Araber bliver lokalformand i DFU
Fra : Jesper

Dato : 31-10-06 20:20

Kom ikke her og tal om at DFU er racistisk!

http://politiken.dk/indland/article193770.ece

--
Jeg ved, hvor meget De, præsident Kim Il Sung, med al Deres
hengivenhed har arbejdet for dette vidunderlige lands

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 31-10-06 20:28

On Tue, 31 Oct 2006 20:20:27 +0100, Jesper skrev:

> Kom ikke her og tal om at DFU er racistisk!
>
> http://politiken.dk/indland/article193770.ece

Kan man ikke være racist, hvis man som DF'er vælger sig en
"arabisk-hebraisk israeler og kristen" (hvad det så er) til
lokalformand?

--
Hvis en troende kræver, at jeg som ikke-troende skal overholde
hans tabuer i den offentlige sfære, så beder han ikke om min

Fra : Per Rønne

Dato : 31-10-06 21:03

Henrik Svendsen <HrSvendsen@msn.com> wrote:

> Kan man ikke være racist, hvis man som DF'er vælger sig en
> "arabisk-hebraisk israeler og kristen" (hvad det så er) til
> lokalformand?

At være 'israeler' siger noget om statsborgerskab.

At være kristen siger noget om religion, eller i hvert fald hvilken
religions-kulturelle baggrund man har.

Men vendigen 'arabisk-hebraisk' virker som volapük ... betyder det at
han har en jødekristen mor og en kristen, arabisk far? Efternavnet
virker i hvert fald klart arabisk: El-Khatib.

Hvad vil der i øvrigt ske hvis han efter gymnasium og universitet som
cand.polit. eller lignende ender i folketinget, for DF? En Seidenfaden
må jo hade udsigten ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 31-10-06 23:36

On Tue, 31 Oct 2006 21:03:17 +0100, Per Rønne skrev:

> At være 'israeler' siger noget om statsborgerskab.

Det burde det; men Politiken er ikke just kendt for
nøjagtighed i sin journalistik. Det skulle ikke undre om
knægten har fået tildelt et dansk statsborgerskab. Han kan
også have dobbelt statsborgerskab, hvilket ikke er
ualmindeligt blandt folk med israelsk statsborgerskab i
Danmark.

> At være kristen siger noget om religion, eller i hvert fald hvilken
> religions-kulturelle baggrund man har.

Og "religions-kulturel baggrund" siger ikke ret meget. Nogen
påstår f.eks. , at undertegnede er at betegne som
kulturkristen. Haha - dermed er alt vist sagt om den sag.

> Men vendigen 'arabisk-hebraisk' virker som volapük ... betyder det at
> han har en jødekristen mor og en kristen, arabisk far? Efternavnet
> virker i hvert fald klart arabisk: El-Khatib.

Det kunne henvise til, at vedkommende taler både arabisk og
hebraisk. Araber betyder egentligt blot "arabisk talende".
http://en.wikipedia.org/wiki/Arab

Man skulle således kunne "kvalificere" til titlen araber, hvis
man lærer sig arabisk.

'Hebraisk' burde ikke henvise til andet end beherskelsen af
sproget hebraisk; men at beskrive en person for sin
beherskelse af hebraisk giver ikke megen mening. Vi må gå ud
fra, der ligger en anden og tungere pointe i at medtage
forholdet. Hvis pointen så er, at vedkommende er hebræer, så
er vi langt ude:
http://en.wikipedia.org/wiki/Hebrews

Men det _er_ jo Politiken det her, så måske er det virkelig
det, journalisten forsøger at bilde sine læsere ind. Eller
måske er det det, som knægten har bildt journalisten ind, som
så igen ukritisk kyler det i skidtbladet.

Jnægten forsøges måske ubehjælpsomt fremstillet som en slags
kristen jøde - som f.eks. jo også Jesus var; men det er dog
temmelig antikt, at betegne kristne fra Israel som kristne
jøder.

