Patrioter gavner menneskeheden
Fra : Bo Warming

Dato : 29-10-06 15:42

Patrioter gavner menneskeheden

Hvis man gør hvad man er god til, bliver man bedre til det og kan evt
eksportere noget, som uudviklede lande ikke evner selv at lave, og
man får da råd til at udlåne penge til driftige entreprenører og
iværksætttere i disse lande og på den måde har Japan været økonomisk
lokomotiv for sin del af Asien og har afskaffet sult i Indonesien,
ligesom Kyst-Kina har gjort det for indlandsKina og Tibet

Ingen bebrejder, at mor holder mest af sine egne børn, så hvorfor
angribe klan- og slægts-sammenhold? - og dets videreførsel,
nationalisme.?

MENNESKERETS-PIONERER som Sokrates og Montesquieu m.fl (se senere) har
provokeret sundt.

"I am a citizen, not of Athens or Greece, but of the world."
Socrates

Men at nogle af os kan opleve større venskab til fjerne mennesker end
nære katte, er ikke en grund til at lade ulands- og flygtningehjælp
være andet end PRIVATISERET HOBBY. Prins Henrik sponsorerer "Care" og
der kan EL støtte afrikanere, hvis de vil.

Volds-forbud skal gælde etniske turister og gæster i DK, men
barmhjertighed er kun ægte og bæredygtig imod folk, man kender og
holder af, ikke fordi vi skylder rumænske lommetyve i Københavns gader
noget, men fordi love skal være lette at administrere, så beskyttelsen
imod vold afgrænses af grænserne for vor dyreart.

Færø-tackling af forhadte bøsser bør Fogh ikke udtale sig om - han
taler ikke sproget og forstår ikke kulturen og ikke-voldelig mobning
er for bagatelagtig til at være statsopgave.

Man kan diskutere om Jan Gintsbergs mongolsøn, som han vil have os til
at betale millioner til (ny bog, se EB idag.), er et menneske, når det
ikke har kromosomtal som os, og når alfaføtoprotein-test på blodprøve
indicerer sådant handicap og forældrene vælger at beholde barnet, så
bør de nok af egen opsparing betale en del af de dyre behandlinger.

Et privatiseringsønske vedr sådanne luksus-babyers pleje vil ikke
smitte af og give øget intolerance mod ildelugtende bumser og andre,
der ikke lever op til reklame-idealerne.

Forskere ønsker internationalisering, så enhver afrikaner med sygdom
kan sende skanning af sin mikroskopi til et London-laboratorie og få
diagnose. Lægevidenskab ønsker flest mulig kunder i butikken, på
skatteydernes regning. Når udgiften, som i dette tilfælde , er
bagatelagtig, så kan vi nok lade dem give gratistilbud til Afrikas
syge, men vi har ingen moralsk pligt til det.

" Home is not where you live but where they understand you.
Christian Morgenstern

" Hvad er patriotisme andet end kærlighed til de gode sager,
som vi spiste i vor barndom. Lin Yutang

" Hvis jeg vidste af noget der ville gavne mig personligt, men
skade min familie, ville jeg skyde det til side. Hvis jeg vidste af
noget der ville gavne min familie, men ikke mit land, ville jeg prøve
at glemme det. Hvis jeg vidste af noget, der ville gavne mit land, men
skade Europa, eller gavne Europa, men skade menneskeheden, ville jeg
regne det for en forbrydelse. Montesquieu

I »Det gamle guld« (1923) bind 2, kapitel 14, rister Morten
Korch en Kærlighedsrune til det Hverdagsdanmark, der byggede vort
land. Ikke med pralende storarmsving, men »nok så mange træk, der
kunne synes små og ubetydelige, men som blev store, fordi de var ægte,
menneskelige og sande - det Danmark, som alle danske ville elske og
værne om«.

" Eksperimenter med sammensurier af vildtfremmede folkeslag
skærper så megen pinefuld mistrivsel og så mange faremomenter, at man
skal holde sig langt væk derfra.
Mogens Glistrup 1994-bog

" In the beginning the patriot is a scarce man, brave, hated,
and scorned. When his cause succeeds the timid join him, for then it
costs nothing to be a patriot.Mark Twain

Men langt farligere er de danskhedsfjender, som i det
skjulte bekæmper det
Danmark, hvis folketing, ved at være dummere end det burde tillades,
på må
og få strør om sig med danske statsborgerskaber.
(Glistrup-citat)