokamera til at være på standby, med ders telefon numre på nettet,
hvor de straks kører ud i deres regioner for med video at dokumentere de
disputer, uregelmæssigheder der kan /vil opstå ved de forskellige
valgsteder.

Kan desværre ikke huske NG'ens navn eller finde hjemmesiden på stående fod,
men der er ingen tvivl om at de "nye" medier kommer til aty fungere som
vagthund ved dette valg, der kan læses lidt om hvad der allerede er gjort
her....

http://www.metimes.com/storyview.php?StoryID=20061026-114300-5698r

--
Allan Riise

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 07-11-06 00:15

Zeki wrote:

> [...]
> et markant forsping (55/39 tror jeg den seneste viste), så skal
> republikanerne nok få hevet flertallet hjem.

Det kræver vist valgfusk. Men det er vel heller ikke usansynligt hvis
man anser demokraterne for terrorister

Fra : Alucard

Dato : 10-11-06 06:09

> [...]

>et markant forsping (55/39 tror jeg den seneste viste), så skal
>republikanerne nok få hevet flertallet hjem.

Der tog du fejl....

Fra : Frank Leegaard

Dato : 10-11-06 15:09

Alucard wrote:

> Der tog du fejl....

Mjae .. man skal være end almindelig konspirationsfanatiker for at tro at
den kunne svindles hjem ..

/FL

Fra : Alucard

Dato : 10-11-06 15:51

Men det var jo det Zeki troede...

Fra : Frank Leegaard

Dato : 10-11-06 17:04

Alucard wrote:

> Men det var jo det Zeki troede... :-

Det må unægtelig siges ..

/FL

Fra : Zeki

Dato : 10-11-06 17:43

> Der tog du fejl....

Heldigvis

Fra : Per A. Hansen

Dato : 05-11-06 10:07

"Frank Leegaard" <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> skrev i en meddelelse
> USA skrider længere og længere ud i sin egen forfatningsstridige
> [...]

- DR må vist siges at være et af de dårligste egnede til at vurdere USA.
Sporene '
skæmmer.

/ph

Fra : Frank Leegaard

Dato : 05-11-06 10:13

"Per A. Hansen" <xper.hansen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> - DR må vist siges at være et af de dårligste egnede til at vurdere USA.
> Sporene '
> skæmmer.

Så kunne du jo gøre dig den ulejlighed at kigge lidt rundt i mediebilledet
...Billedet er stort set det samme, med mindre man taler om religiøse kristne
fantaster ..

/FL

Fra : Frank Leegaard

Dato : 10-11-06 02:00

Frank Leegaard wrote:
> USA skrider længere og længere ud i sin egen forfatningsstridige
> glidebane.
> http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2006/11/04/164730.htm

Som ventet straffede vælgerne Bush & Co.

/FL