Mest oplagt virker det som om, journalisten har ædt knægtens
egen udlægning af at være en slags (med dit yndlingsudtryk)
judeo-kristen. Altså en art personificering af en
alliancebeskrivels mellem amerikanske kristne zionister og
israelske jødiske zionister. Men altså .. nej - det er langt
ude. Lad os bare være enige om, at det er volapyk.

> Hvad vil der i øvrigt ske hvis han efter gymnasium og universitet som
> cand.polit. eller lignende ender i folketinget, for DF? En Seidenfaden
> må jo hade udsigten ...

Seidenfaden vil være klar til at omfavne Avigdor Liebermann,
hvis det var det, der skulle til for at sikre Thøgers
fortsatte lette eksistens som profet for politisk korrekte,
der gerne vil have en overvægtig duksedreng til at pludre for
sig.

--
Each progressive spirit is opposed by a thousand mediocre
minds appointed to guard the past. ~ Maurice Maeterlinck

Fra : Per Rønne

Dato : 01-11-06 07:32

> [...]

> også have dobbelt statsborgerskab, hvilket ikke er
> ualmindeligt blandt folk med israelsk statsborgerskab i

Unøjagtighed og ignorans synes at være kerneværdier i den danske
journalsitstand.

> Og "religions-kulturel baggrund" siger ikke ret meget. Nogen
> påstår f.eks. , at undertegnede er at betegne som
> kulturkristen. Haha - dermed er alt vist sagt om den sag.

Jamen, du har jo en kulturkristen baggrund. Hvorfor benægte fakta?

> [...]
> fra, der ligger en anden og tungere pointe i at medtage
> forholdet. Hvis pointen så er, at vedkommende er hebræer, så

At være en »hebræer« er blot en anden måde at sige på at man er jøde - i
den folkelige [ikke religiøse] betydning af ordet.

> [...]
> kristen jøde - som f.eks. jo også Jesus var; men det er dog
> temmelig antikt, at betegne kristne fra Israel som kristne

Jøder der bliver kristne betegnes 'jødekristne', og som sådan kan en
Søren Krarup også betegnes som 'jødekristen', da han på moders side
stammer fra en jødisk familie. Begge morforældre var jøder der lod sig
døbe, for at morfaderen kunne blive folkekirkepræst.

Så mon ikke Søren Krarup selv som barn i 1943 var med et flygtningeskib
over Øresund?

> [...]
> israelske jødiske zionister. Men altså .. nej - det er langt
> ude. Lad os bare være enige om, at det er volapyk.

Du forstår hverken betegnelserne 'jødekristen', som er en jødisk kristen
{jødisk i betydningen /det jødiske folk/}, og judeo-kristen som hentyder
til den samlede judeo-kristne tradition, som gør at en Händel har kunnet
skrive oratorier som Israel in Egypt og Judas Maccabæus, med
udgangspunkt i GT.

?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Joakim

Dato : 01-11-06 08:44

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> fortsatte lette eksistens som profet for politisk korrekte,
> der gerne vil have en overvægtig duksedreng til at pludre for

Haha....den var meget god.

Du basher Thøger for hans politiske korrekthed og i den forbindelse
inddrager du Avigdor Liebermann som eksempel.

Kan du se komikken Svendsen?

Fra : @

Dato : 31-10-06 20:50

On Tue, 31 Oct 2006 20:20:27 +0100, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

>Kom ikke her og tal om at DFU er racistisk!
>
>http://politiken.dk/indland/article193770.ece

<<<<fra artiklen>>
Kristen arabisk-hebraisk israeler
<<<<

ja DFU favner bredt må man sige

/Albert Camus/

Fra : Joakim

Dato : 31-10-06 21:29

> Kom ikke her og tal om at DFU er racistisk!
>
> http://politiken.dk/indland/article193770.ece

En nyttig idiot?

Fra : Frank Leegaard

Dato : 31-10-06 22:11

Jesper wrote:
> Kom ikke her og tal om at DFU er racistisk!
>
> http://politiken.dk/indland/article193770.ece

Så længe han så bare er landsbytosse, behøver han så åbenbart ikke være
racist

/FL

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 31-10-06 23:40

On Tue, 31 Oct 2006 22:10:43 +0100, Frank Leegaard skrev:

> Så længe han så bare er landsbytosse, behøver han så åbenbart ikke være
> racist

Ingen har sagt, at drengen er det ene eller det andet. Det er
udsagn om DFU, der henvises til. Få lige styr på handlingen
før du kalder nogen for landsbytosser.

--
"How many legs does a dog have if you call the tail a leg?
Four. Calling a tail a leg doesn't make it a leg." - Abraham

Fra : Frank Leegaard

Dato : 01-11-06 03:19

> Ingen har sagt, at drengen er det ene eller det andet. Det er
> udsagn om DFU, der henvises til. Få lige styr på handlingen
> før du kalder nogen for landsbytosser.

.. Som Niels Hausgaard siger: Folk uden humor burde uden videre kunne
tilkendes mellemste invalidepension ..

/FL

Fra : Per Rønne

Dato : 01-11-06 16:02

Frank Leegaard <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> wrote:

> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> .. Som Niels Hausgaard siger: Folk uden humor burde uden videre kunne
> tilkendes mellemste invalidepension ..

Som er afskaffet .

I dag får alle nye førtidspensionister dagpengemax, og invalidepension
er kun noget der tildeles i pensionskasser og lignende, og kun efter
tildeling af førtidspension, og som supplement til denne.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 01-11-06 07:32

Frank Leegaard <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> wrote:

> Så længe han så bare er landsbytosse, behøver han så åbenbart ikke være
> racist

Som kristen araber må han vel siges at have et førstehåndskendskab til
arabisk og islamisk »racisme«, og de islamiske apartheidsamfund som de
arabiske og tyrkiske erobrere etablerede.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 01-11-06 16:39

> Kom ikke her og tal om at DFU er racistisk!
>
> http://politiken.dk/indland/article193770.ece

Ha ha ha.

Well i det mindste bliver snothvalpen Kenneth Kristensen afløst. Good
riddance.

--
regards , Peter B. P. - http://titancity.com/blog
http://markedspartiet.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 01-11-06 20:01

Peter Bjørn Perlsø <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote:

> Ha ha ha.
>
> Well i det mindste bliver snothvalpen Kenneth Kristensen afløst. Good
> riddance.

Peter, der er altså forskel mellem at blive amtsformand i Roskilde, og
så at blive landsformand. Også for politiske ungdomsorganisationer.

Men naturligvis holder Kenneth Kristensen ikke evigt. Også han kan på et
tidspunkt vinke farvel til ungdommen ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Konrad

Dato : 02-11-06 08:05

> [...]
>
> Men naturligvis holder Kenneth Kristensen ikke evigt. Også han kan på et
> tidspunkt vinke farvel til ungdommen ...

Når KKK den 3.februar fylder 30 MÅ han da efterhånden være flyttet ud af
kollegieværelset og fredagsbaren. Nej - han bor naturligvis i hus, og er i
virkeligheden den ældste ungdomspolitiske leder blandt alle danske partier
gennem tiderne!! (kender du nogen, der har været ungdomspolitikere som
30-årige? - Troels Lund Poulsen, Venstres politiske ordfører, er til
sammenligning 31- Rune Lund 31 osv) KK er ikke "ungdom" - han bare enten
ikke KAN eller MÅ træde ind i de voksnes rækker.

Fra : Per Rønne

Dato : 02-11-06 09:30

Konrad <davidkonradFJERN@gmail.com> wrote:

> [...]
> sammenligning 31- Rune Lund 31 osv) KK er ikke "ungdom" - han bare enten
> ikke KAN eller MÅ træde ind i de voksnes rækker.

I DSU har man længe haft en aldersgrænse på 30 år for at have en
politisk post i ungdomsorganisationen, en aldersgrænse kun Frit Forum
ikke overholder, da den jo som udgangspunkt er en studenterorganisation
der dog i årtier har været en del af DSU.

Så når Kenneth Kristensen fylder 30, må han naturligvis erstattes af en
yngre. En 16-årig dreng som Belal El-Khatib er dog nok for ung til det,
men kan naturligvis komme i FU.

DFU har trods alt kun en 500 medlemmer, hvis pressens oplysninger ellers
står til troende.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk